נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  ‫זום-אין על שגית סיגל – מרצה בכנס UXI Live 2017‬
5/2/2017 4:53

אחרי 18 שנים בתחום, שגית סיגל עדיין מגלה אתגרים חדשים באפיון חוויית משתמש. בהרצאה שלה בכנס UXI Live 2017 היא תחלוק את המסקנות שלה מאחד האתגרים הגדולים – אתגר תכנון מוצר גלובלי, שמצריך התאמות שפתיות ותרבותיות.


מי את, שגית סיגל?


אני שגית סיגל, חד-קרן יואקסית, עוסקת בתחום מעל 15 שנה. אני עובדת בחברת Thomson Reuters כמנהלת צוות UX, וזוכה לעבוד בשיתוף פעולה עם צוותי UX בארה"ב ובאירופה. אני מאפיינת מוצרים בתחומי NLP (Natural Language Processing) ,Big Data, מנועי חיפוש ועוד.



מה האתגר הכי גדול עליו תדברי בהרצאה שלך?

אחד הדברים שאנשי UX הכי אוהבים זה הדאטה שהם אוספים במבחני שמישות ודרך כלים אנליטיים. בסופו של דבר, דאטה מדוייק הוא הכוח שמאחורי הטיעונים שלנו מול הצוותים שאנו עובדים איתם. אנחנו אוהבים לגבות את הטיעונים שלנו בעובדות עם מספרים. אבל מה קורה כשאנחנו נתקלים במבחני השמישות שלנו בתופעה שאין לה הסבר בתוך טבלאות האקסל או בגרפים שלנו? מה קורה כשהסיבה לבעיה שחוזרת ועולה במבחנים היא יותר עמוקה מטבלאות ומספרים?

אנחנו גילינו שאי אפשר לשטח אנשים כל הזמן לרמה של טבלת אקסל או לגרף. יש דברים עמוקים יותר, כמו רקע תרבותי וידע שפתי, שמאד קשה לזהות במבחני השמישות. ישנן טעויות בשימוש במוצר שנעשות בגלל גורמים שהם הרבה מעבר לבעיות של עיצוב, עימוד או תבניות UX. אם לא נתייחס לבעיות האלה, לא נצליח לייצר מוצר שכולם, בלי קשר לרקע התרבותי או לשפה שלהם, יכולים להשתמש בו.


עבור מי ההרצאה שלך תוכל לתרום הכי הרבה?

כל מי שמתכנן מוצר – מנהל מוצר, UX וכתבים טכניים. כותבי קופי ומיקרו-קופי ימצאו בזה הרבה מאד עניין. כל מי שמבצע בדיקות שמישות ולא מבין למה יש טעויות שחוזרות ונשנות שאינן נפתרות.


מה האתגר הכי גדול שלך ביצירת ההרצאה?

שני אתגרים גדולים:

הראשון היה דחיסת כל החומר שהיה לי בצורה ברורה ומסודרת לעשר דקות. אתגר לא פשוט שלימד אותי הרבה על היכולת לתמצת ולהבין. בייחוד אחרי שניסיתי את ההרצאה על אנשים שונים. כן, עשיתי מבחני שמישות להרצאה שלי.

האתגר השני היה האיורים :) את כל האיורים אני ציירתי והיה חשוב לי שהם יתמכו בצורה המדוייקת ביותר בתוכן. זה היה האתגר המהנה ביותר.


שגית סיגל ואחד האיורים שאיירה להרצאה שלה בכנס UXI Live 2017


מה הדבר הכי מעניין שלמדת בשנה האחרונה?

למדתי כמה מעט תשומת לב מקבל הנושא של נגישות תרבותית ושפתית במוצרים. לקראת ההרצאה שלי ישבתי לחקור קצת את הנושא של שימוש בממשקים למי ששפת אמם אינה אנגלית והופתעתי מהיעדר כמעט מוחלט של חומר בנושא. יש המון חומר על איך אנשים לומדים לדבר שפה שנייה, אין כמעט חומר על העומסים הקוגניטיביים ומה זה עושה בעת שימוש בממשקים. אולי זה נובע מהעובדה שרוב המומחים הגדולים וכל מי שהוא גורו של UX מדברים אנגלית מלידה. בכל מקרה הופתעתי ואותגרתי מזה שמדובר בנושא שלא נחקר מספיק. בהחלט יש פה מקום ללמוד עוד הרבה.


מה הייתה המלחמה המקצועית הכי גדולה שלך השנה?

בקצה כל טכנולוגיה מתקדמת יושבת משתמשת והיא בסך הכל רוצה שהמוצר יעבוד לה בקלות. וזה משהו שצריך להלחם עליו כל הזמן.

בהרבה מרכזי פיתוח בחברה שלנו אין מגע ישיר עם לקוחות וקשה לצוותים להבין לפעמים את הקושי בשימוש במוצרים שהם בונים. מדובר במאמץ מתמשך שבו אנשי ה-UX בחברה, משמשים גם כקולו של המשתמש וצריכים להזכיר לצוות שהמוצר צריך להיות נוח למשתמשים. זה יכול להוביל לקשיים ועיכובים וזו מטרה שצריך להתעקש עליה כל הזמן.


מה הטיפ הכי טוב שקיבלת השנה?

קיבלתי טיפ מהמנטור המקצועי שלי בחברה שאני עובדת בה (תומסון רויטרס): תמיד תשאלי את העובדים שלך אם יש משהו שהם צריכים ממך. האם יש משהו שבו את, כמנהלת שלהם, יכולה לעזור להם כדי לבצע את העבודה שלהם טוב יותר.

גיליתי שזה טיפ נהדר לא רק כמנהלת, אלא כחלק מצוות. אז תמיד תשאלו "איך עוד אני יכול לעזור לצוות שאני חלק ממנו להשלים את המשימה?". תתפלאו אילו תשובות אתם יכולים לקבל, ואילו תגובות חיוביות זה מעורר אצל הצוות.


לאיזו הרצאה של מרצה אחר את הכי מחכה בכנס?

ההרצאות כולן נראות לי מצויינות. אבל אני בייחוד סקרנית לשמוע את נועה דנון בהרצאה שלה " נינג'ות יש רק ביפן – הקשיים, הטעויות וההצלחות שלי בניהול צוות UX". הנושא רלוונטי לי וגם אני יודעת מנסיון עבר שנועה מרצה מעולה ותמיד מעניין לשמוע אותה.


מה את הכי מקווה ללמוד בכנס?

לשמוע קולגות מדברים זו חוויה שתמיד מביאה לי הארות חדשות לחיי המקצועיים. כל שנה אני יוצאת מהכנסים האלה עם טיפים מצויינים ותובנות לקחת הלאה ולשפר את היכולות שלי בשנה הקרובה וכל שנה אני מופתעת מחדש ממה שאני לומדת.

אז אני בעיקר מחכה לראות אילו הפתעות יהיו לי הפעם.


חודש אחרון להרשמה לכנס ה-UX הגדול בארץ – UXI Live 2017


הצטרפו למאות המאפיינים, המעצבים ומנהלי המוצר שכבר קנו כרטיס לכנס. אלו הימים האחרונים להינות מהנחה לכנס. פרטים נוספים באתר הכנס.







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.