ביהמ"ש הודיע כי אישר לאגד לבצע הפחתת הון של 350 מיליון שקל, בהמשך לבקשת החברה. בצירוף הדיבידנד שחילקה אגד לאחרונה, בעלי המניות של אגד צפויים להנות מחלוקה כוללת של כ-460 מיליון שקל. במסגרת החלוקה הכוללת, יהנו שותפות קיסטון וקרנות המורים והגננות מחלוקה של כ-276 מיליון שקל ומייסדי אגד מסכום של כ-184 מיליון שקל.
הדיבידנד למייסדי אגד יפחית בהתאם את סכום התמורה לה יהיו זכאים, ככל שיממשו את אופציית המכר העומדת לזכותם.
בכוונת קיסטון וקרנות המורים והגננות לבצע שימוש בדיבידנד שיתקבל לפירעון נתח מהחוב הבנקאי שנטלה השותפות במסגרת השלמת העסקה לרכישת האחזקות באגד, ולהקטין עלויות מימון בשותפות.
ביוני 2023 הגישה אגד בקשה לבימ"ש לאישור חלוקה בסך כולל של 500 מיליון שקל. לקראת סוף 2023 חילקה אגד דיבידנד של 110 מיליון שקל במסגרת חלוקה שמקיימת את מבחן הרווח. בהמשך לכך, ובהמשך להסכמות עם משרד התחבורה, התאימה החברה את היקף הבקשה להפחתת הון.
הבקשה שהוגשה לביהמ"ש התבססה על עודפים חשבונאיים בהיקף של 718 מיליון שקל שרשמה אגד בשנת 2022 והיא נתמכה בחוות דעת כלכלית מקיפה של פרופ’ צבי וינר שקבעה שלאגד איתנות פיננסית שתאפשר לה לעמוד במבחן החלוקה, גם בהינתן תרחישי קיצון. עוד הוערך בחוות הדעת שאגד צפויה לרשום בשנים הקרובות רווחים של מאות מיליוני שקל.
נבות בר, מנכ"ל קיסטון: "קיסטון מממשת את התוכניות שלה באגד, מקטינה חוב בשותפות וממשיכה להתמקד בפיתוח אגד והתייעלותה. המהלך שאושר מעיד על האיתנות הפיננסית של אגד ועל תחזית התזרים הצומחת שלה. באמצעות המהלך אנו צפויים להפחית את מחיר מימוש האופציה, השקעת המשך שאנו רואים בה הזדמנות עסקית."
קיסטון הינה חברה ישראלית להשקעה בתשתיות שהוקמה ב- 2019. תחומי ההשקעה של קיסטון כוללים עד כה תחבורה ציבורית - אוטובוסים ותפעול רכבות קלות, תחנות כוח קונבנציונאליות, תחנות כוח מבוססות רוח ושמש, מתקן התפלת מים, תפעול ותחזוקת כבישים, מכירת חשמל באמצעות עמדות טעינה לרכבים חשמליים בספרד, מיזם להקמת מערכת סיבים אופטים. מייסדי קיסטון הם היזמים רוני בירם (המכהן כיו"ר הדירקטוריון), ד"ר נבות בר (המכהן כמנכ"ל ודירקטור) וד"ר גיל דויטש.