נט2יו - איכות ברשת משנת 2004

בלוג עדכונים: The Collective Blog feed

‫ילקוט כזבים של תרבות רשת, עם נגיעות אמת מזדמנות, למקצוענים ולסקרנים.‬ | אל האתר | הזנה
עדכון: 17-7-2021 11:58:12 (עדכון)
| דירוג: 3/897 ( 5 4 3 2 1 )
30/6/2021 11:34 הישגים בחינוך
אנחנו רואים שאם ניקח את המדד של שיעורי בערות מבחינה מגדרית, מערכת החינוך מתגלה בגדולתה, יש באופן מאוד מרשים צמצום של פערים מגדריים. הישגים בחינוךעד סוף המאה ה-20 היו נתונים מאוד עקביים בעולם המערבי של פערים מגדריים. בנים השיגו יותר מבנות. מגמה זו בלטה ככל שהיינו עולים ברמת החינוךמסוף המאה ה-20 ועד היום חלה מהפיכה. אנחנו רואים מגמה ברורה של נשים שמשיגות יותר, הישגיהן גבוהים יותר – כמעט ...
tuducoil_admin | | 6 חשיפות | 3/77
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

28/6/2021 11:32 רפורמות
רפורמות – שיפור תנאי העבודה – "אופק חדש", בהובלת פרופ' יולי תמיר. יש היום כמה דוחות מחקר על המשמעות וההשלכות של אופק חדש. יש קול לא ברור ולא אחיד לגבי ההשלכות.השמה: משיכת כוח אדם איכותי כוח אדם מקצועי יותר, בייחוד בתקופות של משברי הייטק. במקצועות הריאליים חסרים מורים חזקים, ולכן בעיקר מנסים למשוך אנשים ריאליים. דוגמא נוספת: משיכת אנשי צבא ועידודם להיכנס למערכת החינוך (כמו תכנית &qu...
tuducoil_admin | | 6 חשיפות | 3/80
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

27/6/2021 11:32 דרכים וניסיונות לשיפור מעמד המורה
לסיכום, היוקרה של המקצועות תלויה מאוד בידע שיש מאחוריהם, באקסקלוסיביות של הידע, ביכולת להמירו להון כלכלי. מרכיבים אלה מעמידים את המקצועות השונים במבחן. מבחינה זו מקצוע ההוראה לא עומד מול הפרופסיות, למרות שנראה בהמשך שיש ניסיון להעלות את מעמד המורה ע"י תהליך של פרופסיונליזציה, להפוך אותו להיות דומה יותר לפרופסיות הללו. עדיין, הוא מוגבל כי רוב המורים הם עובדי מדינה. יש דיפרנציאציה ...
tuducoil_admin | | 6 חשיפות | 3/70
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

26/6/2021 11:30 דילמות תפקידיות
 דילמות תפקידיות בהוראהדילמה – מצב שבו יש שתי אופציות, אין פיתרון חד-משמעי.המורה, בגלל המצב המאוד בעייתי שלו, בעיקר בגלל לחצים של תלמידים, מורים, זמן, עמדה שלו מול מקורות הידע כשהוא מאבד יותר ויותר את הסמכות שלו – המורה נמצא במצב של ניהול מתחים מתמיד באופן שבו הוא פועל בכיתה, בביה"ס, מול המפקח וכו'.שתי דילמות מרכזיות שהספרות מציגה:הדילמה של המורה האם לחנך או להעביר ידע אם המורה רו...
tuducoil_admin | | 6 חשיפות | 3/85
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

25/6/2021 11:29 את מי משרתת תכנית הלימודים?
באוניברסיטה אין יחסים סימטריים בין המרצה לסטודנטים, לא לחלוטין לפחות – כי המרצה יודע יותר, אך לסטודנטים בהחלט יש יותר מקום להשמיע דעה, הם גדולים יותר בגיל ולכן יש יותר במה לביקורת הדדית.מחקר עמדות, ד"ר רענן סוליציאנו-קינן 2014 1200 סטודנטים מחמש אוניברסיטאות, מחוגים סוציולוגיה, מדע המדינה, תקשורת ומשפטים. 79% לא חוששים להביע את עמדתם; 10% דיווחו על חוסר סובלנות מצד מרצים לשמוע דעות שלא ת...
tuducoil_admin | | 6 חשיפות | 3/79
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

23/6/2021 11:26 היבטים מבניים בתכנית הלימודים
מה שקורה היום בחברה הישראלית היא שהמאבק הוא לא כ"כ בין קבוצות שוליות לתכנית הלימודים הפורמאלית, אלא דווקא בין הקבוצות הדומיננטיות יותר והמדינה לגבי תכנית הלימודים. גם שם יכול להיווצר טקסט נגדי. כלומר, החיבור הישיר בספרות בין טקסט נגדי לקבוצות שוליות יכול להיות מאותגר תיאורטית. גם קבוצות דומיננטיות וחזקות יכולות ליצור טקסט נגדי. הרבה פעמים אין חפיפה מלאה בין הקבוצות הדומיננטיות ...
tuducoil_admin | | 5 חשיפות | 3/94
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

22/6/2021 11:25 תהליכים גלובאליים – ריבוד בינלאומי ויוקרת המדינה
 שחקנים מרכזיים:ארגונים בינלאומיים, או"ם! ו-NGO (ארגונים לא ממשלתיים).בנוסף גם מומחים– כולל אנשי ידע שהביאו את הידע שלהם ממקום אחר כמו כאלה שעשו דוקטורט בארה"ב.פרקטיקהההשפעה הברורה והגדולה ביותר היא דרך המבחנים הבינלאומיים.מדידה, הערכה ודירוג הישגים באופן משווה, איפה המדינה עומדת לעומת מדינות אחרות.קביעת סטנדרטים עולמיים. המדינה הופכת להיות סוכן של השוק הגלובאלי ונכנסת לטיר...
tuducoil_admin | | 5 חשיפות | 3/83
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

21/6/2021 11:25 תהליכים מרכזיים
אנחנו מציגים כאן תמונה יחסית סדורה, המציאות יותר מורכבת. יש סקציה שלמה בביה"ס לחינוך שנקראת מנהל בחינוך שעוסקת בכל התחומים הללו.תהליכים מרכזיים שמשפיעים על הדינאמיקה של אחריות ויישום, שעושים סוג של "רעש" בכיוונים שונים ומתקיימים בו-זמנית (אין כאן תהליך אחד שמתקיים ואחרים לא).לחצים פוליטיים משרד החינוך הוא איזשהו אגף שבכל פעם שר אחר נכנס עם אג'נדה פוליטית אחרת ומנסה לגייס את ...
tuducoil_admin | | 6 חשיפות | 3/80
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

12/6/2021 11:14 אובדן הילדות
חוקר נוסף שעוסק בתחום הוא פוסטמן. הוא מקשר את השינוי בסימון הילדים כילדים במהפכת הדפוס. המצאת הדפוס והתפתחות התרבות הכתובה, מבחינת פוסטמן היא ההסבר המרכזי של הילדות כקטגוריה חברתית ותרבותית כפי שאנו מכירים אותה עד אמצע המאה ה-20. מהפכת הדפוס לדעתו השפיעה על הבניית הילדות בארבעה תהליכים מרכזיים שקשורים אחד בשני.התפתחות הסובייקט האינדיבידואלי. תרבות כתובה פירושה המפגש של היחיד עם ספ...
tuducoil_admin | | 6 חשיפות | 3/92
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

11/6/2021 11:13 הבנייה חברתית-תרבותית של מהלך החיים
החברה, בעקבות שינויים טכנולוגיים, מסמנת שלב חיים חדש – שלב העוברות. שלב שלפני 30 שנה לא היה קיים. תמיד היו עוברים, אבל החברה לא סימנה את העניין כשלב במהלך החיים. היום אנחנו מתחילים את החיים שלנו מבחינת "סימון חברתי" כבר מהרחם. זהו שלב שלא היה קיים חברתית-תרבותית בעבר.תוחלת החיים עולה, הרפואה מביאה לכך שאנשים לא רק חיים יותר אלא גם חיים בריא יותר למשך זמן רב יותר. נוצרים כמה וכמה שלב...
tuducoil_admin | | 5 חשיפות | 3/83
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

10/6/2021 11:12 מהלך החיים כתוצר של חברה ותרבות
ההנחה היא שאנשים פועלים בתוך חברתיות ובתוך מערכות של משמעות. כשאדם נפגש עם תלמידים האינטראקציה שלו נבנית מתוך משמעות של יחסים באוניברסיטה. אם אותו אדם היה נפגש עם תלמידי תיכון היה נבנה עולם משמעות אחר. האינטראקציה שלנו מנוהלת תמיד מתוך הקשר חברתי-תרבותי שמשותף לנו. אלה שחוקרים חינוך יוצאים מתוך הנחה שחינוך הוא זירה שיש בה תהליך מתמיד של משא ומתן על המשמעות של החינוך, מה מקבלים בו. ז...
tuducoil_admin | | 7 חשיפות | 3/61
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

9/6/2021 11:11 סיירת מטכ"ל
באינטראקציה של חינוך יש תמיד יחסי כוח. יש מי שיודע יותר ומעביר לאלה שיודעים פחות. אם נצור יחסי כוח נוקשים מידי נאבד את התלמידים ואם נצור יחסי כוח דמוקרטיים מידי גם נאבד אותם.תנועות הנוער ממבט ביקורתי כאמור לתנועות הנוער קיימת פונקציה של תיווך בין המשפחה לחברה עבור הילדים שנמצאים בהן. חוקרים מהגישה הביקורתית יגידו שתנועות הנוער לא באמת משמשות את כל האוכלוסייה. בדר"כ ילדים שילכו ל...
tuducoil_admin | | 5 חשיפות | 3/77
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

8/6/2021 10:22 משטרי אי שוויון וצירי כוח – אילו כוחות ממיינים אותנו למעמדות ומשמרים את ההגמוניה
 ישנם צירי כוח שונים שפועלים עלינו וממיינים אותנו לקבוצות חברתיות שונות.מגדר (חנה הרצוג)מעמד (בורדייה)גיל (בארת)גזע ואתניות (אוריינטאליזם ופוסט-קולוניאליזם)רעיון חברתי למהו האדם "הנורמאלי" – גם מבחינה פיזית. בהתאם קיום מוגבלות אישיותיש גם הצלבות בין צירי הכוח – אישה (מגדר) אתיופית (אתניות) מהמעמד הנמוך (מעמד)צירי כוח אלה מתחזקים את ההגמוניה.ילדים בעלי לקויות למידה/קבוצות מי...
tuducoil_admin | | 5 חשיפות | 3/54
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

6/6/2021 10:21 המודל הבלתי-פורמאלי
המודל הבלתי-פורמאלי נבנה בעיקר על מסגרות תנועות הנוער. אנחנו יכולים לשחק עם המודל הזה ולנסות לבדוק את המציאות החינוכית במיני הקשרים. תמר רפפורט השוותה בין בני עקיבא, הצופים והשומר הצעיר וניסתה להבין איזו תנועה קרובה יותר לטיפוס האידאלי. התנועה שהכי רחוקה מארגון בלתי-פורמאלי – הצופים. זוהי התנועה הביורוקרטית ביותר.מבחינת בתי הספר: בתי הספר הדמוקרטיים הכי קרובים למודל הבלתי פורמאל...
tuducoil_admin | | 6 חשיפות | 3/48
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה

5/6/2021 10:20 הוא זיהה חמישה מאפיינים מרכזיים
  התמחות תפקידית חלוקת עבודה לפי תפקידים. כמו בארץ, יש משרד לארנונה, משרד למים וכן הלאה. לכל משרד יש תפקיד ברור בתוך הארגון הכללי. זוהי חלוקה רוחבית.היררכיה לצד זה יש גם חלוקת עבודה אנכית והיא יחסי הכוח (היררכיה). יש חלוקת כוח מאוד ברורה ומוגדרת כאשר מובן לכולם מי הבוס. חלוקת הכוח, ההיררכיה, מאוד מובנית וברורה. חלוקת הסמכויות לכן מאוד ברורה ומוגדרת.גיוס אנשים לפי קריטריונים מוגדרי...
tuducoil_admin | | 5 חשיפות | 3/57
The Collective Blog feed | תגובות (0) | למעלה : למטה



 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.