נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  גוגל מעונינת לרכוש את האבספוט – ששווה 35 מיליארד דולר
7/4 3:32

לפי דיווח של רויטרס, שהתבסס על שיחות עם גורמים יודעי דבר, חברת האם של ענקית הטכנולוגיה גוגל, אלפבית (Alphabet), נמצאת במגעים עם בנק ההשקעות מורגן סטנלי לגבי רכישה אפשרית של האבספוט (HubSpot) – חברת מובילה בתחום התוכנות לשיווק אונליין – בסכום עתק של 35 מיליארד דולר, שהוא שוויה המוערך של הנרכשת.


המהלך הזה, אם יצליח, יהיה הרכישה הגדולה ביותר של אלפבית אי פעם. רכישה שתגמד את רכישת מוטורולה מובייל (Motorola Mobility) ב-12.5 מיליארד דולר, שביצעה הענקית ממאונטיין וויו עוד ב-2011.


החדשות מגיעות על רקע אתגרים לא פשוטים עבור גוגל – עסקי הליבה של החברה, במיוחד מנוע החיפוש הסופר-דומיננטי ורווחי של החברה, Google Search, וכן שירות הזרמות הסרטונים שלה, יוטיוב (YouTube), מתמודדים עם תחרות גוברת מצד פלטפורמות מדיה חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק (TikTok), וכן עם חברות ענק כמו אמזון – על כספי הפרסום. בנוסף, הדו"ח הרבעוני האחרון חשף הכנסות חיפוש נמוכות מהצפוי, מה שגרם למנכ"ל הוותיק, סונדר פיצ'אי, לחקור דרכים חדשות לצמיחה.


על פי הדיווחים השונים במדיה העולמית, רכישה של האבספוט – שנוסדה ב-2014 – היא ככל הנראה על תקן מהלך אסטרטגי עבור גוגל. המהלך צפוי לאפשר לה להרחיב את טביעת הרגל שלה בשוק ה-CRM וניהול קשרי הלקוחות, ששוויו 71 מיליארד דולר ושנשלט כיום בידי סיילספורס (Salesforce) ומיקרוסופט (Microsoft). אם המיזוג יתרחש, הוא לא רק יעניק לגוגל גישה למקור הכנסה חדש ופורה בפוטנציה, אלא גם יצייד את ענקית הטק בכלים שיאפשרו לה לשרת טוב יותר לקוחות ארגוניים, עם מגוון רחב יותר של פתרונות שיווק ופרסום.


ביקורת וחששות מפסילה בגין רגולציה


עם זאת, העסקה הפוטנציאלית מעוררת חששות לגבי תקנות הגבלים עסקיים. מאחר שממשל ביידן מקדם אמצעים מחמירים יותר ויותר לשמירה על פרטיות הנתונים, הרגולטורים, כך סבורים אנליסטים, יכולים לבקש לבחון את השפעת הרכישה על התחרות בתחום טכנולוגיית הפרסום (Adtech) וטכנולוגיית השיווק (Martech).




לעת עתה שתי החברות סירבו להגיב על השמועות, אבל המיזוג הפוטנציאלי כבר מעורר דיונים ברשתות החברתיות.


כך למשל חלק מהמגיבים, כמו משתמש X צ'ארלס פלואט, הביעו ספקנות לגבי הביצועים האחרונים של גוגל, ושאלו אם רכישת האבספוט היא אסטרטגיית צמיחה אמיתית או דרך לסטות ולהתחמק מדיון בבעיות פנימיות. בציוץ שפרסם פלאוט נכתב: "גוגל: אנחנו מאבדים תעבורת חיפוש, מפסידים במלחמת הבינה המלאכותית, משתמשי אנליטיקס יורדים, קרבות מנהיגות, עובדים מתלוננים, הקנסות הגדולים בהיסטוריה, מרגלים אחרי מצב גלישה בסתר של משתמשים ומדיחים את אנשי הבינה המלאכותית החכמים ביותר מהחברה. סונדר: לעזאזל עם כל זה, בוא נרכוש את האבספוט!"


הציוץ זכה לתגובות שונות, וביניהן לתגובת המשתמש סם פרטלנד, שחזה בציניות שגוגל עשויה לסגור את הנרכשת העתידית שלה כליל בחלוף שישה חודשים בלבד ממועד מימוש העסקה.


החשש המסוים הזה נובע ממה שאירע עם רכישות קודמות של גוגל, כשכמה חברות קטנות יותר נבלעו בסופו של דבר בשירותים הקיימים של ענקית הטק, או נעלמו לחלוטין לאחר המיזוג איתה. עם זאת, נראה כי המותג המוכר והצלחתה של האבספוט ובסיס הלקוחות החזק שלה יכתיבו גישה שיתופית יותר, אם העסקה אכן תצא לפועל.


גוגל מתכננת לרכוש אותה. האבספוט.https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2024/04/גוגל-מתכננת-לרכוש-אותה.-האבספוט.-1-300x156.jpg 300w, https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2024/04/גוגל-מתכננת-לרכוש-אותה.-האבספוט.-1-768x396.jpg 768w, https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2024/04/גוגל-מתכננת-לרכוש-אותה.-האבספוט.-1-290x150.jpg 290w" sizes="(max-width: 806px) 100vw, 806px" />


הפוסט גוגל מעונינת לרכוש את האבספוט – ששווה 35 מיליארד דולר הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.