אחד הגורמים המשפיעים ביותר על ביצועי עסקים בכמעט כל התחומים הוא איכות האינטראקציות הבין-אישיות של העובדים בעסק, וכן תחושת המחויבות שלהם כלפיו. פעילות גיבוש היא דרך אפקטיבית מאוד לחזק את הקשרים בין העובדים ובמקביל לחזק גם את תחושת המחויבות שלהם לארגון או לעסק, וכך בעצם להפיק תועלת מרבית מההון האנושי.
ואכן, בימינו ישנה מודעות רבה לחשיבות הגיבוש החברתי בעסק, מנהלים רבים יוזמים פעילויות גיבוש לעובדים וכמו במרבית המקרים, ביקוש ער מוביל להתרחבות ההיצע, כך שתוכלו לבחור עבור העובדים שלכם פעילות מתאימה מתוך כמעט אינספור אפשרויות.
סוג פופולרי במיוחד של פעילויות גיבוש הוא כזה שקשור בדרך כזו או אחרת להנאות קולינריות. אנחנו חיים בעידן שבו אוכל הוא הרבה יותר מאספקת חומרי בניין לגוף. העולם הקולינרי הפך למגוון מאוד ועשיר מאוד, ומהווה גם תחום שניתן להפגין בו יצירתיות, גם תחום שנדרשים בו שיתופי פעולה כדי להפיק מטעמים משובחים במיוחד תוך פרק זמן נתון וגם תחום מאתגר (כשלמשל מה שבעבר נחשב כ"מגבלה", כמו למשל הצורך להכין מזון כשר בלבד, מנות ללא גלוטן או תפריט טבעוני, כיום הוא דרך נוספת להרחיב את העולם הקולינרי).
בהתאם, פעילות גיבוש שכוללת הכנת אוכל או ארוחה מעניינת שמרחיבה את הגבולות הקולינריים מתקבלת תמיד בברכה על-ידי העובדים ותורמת רבות למרקם החברתי בעסק.
מרכיב חשוב נוסף בכל פעילות גיבוש הוא היציאה מהשגרה. כדאי לזכור שגם בחברות וארגונים שמעודדים שגרת יום מעניינת – בין אם העבודה עצמה שמתבצעת בהם מגוונת ומאתגרת ובין אם באמצעות תנאים טובים במיוחד – עדיין ישנה רמה מסוימת של שחיקה לנוכח הדמיון בין כל יום עבודה לזה שבא אחריו, לזה שבא אחריו וחוזר חלילה.
פעילויות גיבוש מוציאות את העובדים מהסביבה הרגילה והמוכרת ומאפשרת להם לצאת באמת מהשגרה, שכאמור הינה שוחקת במידה זו או אחרת באופן בלתי נמנע. העובדה שישנה פעילות שמוקדשת אך ורק להנאה תורמת אף היא לחוויה, שההשפעות החיוביות שלה נמשכות כמובן עוד זמן רב אחרי שהפעילות עצמה מסתיימת – כך שמומלץ לכל מנהל או מנהלת לארגן לעובדים שלהם פעילות שכזו.
הפוסט פעילות גיבוש הופיע ראשון בתרבות ופנאי