נט2יו - איכות ברשת משנת 2004

  עמוד הבית >> אינדקס אתרים >> האקדמיה ללשון העברית




  הזנות RSS   rss  עדכון אחרון 11-6-2024 15:21:56
The post חידון ׳יש חיה כזאת?׳ appeared first on האקדמיה ללשון העברית .
בימי התנ”ך השתמשו בחֶבֶל למדידה, ומשערים כי ממשמעות המדידה התפתחה במילה גם המשמעות ‘אזור גאוגרפי’ –
הביטוי ‘רוב רובו’ מציין בלשוננו רוב גדול, אבל מצד ההיגיון הוא מציין דווקא מספר קטן מן הרוב: רובו של הרוב
בבתי ספר רבים אפשר למצוא על הקירות את האמרה הידועה “חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ”. על פי השימוש המק
בסיקורים של כנסים המוניים או הופעות גדולות אומרים לעיתים קרובות שהאולם היה ‘מלא מפה אל פה’. מה פירוש המי
The post חג שבועות appeared first on האקדמיה ללשון העברית .
ריאיון נדיר עם פנינה הלפרין, הגננת העברייה הראשונה בגולה, חושף מעט מראשיתו של החינוך העברי לגיל הרך באירופה פ
אנחנו מזמינים אתכם להשתתף בחידה השבועית החדשה – והפעם בסימן חג השבועות. סמנו את התשובה כדי לגלות את הפתרון. ל
נשאלנו: הביטוי אחז את החבל (או המקל ) בשני קצותיו מציין ‘ניסיון בלתי אפשרי לעשות דבר והיפוכו’ – אבל מה בע
עמירם קופר, ממייסדי קיבוץ ניר עוז, היה כלכלן ומשורר כאחד. בשמחת תורה תשפ”ד נחטף עם אשתו מקיבוצו לעזה, וזמן ל
מדוע יש הנמנעים מן הצירופים “ריצוי עונש” או “ריצה את עונשו” ומעדיפים נְשִׂיאָה בעונש או נשיאת עונ
אנחנו  מזמינים אתכם להשתתף בחידה השבועית החדשה – והפעם בסימן יום ירושלים. סמנו את התשובה כדי לגלות את הפתרון. לכל החידות השבועיות The post החידה השבועית #4 appeared first on האקדמיה ללשון העברית .
בפיהם של רבים מדוברי העברית צורת הריבוי של זכוכית מגדלת היא “זכוכיות מגדלת”. ואולם צורת הריבוי התקנית ה
אנחנו מציעים לכם לקנות תיק מעוצב וססגוני המציג  את המילה “אהבה” ואת סימנה בשפת הסימנים הישראלית . הסימן
אנחנו מציעים לכם לקנות תיק מעוצב וססגוני המציג את המילה “חיבור” ואת סימנה בשפת הסימנים הישראלית. כשמסמנ
האקדמיה ללשון העברית מחפשת סטודנט או סטודנטית לפיתוח ולתחזוקה של אתרי האקדמיה תיאור התפקיד : מתכנת או מתכנתת
כמה עונות היו בשנה עברית בימי המקרא? מה פירוש המילה ‘להלתחם’ ומה פירוש המילה ‘זדה’? מי הבן ומי ההור
למה דוברי העברית משתמשים במילים כמו “הורס”, “פצצה” ו”תותח” כדי להחמיא? מדוע יש דוברים המעדיפ
מדוע אין אחידות בכתיב השמות בשלטים במרחב הציבורי? מה ההבדל בין תעתיק לתרגום ומתי ראוי לנקוט כל שיטה? אילו קשיי
האקדמיה ללשון העברית מחפשת סטודנט או סטודנטית לעבודה מגוונת, מעניינת ומלמדת ברשתות החברתיות אתם גוללים כ-ל ה


האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.

דף זה הוגש תוך: 1.084 שניות
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.