דלתא מותגים פרסמה היום (ד’) את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי החברה רשמה ירידה ברווח ובהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ומנגד נרשמה עלייה במכירות באונליין.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-16.3 מיליון שקל לעומת רוו נקי של 20.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי הסתכם ב-23.3 מיליון שקל ברבעון השלישי, או 10.9% מההכנסות, לעומת רווח תפעולי של 28.8 מיליון שקל, או 13.3% מההכנסות, ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-122.4 מיליון שקל לעומת כ-122 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-57.1% לעומת כ-56.2% ברבעון השלישי אשתקד.
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-214.4 מיליון שקל לעומת כ-216.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-1%. הקיטון נובע בעיקר מירידה במכירות החנויות הזהות ומכירות הסיטונאות שקוזז ברובו מגידול אורגני של כ-11.7% במכירות אתרי האונליין של דלתא, פיקס ופנטה ריי וכן, מתוספת מכירות המותג Victoria’s Secret. המכירות בחנויות זהות, (193 חנויות) כולל אתרי האונליין של דלתא, פיקס ופנטה ריי בלבד קטנו בשיעור של כ-2.1%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
מכירות החברה באונליין ברבעון השלישי צמחו בכ-32% והסתכמו בכ-25.8 מיליון שקל (שיעור של כ-12% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-19.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-9% מסך הכנסות החברה). מכירות אתרי האינטרנט של החברה ברבעון השלישי כוללות מכירות בסך כ-4.0 מיליון ש"ח של המותג Victoria`s secret שהושק בדצמבר 2022. מכירות אתרי האינטרנט האורגניים של החברה צמחו בכ-11.7% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
דלתא מותגים מוסרת כי פעילותה של החברה לא נפגעה באופן מהותי כתוצאה מ’מלחמת חרבות ברזל’, ואף לחלק ממוצרי החברה גברו הביקושים בחנויות ובאתרי האונליין עקב צרכי הלוחמים וצרכי המפונים מיישובי העוטף. נכון למועד זה, פועלות 206 חנויות החברה מתוך 211 חנויות בהתאם להוראות פיקוד העורף. להערכת החברה, לא חל שינוי מהותי במכירות החברה בחודש אוקטובר ביחס לאשתקד.
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה היום: "אנו מסכמים רבעון עם יציבות בהכנסות, ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות - ביצועים מהטובים בענף המעידים על חוזקת המותגים של הקבוצה וזאת, על אף האתגרים בסביבה המאקרו כלכלית והפוליטית. כמו כן, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת איתן ונמצא במגמת צמיחה מרבעון לרבעון. החברה פועלת באופן כמעט מלא בחנויות ברחבי הארץ ובאתרי האונליין כדי לספק שירות ללקוחותינו. בתקווה לימים שלווים ושנחזור במהרה לשגרה. להערכת החברה, לא חל שינוי מהותי בתוצאותיה בחודש אוקטובר לעומת אשתקד. חנויות החברה פועלות באופן כמעט מלא, למעט באזורי הגבולות בהם מתנהלת לחימה. מפרוץ המלחמה לחלק ממוצרי החברה גברו הביקושים עקב צרכי הלוחמים, הפצועים וצרכי המפונים מיישובי העוטף. אתרי האונליין ממשיכים לפעול באופן רציף ומערך הסיטונאות עובד באופן מלא ותומך במכירות לגופים פרטיים, מסחריים וממשלתיים, שגברו עקב המלחמה, זאת במקביל לתרומות מוצרי החברה למפוני העוטף, לפצועים ולחיילים".
עוד ציינה בוגנר, כי "החברה מממשת את אסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות שלה ותשיק את הרשת החדשה Bath & Body Works, עם פתיחת 5 חנויות ראשונות ואתר און ליין לצד שתי חנויות חדשות למותג Victoria’s Secret, וזאת בדחייה קלה לרבעון הראשון בשנת 24 בשל ארועי הלחימה והשפעתם על פגיעה אפשרית באספקת המוצרים. החברה ממוצבת היטב תפעולית ופיננסית להמשך צמיחה והמשך פיתוח וחדשנות של מותגיה, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות בארץ ובעולם".