נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  עמוד הבית >> מרכז הרססים >> בטיחות הנוסעים והצוות לפני הכל – שער פלדה במטוסים

מרכז הרססים

  ראשי  |  הזנה פשוטה  

link IAS | אתר סוכני הנסיעות וענף התיירות - חדשות תיירות ותעופה IAS | אתר סוכני הנסיעות וענף התיירות - חדשות תיירות ותעופה (15-6-2024 19:59:42)

feed בטיחות הנוסעים והצוות לפני הכל – שער פלדה במטוסים (19-5-2024 21:43:08)

במשך שנים דובר על הרעיון שתא הטייס במטוסים מסחריים בארצות הברית יחסמו על ידי שער בטיחות בנוסף לדלת תא הטייס הקיימת. זה התחיל לתפוס תאוצה בשנת 2022, כאשר הרגולטורים התקדמו עם המלצה ליישם את השינוי הזה. פסק דין סופי ניתן בשנת 2023, וכעת זה הושלם, עם החתימה על הצעת חוק של רשות התעופה הפדרלית (FAA). החוק קיבל רוח גבית לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר 2001.

האם מדובר במהלך שיהפוך את הטיסה לבטוחה יותר, או בזבוז כסף מיותר?

לטענת רשות התעופה הפדרלית (FAA) הכוונה להאט כל מתקפת טרור שתאפשר מספיק זמן כדי שניתן יהיה להפריד לחלוטין בין תא הטייס לתא הנוסעים. יצרני המטוסים יצטרכו להתקין את המחסום במטוסים חדשים החל מאמצע 2025 והעלות המוערכת למטוס תהיה 35,000 דולר. ב-FAA מציינים כי הדבר יעזור לדוגמא במקרה בו אחד הטייסים נאלץ לעזוב את תא הטייס (ללכת לשירותים או לצאת להפסקה). כעת הדיילת חוסמת את המעבר עם עגלה בשעה שדלת התא נשארת פתוחה.

השאלה המתבקשת היא כמה אנשים פרצו בהצלחה לתא הטייס בשנים האחרונות, מאז ה-11 בספטמבר? לא ידוע על מקרה כזה. לעומת זאת מטוסים התרסקו בעקבות מצב בו אחד הטייסים נשאר מחוץ לתא הטייס ונמנע ממנו לחזור חזרה:

*נובמבר 2013 – טיסה 470 של נתיבי אוויר מוזמביק התרסקה כשהקפטן נשאר לבד בתא הטייס בשעה שהקצין הראשון נשאר נעול מחוץ לתא.

* מרץ 2014 – טיסה 370 של מלזיה איירליינס נעלמה לאחר שהקברניט נשאר לבד בתא.

* מרץ 2015 – טיסה 9525 של ג'רמנווינגס התרסקה בזמן שהקצין הראשון היה בתא הטייס והקברניט ננעל מחוץ לתא הטייס.

* מרץ 2022 – טיסה 5735 של צ'יינה איסטרן התרסקה, וההנחה בארה"ב שזה היה מכוון בהתבסס על נתונים מהטיסה.

חלק מהמומחים בארה"ב טוענים שבריאות הנפש של הטייסים ואדם אחד שנשאר בתא הטייס מהווה סיכון גדול יותר ולכן חברות התעופה בארה"ב נדרשות להחזיק תמיד שני אנשים בתא הטייס, וזו הסיבה שדיילת תמיד צריכה להיכנס לתא הטייס כשאחד הטייסים יוצא.

The post בטיחות הנוסעים והצוות לפני הכל – שער פלדה במטוסים appeared first on IAS .


execution time : 0.378 sec
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.