ראשי | הזנה פשוטה |
מקור
→ הגרסה הקודמת | גרסה מתאריך 14:18, 26 באפריל 2024 | ||
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת) | |||
שורה 16: | שורה 16: | ||
===מקור=== |
===מקור=== |
||
# מקור הצירוף במקרא: {{צט/תנ"ך|וְסָמַךְ אַהֲרֹן
אֶת שְּׁתֵי [ידו] וְשִׁלַּח בְּיַד '''אִישׁ עִתִּי''' הַמִּדְבָּרָה [...] וְהַמְשַׁלֵּחַ
אֶת הַשָּׂעִיר לַעֲזָאזֵל יְכַבֵּס בְּגָדָיו|ויקרא|טז|כא|כו}}. ב[[יום הכפורים|יום
הכיפורים]] קוימה מצוות שילוח [[שעיר]], תיש מבוית, [[לעזאזל]], ארץ גזרה. שעיר זה נשא עליו את
עוונותיהם של בני־ישראל. כיום משמש הביטוי בהשאלה והפך לניב. |
# מקור הצירוף במקרא: {{צט/תנ"ך|וְסָמַךְ אַהֲרֹן
אֶת שְּׁתֵי [ידו] וְשִׁלַּח בְּיַד '''אִישׁ עִתִּי''' הַמִּדְבָּרָה [...] וְהַמְשַׁלֵּחַ
אֶת הַשָּׂעִיר לַעֲזָאזֵל יְכַבֵּס בְּגָדָיו|ויקרא|טז|כא|כו}}. ב[[יום הכפורים|יום
הכיפורים]] קוימה מצוות שילוח [[שעיר]], תיש מבוית, [[לעזאזל]], ארץ גזרה. שעיר זה נשא עליו את
עוונותיהם של בני־ישראל. כיום משמש הביטוי בהשאלה והפך לניב. |
||
:: '''אִישׁ עִתִּי''' בפסוק לעיל המופיע בטכס שלוח השעיר המלווה את הכהן
בתקס מצויה בסורית בהגיית: "צֵם" ([http://cal.huc.edu/oneentry.php?lemma=%2Bm%20N&cits=all ṭm]) בספרות
יהודית-בבלית מצוי בצירוף : "[[אוב]]א '''טמיא'''" בהוראת: 'עצמות-אוב', הצורה הבבלית-יהודית
'טמיא' מחזקות את ההנחה כי תיבות: "עצם" ותיבת {{צט/תנ"ך|אִטִּים|ישעיהו|יט|ג}} נגזרו משורש
משותף ,כשתיבת 'איטים' משמשת בהוראת סוג של עבודת אלילים. |
:: '''אִישׁ עִתִּי''' בפסוק לעיל המופיע בטכס שלוח השעיר המלווה את הכהן
בתקס מצויה בסורית בהגיית: "צֵם" ([http://cal.huc.edu/oneentry.php?lemma=%2Bm%20N&cits=all ṭm]) בספרות
יהודית-בבלית מצוי בצירוף : "[[אוב]]א '''טמיא'''" בהוראת: 'עצמות-אוב', הצורה הבבלית-יהודית
'טמיא' מחזקות את ההנחה כי תיבות: "עצם" ותיבת {{צט/תנ"ך|אִטִּים|ישעיהו|יט|ג}} נגזרו משורש
משותף ,כשתיבת 'איטים' משמשת בהוראת סוג של עבודת אלילים
.השוו {{צט/תנ"ך|אִטִּים|ישעיהו|יט|ג}} לרובד [[w:יוונית אטית|יוונית אטית]] שנקרא וודאי על שם
שבט דובר יוונית . |
||
|
|
||
===מילים נרדפות=== |
===מילים נרדפות=== |