פעילותם של מורי הדרך בתקופת הקורונה נעה בין עבודה מצומצמת להשבתה מלאה, ובמשרד התיירות החליטו דווקא עכשיו, לקראת חזרה אפשרית – מתישהו – של הענף לפעילות, להעלות לאוויר באתר שלו אזור אישי חדש לכל אחד מהם. באזור האישי יוכל מורה הדרך למצוא מידע שקשור לתחום פעילותו, נתונים ליצירת קשר, סטטוס רישיון, התראות לגבי חידוש רישיון, תשלום אגרה באופן דיגיטלי, חובת ביצוע השתלמויות והתראה על שליחת רישיון חדש בדואר.
זוהי הפעם הראשונה שבה משרד התיירות מנגיש את המידע הזה לאוכלוסיית מורי הדרך, שרשומה במשרד. הגישה מתאפשרת מכל רכיב דיגיטלי, כולל מהסמארטפונים.
"האזור האישי הוא כלי נוסף בארגז הכלים הדיגיטלי שלנו, שמאפשר לשפר את חוויית הלקוח ולספק שירות זמין ואפקטיבי יותר", אמר ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד התיירות. לדבריו, בתקופה הקרובה צפויים לעלות לאורים האישיים חידושים נוספים, ובהם הרחבת הפרטים המוצגים, כמו תמונת הרישיון של מורה הדרך, הצגת תשלומים שהוא ביצע ואפשרות הפקת דו"חות.
בהתאם לחוק שירותי תיירות, הדרכת קבוצות תיירים ומטיילים בישראל דורשת רישיון מורה דרך מטעם משרד התיירות. מורי הדרך עוברים מסלול הכשרה ונבחנים בבחינות מקצועיות. יש בישראל יותר מ-7,500 מורי דרך בעלי רישיון בתוקף ועוד מעל 4,600 מורי דרך בעלי רישיון שאינו בתוקף. עד כה נאלצו מורי הדרך ליצור קשר טלפוני או לשלוח מייל לאגף ההכשרה המקצועית במשרד.
פיני שני, סמנכ"ל בכיר במינהל חוויית התייר במשרד התיירות, ציין כי "מדובר בשיפור השירות, שמתבצע במקביל לפעולות רבות אחרות, שמטרתן לאפשר למורי הדרך לעבור את המשבר הקשה שנגרם כתוצאה ממגפת הקורונה, ולהוביל לחזרה מהירה לפעילות, לכשיסתיים".
https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2020/05/מנמר-התיירות2-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />
הפוסט חדש: אזור אישי למורי דרך באתר משרד התיירות הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות