ראשי | הזנה פשוטה |
"בשנים האחרונות יש דיבורים רעים רבים נגד חברות סייבר התקפי, חלקן ישראליות. חברות שפועלות בתחום עברו השחרה מסיבית. אלא שעל אף שזה לא פופולרי לומר, היכולות של חברות אלה היו עשויות לסייע ב-7 באוקטובר", כך אמר גיא מזרחי , מנכ"ל CyPros .
מזרחי, המשמש גם כיו"ר פורום CSC מבית אנשים ומחשבים , פתח את כנס Infosec24. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הוא הוותיק בישראל בתחומו, ונערך היום (ג') במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון, זו השנה ה-24. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס , העורך הראשי של הקבוצה.
לדברי מזרחי, "הפעילות בעולם הסייבר נחלקת לשלושה – התקפי, הגנתי ומודיעיני. צורמת לי ההתייחסות הכוללת – השלילית – לחברות הללו, למעט אלה שעוסקות בסייבר הגנתי. מתייחסים אליהן כאל מקשה אחת, ויש להבדיל ביניהן".
מזרחי ציין כי "יש מקרים שבהם נעשים שיתופי פעולה בין גופי ממשל וארגונים בתעשייה, שמביאים לתוצאות של השגת המידע הרצוי. ניתן היה להשתמש במערכות וכלי סייבר התקפי שכאלה ב-7 באוקטובר, לטובת ביון, איכון, איסוף מידע וניתוח. כך, למשל, משפחות הרוגים נעזרו בטכנולוגיות תקיפה שונות על מנת לחלץ ולשחזר מידע מהטלפונים של יקיריהן, והצבא נעזר בטכנולוגיות המפותחות בעולם האזרחי. בנוסף, היינו יכולים להביא להטיית דעת הקהל העולמית, לו היינו מסתייעים בשירותי חברות המתמחות בתחום, חלקן ישראליות".
"חברות הסייבר ההתקפיות זוכות לביקורת שלילית בלא הרף. כחלק מהתעשייה, לטעמי אסור להרוג אותה, כי הצבא וגם חברות אחרות וגופים אזרחיים נעזרים בה, וגם כי בעתיד ייעשה שימוש בטכנולוגיות אלה – ומגיעים איתן לתוצאות", סיכם.
אלעזר בירו, מנהל חטיבת שירותי סייבר ב-נס. צילום: ניב קנטור
אלעזר בירו , מנהל חטיבת שירותי סייבר ב- נס , ציין כי " סייבר קונטרול נרכשה על ידי נס לפני ארבע שנים. אנחנו מציעים לארגונים שירותי הגנת סייבר מנוהלים".
לדבריו, "אנחנו מעניקים שירותים מנוהלים, כולל SIEM ו-SoC, ל-120 ארגונים. כך, זכינו בעבר במכרז של החברה למשק וכלכלה (משכ"ל) בשיתוף מרכז השלטון המקומי, ובעקבותיו התחלנו להפעיל שירותים ומערך הגנה לסייבר, על מנת לסייע לרשויות מקומיות, שבמרביתן אין מערכי הגנה מספיקים לסייבר. יש לנו מוקדים ייעודים עם התמחות במתן שירותי הגנה על ארגונים, ובעקבות המכרז התאמנו את הפעילות לצרכי הרשויות. אנחנו מעניקים את השירותים הללו ליותר מ-60 רשויות מקומיות, ונרחיב את החיבור לכלל יותר מ-250 הרשויות שיש במדינה".
בירו ציין כי "לפני ארבע שנים, סדר העדיפויות של הארגונים היה: ידע ומקצוענות; עלות השירות; ואז – השירות עצמו והאיכות שלו. לאחר שנכנסנו לתחום השירותים המנוהלים, גילינו שסדר העדיפויות השתנה: השירות נמצא במקום הראשון, העלות שלו מדורגת שנייה והמקצוענות נמצאת במקום השלישי".
הפוסט "סייבר התקפי היה יכול לסייע ב-7 באוקטובר" הופיע ראשון ב אנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות