נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  המרכיב הנדרש למוקדי חירום והצלה כדי להגיב במהירות וביעילות
7/4 4:39

מה המרכיב שהיה הכי חסר לכוחות הביטחון וההצלה ביום שפרצה מלחמת "חרבות ברזל" ובימים שלאחר מכן, כאשר הכאוס עדיין שלט בשטח?


התשובה היא נראות. למעשה, הטלוויזיה סיפקה לא רק לצופים בבית, אלא לכל המדינה, נראות לאירועים שקרו בכל גזרת הדרום, אם באמצעות כתבים שהגיעו לשטח ואם באמצעות אזרחים ששלחו לכלי התקשורת ושיתפו במדיה החברתית סרטונים שצילמו בעודם נמלטים ומסתתרים. כך שמענו על לא מעט אירועי הצלת חיים שהתאפשרו על ידי אזרחים ששימשו כעיניים עבור שוטרים, לוחמי אש ופרמדיקים, אשר הוכוונו על ידם, בתקשורת בין טלפונים ניידים, לשטחים בנויים או פתוחים שבהם היה צורך להגיש עזרה ולהילחם במחבלי החמאס.


הכל מתועד בזמן אמת


זו הייתה ועודנה כנראה המלחמה המתועדת ביותר בתולדות מדינת ישראל. כולנו, כולל מחבלי החמאס, נושאים עלינו כל העת סמארטפונים, מתעדים ומעלים לרשתות. בעידן כזה, שבו הכל דיגיטלי ומתועד ברשת, מצופה מגופי חירום והצלה הפועלים לביטחון אזרחים ותושבים לעשות שימוש בתשתיות ויישומים שמאפשרים תקשורת ישירה, אמינה ומדויקת, בזמן אמת, לנעשה בשטח. התוצאה הישירה של תקשורת כזאת היא היכולת להציל יותר חיים.


הרצון של כל אחד מאיתנו הוא לקיים עם גופי הצלה וחירום אותה רמת תקשורת שהורגלנו אליה בסביבת העבודה והחיים שלנו והיא כבר טבע שני לנו. אולם ביקור במוקד שירותי חירום סטנדרטי משקף בדרך כלל מציאות אחרת לחלוטין, שנעדרת בה התשתית הטכנולוגית הנדרשת כדי לתמוך בכך.


במוקדים של שירותי חירום יש אינספור מסכי תצוגה, ועליהם מותקנים יישומים מבודדים, שבמקרה הטוב מחוברים ביניהם באופן רופף. מצב זה גורם פעמים רבות להחמצה של מידע חיוני, שאינו מובנה בזרימת העבודה של המוקדנים.


ככל שהחברה מתפתחת, עולות ציפיות הציבור בנושא הביטחון האישי. אזרחים מצפים משירותי החירום כיום לגישה מתוחכמת ותגובתית יותר. השימוש בווידאו בזמן אמת כבר מוכר במדינות רבות בעולם ככלי מרכזי בשינוי מנגנוני תגובת החירום. יכולת זאת משפרת את היעילות התפעולית ומעלה  משמעותית את הפוטנציאל של אנשי ביטחון הציבור לשרת טוב יותר את הקהילות שלהם.


אם נחזור לשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, כולנו זוכרים את הצעירים שנמלטו ממתחם הנובה לשטחים הפתוחים. כולם היו מצוידים בטלפונים וכולם ניסו ליצור קשר לקבלת סיוע מציל חיים. בהנחה שהמוקדים היו מסוגלים לקבל את כל השיחות שנכנסו עם תשתית תקשורת רובסטית ואמינה יותר, תארו לעצמכם כיצד גישה של המוקדנים היישר לטלפון של המתקשר באמצעות וידיאו ותמונות יכולה היתה להקנות להם תמונה מלאה ומיידית של המצב בשטח. מידע מהיר ומדויק, כמו היכולת לבדוק ולהבין את הסכנות שמסביב, לקבל מיקום ואף לתת הוראות עזרה ראשונה והכוונה למילוט מרחוק, יכול ללא ספק לחסוך זמן וחיים יקרים.


"וידאו מגביר את המודעות המצבית שלנו ומספק תצוגה מקיפה, שמעצימה את המוקדנים ואת כוחות ההצלה, המשוגרים לשטח עם מידע חיוני"


האלימות והאנטישמיות הגואות בעולם וגם אסונות טבע שמתרבים והולכים המחישו את הצורך הממשי במתן כלים טכנולוגיים שיאפשרו הצלת חיים באופן יעיל ורחב יותר. כיום, יישומי וידיאו הופכים יותר ויותר לתכונה סטנדרטית במערכות המטפלות בשיחות במוקדי חירום במדינות בעולם. בעבר הלא כל כך רחוק, התעשייה לא מיהרה להטמיע יכולות וידיאו במוקדי החירום, בשל ההשקעה שנדרשה ברכישת הטכנולוגיה ובהטמעתה לצד או במקום מערכות קיימות. היה גם צורך להכשיר את כוח האדם לשימוש בה. כל זה כרוך בשינוי סדר עדיפויות ובהקצאת תקציבים מתאימים.


האפקטיביות של יכולות וידיאו בזמן אמת לביטחון הציבור


האפקטיביות של יכולות וידיאו בזמן אמת בכל הנוגע לביטחון הציבור תלויה בשילוב טכנולוגיה זאת באופן חלק בתהליכי עבודה קיימים, כחלק מיישומים ותהליכים תפעוליים ספציפיים. אינטגרציה חלקה מבטיחה שימוש אופטימלי ויתרונות בתגובת חירום.


אין ספק כי המגע האנושי טבוע בכל שיחת חירום ולא נוותר עליו, בוודאי לא בעתיד הנראה לעין. אולם וידאו מגביר את המודעות המצבית שלנו ומספק תצוגה מקיפה, שמעצימה את המוקדנים ואת כוחות ההצלה, המשוגרים לשטח עם מידע חיוני. אין צורך בכל שיחה לעשות שימוש בווידיאו, אלא צריך לבחור את הרגע הנכון, שבו נתוני וידיאו עשויים לעשות את כל ההבדל עבור מי שזקוק לעזרה.


בדיוק כפי שתכונות צ'אט משולבות כיום בצורה חלקה בפלטפורמות ויישומים שונים המשרתים את הציבור, כך וידיאו בזמן אמת צריך להשתלב בתהליכי עבודה ולהיות נגיש בקלות בכל מגוון הכלים המיועדים לשרת את ביטחון הציבור. לא מדובר במותרות, אלא בהכרח.


 


הכותבת היא סמנכ"לית שותפויות גלובליות בקרביין.


הכותבת היא סמנכ"לית שותפויות גלובליות בקרביין.https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2024/04/מיכל-רז-300x156.jpg 300w, https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2024/04/מיכל-רז-768x396.jpg 768w, https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2024/04/מיכל-רז-290x150.jpg 290w" sizes="(max-width: 806px) 100vw, 806px" />


הפוסט המרכיב הנדרש למוקדי חירום והצלה כדי להגיב במהירות וביעילות הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.