קבוצת עזריאלי סוגרת את אתר הסחר Azrieli.com באופן מיידי, כך הודיעה היום (א’) החברה. הודעת הסגירה התקבלה על בסיס הערכות הקבוצה, כי שוק המסחר האלקטרוני בישראל עדיין אינו מפותח דיו, עם אחוז חדירה נמוך ונוכחות משמעותית של אתרים גלובליים, זאת בנוסף לרגולציה מקומית אשר מחזקת אתרים גלובליים על חשבון אתרים מקומיים (כדוגמת פטור ממע"מ לאתרים בינ"ל בלבד). קצת תמוה בהתחשב שעד לאחרונה החברה גילתה אופטימיות לגבי שוק המסחר האלקטרוני (eCommerce), גם אחרי שסיכמה הפסד של 300 מיליון שקל על הפעילות.
בשנים האחרונות חלו תמורות בהרגלי הקניה של הצרכן הישראלי בצד תמורות טכנולוגיות המאפשרות ביצוען של רכישות מקוונות ומביאות לידיו של הצרכן מגוון גדול יותר של מוצרים ושירותים המוצעים באופן מקוון, ועזריאלי רצתה להיות בפנים. ב-2 ליוני 2016 השלימה עזריאלי את רכישת פעילות בתחום המסחר האלקטרוני מידי חברת BUY2. בפברואר 2017 האתר הפסיק לפעול תחת שם המותג BUY2 והושק תחת שם המותג של עזריאלי. אלא שעזריאלי לא השכילה לנצל את גודלה כקבוצת ענק ולא הציבה תחרות מבחינת המחירים בשוק.
מדובר בשוק תחרותי הכולל תחרות מצד אתרים בינלאומיים המציעים משלוחים לישראל, כגון: ebay, אמזון ו-Aliexpress, ואתרי מסחר אלקטרוני ישראליים, כגון: וואלה! שופס, שופרסל וכן אתרי אינטרנט של חברות אחרות, במסגרתם מציעות החברות את המוצרים שלהן למכירה באופן ישיר.
עזריאלי סברה בהקמה כי גורמי ההצלחה בפעילות הסחר האלקטרוני הינם, בין היתר, הצעת מוצרים ושירותים איכותיים בתנאים אטרקטיביים לגולשים, התקשרות עם בתי עסק אמינים, חידושים ושיפורים טכנולוגיים התורמים לשיפור איכות היישומים באתר, ועמידה בהתחייבות למועדי אספקה, אלא שהחברה לא עמדה בכל היעדים הללו ומסבירה את הכישלון בשוק. יחד עם זאת, עזריאלי לא צופה השפעה מהותית על סגירת הפעילות.
בפעילות שנסגרה היו מועסקים כ-70 עובדים ועזריאלי תיאלץ להיפרד מרובם. האתר ימשיך לפעול עד תום השבוע.