.
פרויקט הרכבל בחיפה יוצא לדרך. בעוד שלוש שנים תהפוך חיפה לעיר הראשונה בישראל שבה יופעל רכבל, כאמצעי תחבורה ציבורי לצד האוטובוס והמטרונית. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הניח היום (יום שלישי) אבן פינה למיזם הרכבל, שיחבר בין מרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטת חיפה שבכרמל.
הרכבל, שישמש להסעת נוסעים, עתיד לחבר בין מסוף מרכזית המפרץ שבו ניתן שירות של רכבת ישראל, חברות אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים והמטרונית, לבין אוניברסיטת חיפה והטכניון. מסלול הרכבל יתפרס על כ-4.5 קילומטרים, בגובה של 460 מטרים ויכלול 6 תחנות ממרכזית המפרץ ועד לאוניברסיטת חיפה: מסוף התחבורה המזרחית, צומת הקריות (צ'ק פוסט), רחוב דורי, מרכז הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה.
לאורך הציר ינועו קרוניות בנות 10 נוסעים, כאשר מכל תחנה תצא קרונית מידי כחצי דקה. זמן הנסיעה במסלול ממרכזית המפרץ לאוניברסיטה יארך כ-19 דקות: 10 דקות ממרכזית המפרץ לטכניון ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. הקרוניות יאפשרו גישה מלאה ונוחה לנכים ולבעלי מוגבלויות. בשלב הראשון תכלול מערכת הרכבל 76 קרוניות שיסיעו 1,200 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית. בשלב מאוחר יותר צפוי מספרם להגיע ל-2,400 נוסעים.
מיזם הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה ויאפשר לכל הנוסעים ברכבל (גמלאים, בעלי מוגבלות, סטודנטים ובני נוער) ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית. לצד זה, יוכלו הנוסעים להשתמש בכל אמצעי התשלום המקובלים בתחבורה הציבורית, לרבות רב קו, "חופשי חודשי" ו"חופשי סטודנטיאלי".
.
.
בטכס הנחת אבן פינה לפרויקט הרכבל, שהתקיים בטכניו ןציין השר כץ, כי הפרויקט, שיהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בעיר, ישפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ויאפשר לעשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית על חשבון הרכבים הפרטיים. כמו כן, הוא יקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם, וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל.
ראש עיריית חיפה יונה יהב ציין, כי "חיפה עברה מהפכה תחבורתית בעשור האחרון הודות להשקעות העצומות של השר ישראל כץ בתחבורה הציבורית ובפיתוח התשתיות". "הרכבל שיוביל למעלה משני מיליון נוסעים בשנה יהיה חלק ממערך היסעים המתקדם ביותר בארץ ויכלול את כל ההנחות והפטורים המוענקים לאזרחים בתחבורה הציבורית״, הוסיף יהב.
נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, ציין כי "הטכניון הוביל במקוריות וביצירתיות המחשבה, מאז פתיחתו בשנת 1954, לכן אין מתאים מכך שהרכבל הראשון מסוגו בישראל יוביל בבטחה ובמהירות את הסטודנטים, אנשי הסגל וכלל ציבור הבאים אל הקמפוס וממנו".
הרכבל החדש בחיפה, רכבל חיפה, תחבורה בחיפה, טכניון חיפה, אוניברסיטת חיפה, חדשות חיפה
הפוסט פרויקט רכבל בחיפה יוצא לדרך הופיע ראשון בקול חיפה והסביבה