נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  כלכלת הסופרבול: מי יניף הלילה את הגביע ואיך זה צפוי להשפיע על מדד ה- S&P500?
11/2 4:10


רגע לפני שריקת הפתיחה של הסופרבול, צריך לומר בצורה ברורה, אירוע הסופרבול הוא הרבה יותר מעוד אירוע ספורט. הסופרבול ה-58 צפוי להיות הגדול ביותר, הנצפה ביותר והיקר ביותר. על פי הערכות, כ-114.4 מיליון בני אדם ברחבי העולם יצפו במשחק, כ-3 מיליון יותר מהממוצע בשנים האחרונות. ממוצע הצפייה הבינלאומי צפוי לעלות לכ-30 מיליון צופים.


עבור חובבי התרבות, יש כאן סיפור סינדרלה, הנסיכה האמריקאית, טיילור סוויסט ובן זוגה טרוויס קלסי, המשחק בקנזס סיטי צ’יפס, יטרוף את הבמה בהפסקה עבור חובבי המוסיקה, ואילו עבור חובבי הספורט יש כאן דבר גדול הרבה יותר. מצד אחד, קנזס סיטי צ’יפס עם התקפה קטלנית בניצוחו של הקווטרבק פטריק מהומס, תנסה לזכות בסופרבול השלישי בחמש השנים האחרונות, ומצד שני, ההגנה של ה-49ers, בהובלתו של ניק בוסה, שתנסה לעשות כל שביכולתה לעצור ולנקום על ההפסד בסופרבול ה-54 מול הצ’יפס, ועל הדרך לזכות בסופרבול ה-6 בהיסטוריה של המועדון.


רגע לפני שצוללים לניתוחים הספורטיביים, יש כאן אירוע כלכלי לכל דבר ועניין.


הפרסומות השנה יתמקדו בעיקר בנושאים של משפחה, חיבור בין דורות, אהבה לספורט וחדשנות טכנולוגית. נתחיל מהחברות שצפויות להרוויח מהאירוע הגדול הזה: רשת CBS האמריקאית, מחזיקה בזכויות השידור של הסופרבול בארצות הברית. הרשת שידרה חמש פעמים את האירוע בעשור האחרון והיא תשדר אותו גם השנה. הרשת צפויה לרשום רווח של כ-500 מיליון דולר מפרסום במהלך המשחק. רשת נוספת שתשדר את המשחק היא ניקולודיאון, שנמצאת בבעלות מלאה של חברת דיסני. הרשת צפויה להרוויח משידור המשחק כ-100 מיליון דולר.


חברות נוספות שצפויות להרוויח משידור המשחק הן Comcast ו-ViacomCBS, אשר צפויות להרוויח כ-200 מיליון דולר כל אחת. על פי הערכות בלבד, חברת המשקאות פפסי, צפויה להרוויח כ-50 מיליון דולר, חברת קוקה קולה, צפויה להרוויח כ-30 מיליון דולר, וחברות נייקי ואדידס, צפויות להרוויח כ-40 ו-20 מיליון דולר בהתאמה.


בנוגע לענקיות הטכנולוגיה, אז כמובן שהן נמצאות בכל מקום, גם באירוע הגדול של הספורט העולמי. גוגל צפויה לרשום רווח של 100 מיליון דולר מפרסום, פייסבוק צפויה לרשום רווח של כ-50 מיליון דולר, אמזון ואפל, צפיות לרשום רווח של כ-30 ו-20 מיליון דולר בהתאמה.


חברות אחרות שצפויות לרשום רווחים קטנים יותר מפרסום הן: חברת X (טוויטר לשעבר) שצפויה להרוויח כ-10 מיליון דולר וטיק טוק על פי הערכות כ-5 מיליון דולר.


הסופשבוע של הסופרבול ידוע כאירוע גדול, ונרשמה עלייה משמעותית בביקוש ללינה בלאס וגאס, העיר המארחת. העיר צפויה להיות מוצפת במבקרים במהלך הימים הקרובים וכתוצאה מכך, חברת Airbnb צפויה לרשום רווח של כ-50 מיליון דולר, וכמובן, רשתות בתי המלון הגדולות בעיר שצפויות לרשום רווחים של 100 מיליון דולר. כמו למשל, רשת בתי המלון MGM שבבעלותה כ-30 אלף חדרים בעיר, Caesars Entertainment עם כ-28 אלף חדרים, Wynn Resorts עם כ-4,700 חדרים וכמובן, חברת LVS בבעלות משפחת אדלסון הישראלית עם בתי המלון היוקרתיים The Venetian ו-Plaazzo.


כאשר מסתכלים על כמות המבקרים בעיר בטווח קצר כל כך, אפשר להבין שרשתות המזון המהיר צפויות לרשום הכנסות גבוהות מהרגיל ורווחים נאים במיוחד בטווח זמן קצר.


על פי הערכות, מקדונלד’ס צפויה להרוויח כ-10 מיליון דולר, פיצה האט כ-7 מיליון דולר, סטארבקס כ-3 מיליון דולר. איך כל זה צפוי להשפיע על השווקים הפיננסים, כאנקדוטה, אפשר להסתכל על Super Bowl Indicator, מדד שמנסה לחזות את ביצועי שוק המניות בארה"ב על סמך תוצאת הסופרבול של אותה שנה.


נכון לינואר 2022, המדד צדק ב-41 מתוך 55 תוצאות, אך חשוב לומר, לאחר המצאתו ב-1978, המדד צדק רק ב-29 מתוך 43 משחקים. כלומר שיעור הצלחה של 67%. המדד אומר בצורה פשוטה, שאם אלופת ה-AFC (קנזס) תזכה בסופרבול, יהיה שוק דובי, ואם המנצחת תהיה אלופת ה-NFC, (סן פרנסיסקו) יהיה שוק שורי. אך אם לומר את האמת, צריך לקחת זה המדד בערבון מוגבל ולהסתמך בעיקר על מדדים הכלכליים, נתוני מאקרו, מיקרו ודוחות כספיים של החברות. אבל מה שבטוח, המעצמה הגדולה בעולם, תעצור היום לכמה רגעים לעוד לילה קסום, כדי לצפות באירוע הספורט והתרבות הגדול בעולם.


וגם, פרסומת הסופרבול שהעבירה בכולנו צמרמורת (גם בצפייה שלישית): 



**הכותב הוא סמנכ"ל אסטרטגיה, חדשות ופיתוח עסקי SIRA Finance**








האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.