נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  דוחות חזקים לאלקטריאון ברקע לכניסתה לשווקים חדשים, המניה עולה
27/3 23:46


חברת אלקטריאון פרסמה הבוקר (ה’) את הדוחות הכספיים לשנת 2023, בה נהנתה מהכרה בהכנסה בגין פרויקטים באירופה, ישראל וארה"ב וכניסה לשווקים חדשים.


הכנסות ורווח גולמי החברה לשנת 2023 הסתכמו בכ-23 מיליון שקל, לעומת כ-8.65 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד המהווה גידול של כ-167%.


אלקטריאון הציגה רווח גולמי של כ-3.5 מיליון שקל לשנת 2023, לעומת כ-1.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד וממשיכה לפעול במרץ לייעול שרשרת האספקה ויכולות הייצור שלה, מתוך כוונה להמשיך להגדיל את הרווח הגולמי.


הוצאות החברה קטנו במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 הוצאות מחקר ופיתוח לשנת 2023 הסתכמו בכ-49 מיליון שקל, לעומת הוצאות של כ-50 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד. הוצאות שיווק ופיתוח עסקי לשנת 2023 הסתכמו בכ-20 מיליון שקל, לעומת כ- 21 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד. הוצאות הנהלה וכלליות לשנת 2023 הסתכמו בכ-10 מיליון שקל, לעומת כ-12 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד.


ההפסד כולל לשנת 2023 הסתכם בכ-77 מיליון שקל, לעומת כ-83 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד.
נכון ליום 31 בדצמבר 2023, לחברה יתרות מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות בסך של כ-54 מיליון שקל וכן כ-5.5 מיליון שקל בפיקדון משועבד. בנוסף, נכון לתקופת הדוח, לחברה קיים מלאי בהיקף של כ-22 מיליון שקל בגין הצטיידות מראש לקראת פרויקטים חתומים בישראל, אירופה וארה"ב.


יעד הכנסות ותקבולים כפי שפרסמה החברה בדוחות בעבר, יעד הכנסות ותקבולים מפרויקטים לשנים 2024-2023, עומד על סך של כ-102 מיליון שקל, כאשר רכיב ההכנסות מהתקשרויות קיימות ומהתקשרויות במשא ומתן/מכרז, אשר דווח, עומד על כ-89 מיליון שקל.


אירועים בפעילות החברה בתקופת הדוח ואחריה


במהלך שנת 2023 ולאחריו החברה ממשיכה לפעול במרץ לביסוס וגידול יכולותיה הטכנולוגיים ברחבי העולם ולקידום והוצאה לפועל של פרויקטים והסכמים מסחריים אשר נחתמו, וחתימה על הסכמים אסטרטגים חדשים בארץ ובחו"ל.


בשנה החולפת השיקה החברה פרויקט מסחרי משמעותי במסוף האוטובוסים של אלקטרה אפיקים בראש העין שכולל התקנה של תשתית טעינה אלחוטית ומתן שירותי תחזוקה, תמיכה, תפעול ותוכנה לתשתית הטעינה. מעבר להיותה החברה יצרנית וספקית טכנולוגיית הטעינה האלחוטית בפרויקט, החברה אף ביצעה, באמצעותה ובאמצעות אחרים, את כל עבודות הקמת הפרויקט מ"קצה לקצה", הכוללות תשתית החשמל, עבודות הנדסה אזרחית ועוד. ב- 21 בנובמבר 2023 מסרה החברה את הפרויקט בהצלחה לאלקטרה אפיקים כשהוא מוכן ומאושר לשימוש.


במסגרת הפרויקט שילבה החברה את רכיב הטעינה האלחוטית שפיתחה באוטובוסים חשמליים המיוצרים על ידי Ankai, Higer ו-Sunwin אשר הינם יצרני אוטובוסים בינלאומיים מהמובילים בתחום. האוטובוסים יצאו מהמפעל כשהם כוללים כבר את רכיב הטעינה האלחוטית של החברה, וקיבלו את אישור משרד התחבורה לכך שישמשו לצורך תחבורה ציבורית – מהלך שיש בו כדי לבסס את האוטובוס החשמלי האלחוטי כמוצר מדף אצל שלושת יצרני האוטובוסים האמורים, אשר להערכת החברה יהיה זמין לרכישה ולשימוש גם בפרויקטים תחבורתיים נוספים.


מאז הקמתו, פועל הפרויקט בהצלחה, במרץ וביעילות רבה להטענת אוטובוסים באופן אלחוטי מדי יום בכל שעות היממה. מאז נמסר הפרויקט, אפיקים הביעו סיפוק גדול מהשימוש בטכנולוגיה של החברה, כאשר האוטובוסים מקיימים את שגרת יומם האופרטיבית, ובזכות המערכת אף מצליחים להגדיל במידה משמעותית את טווח הנסיעה, לייעל את הטעינה ולהוזיל אותה.


במרץ 2023 חתמה החברה על מזכר הבנות אסטרטגי עם שתיים מהחברות המובילות והמוערכות ביותר בתעשיית הרכב העולמית - יצרנית הרכב היפנית Toyota Motor Corporation ("טויוטה"), והיצרנית (Tier 1) הגלובלית של חלקי רכב Denso Corporation ("דנסו"). בינואר 2024 חתמה החברה על הסכם מחייב מול טויוטה ודנסו ("ההסכם"), במסגרתו מתכוונים הצדדים להביא לידי ביטוי את יתרונותיהם ויכולותיהם המוכחות, ועל בסיס מערכת הטעינה האלחוטית שפיתחה אלקטריאון והקניין הרוחני המשותף של 3 החברות, להביא לפיתוחה של טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים פרטיים קיימים (Aftermarket) ורכבים חדשים שתשולב באופן אינטגרלי (Built-in).


הסכם זה נחתם לאחר ששתי החברות בחנו לעומק את האמינות והאיכות של הטכנולוגיה של החברה, ומצאו כי הטעינה האלחוטית היא הכיוון אליו הן מעוניינות לחתור, וכי הטכנולוגיה של החברה היא הטכנולוגיה המובילה בתחום.


הצדדים יהיו בעלים משותפים של הקניין הרוחנ






האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.