נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מהיר ודיגיטלי: כך הטכנולוגיה משנה את חוויית קניית הרכב
31/10/2023 4:36

פרק 11 בעונה התשיעית של סדרת הקאלט "סיינפלד" הוקדש לחוויה שכולנו מכירים: קניית רכב מסוכנות, חוויה שעבור רובנו היא בעיקר… מבלבלת. חוסר האמון באיש המכירות מוצג בפרק דרך ג'ורג' שדורש מג'רי לא להאמין לשום דבר שאומרים לו. החשש ממחיר מוגזם מתבטא בשורת תוספות מופרכות, שהמוכר (פאדי) מוסיף אחרי שנפרד מאיליין. ובינתיים קרמר יוצא לנסיעת מבחן שלא נגמרת, ביטוי לצורך שלנו להרגיש את הרכב ולוודא שהוא לטעמנו.  


המודל העסקי של טסלה: מנתק תלות בסוכנויות או מפיצים שחולקים איתה רווחים, ולא מאפשר התמקחות כפי שנהוג בשיחה עם המוכר בסוכנות. התהליך המוצלח מעורר השראה בקרב יצרניות רכב נוספות. לדוגמה, מנכ"ל פורד הצהיר לאחרונה שמכירה אונליין בלבד היא אחת משאיפותיו


הפרק מציף סיטואציות ותחושות שמוכרות לכל מי שקנה רכב מסוכנות. כבר שנים רבות שהמוניטין של סוכנויות רכב ירוד, בעיקר אלו שמוכרות רכבים משומשים. לפי מחקר שערכה חברת הייעוץ מקינזי, פחות מ-50% מהצרכנים מרגישים שהמוכרים נותנים להם את כל המידע, ו-70% הולכים לסוכנות רק כדי לראות ולהרגיש את הרכב שבו הם מעוניינים. כאילו זה לא מספיק, במחקר שנעשה על ידי חברת ביטוח הרכב הבריטית Car Care Plan, נמצא כי סוכנויות רכבים משומשים נמצאות בתחתית סולם האמינות ופחות מ- 10% מהנשאלים הביעו אמון בהן.


המוניטין הירוד של סוכנויות הרכב הוא תולד של עשורים שבהם מיליוני צרכנים לא הרגישו כי הסוכניות העניקו להם יחס הולם או מידע שקוף. אבל בשנים האחרונות חוויית קניית הרכב מתחילה להשתנות. עידן האונליין מגיע גם לחוויה האנלוגית הזו, והופך אותה למשהו חדש ומרגש. 


מאפס למאה ב-100 ביט לשניה: חוויה חדשה למוצר ותיק


המייצגת הגדולה של חדשנות ברכישת רכב היא ללא ספק טסלה. טסלה מאפשרת הזמנת רכב רק דרך אתר החברה. שם הגולש בוחר איזה דגם הוא רוצה ומתאים אותו לפי צרכיו ותקציבו: צבע, סוג גלגלים, עיצוב פנים, מערכות עזר ועוד. התמונה שמופיעה במרכז המסך באתר משתנה בזמן אמת בהתאם לבחירות העיצוביות.


לצד כל שדרוג טכני יש הסבר, והמחיר מתעדכן אוטומטית ומוצג במקום בולט. בסיום הגולש יכול לבצע תשלום מלא, או לבחור בהלוואה, שניתנת על ידי חברת מימון. התהליך הוא חוויה עבור הגולשים, אבל גם חלק מהמודל העסקי של טסלה: הוא מנתק תלות בסוכנויות או מפיצים שחולקים איתה רווחים, ולא מאפשר התמקחות כפי שנהוג בשיחה עם המוכר בסוכנות. התהליך המוצלח מעורר השראה בקרב יצרניות רכב נוספות. לדוגמה, מנכ"ל פורד הצהיר לאחרונה שמכירה אונליין בלבד היא אחת משאיפותיו. 



החדשנות לא מסתיימת בשוק הרכבים החדשים. בשנים האחרונות מספר חברות מנסות לשבש את שוק הרכבים המשומשים, שבשנת 2021 גלגל מחזור של כ-1.57 טריליון דולר.


חברת Carvana, שקמה ב-2011, הבינה שכדי לשבש את השוק עליה לתת ללקוחות חוויית קנייה שיוצרת תחושת "וואו!".


ובאמת, חוויה הקנייה ש-Carvana יצרה כה חדשנית, שניתן להשוותה למה שעשתה בזמנו WeWork למשרדים. תהליך הקנייה מתבצע כולו אונליין. הלקוחות יכולים לבחור רכב עם אפליקציה או האתר, לקבל עליו מידע בקליק, לחתום על טפסים, לקבל מימון, לבקש נסיעת מבחן ועוד. לאחר הרכישה, הלקוחות יכולים לבקש לקבל את הרכב עד הבית, אולם רבים מעדיפים ללכת לאחד החניונים של החברה כדי לקחת אותו משם. זאת מאחר שחניוני החברה הם מבני זכוכית אוטומטיים לחלוטין, שכבר הפכו לחלק מונומנטלי מהנוף של עשרות ערים בארצות הברית. Carvana גם יצרו שלל פיצ'רים שמשדרים יוקרה, כמו גרף שמציג שינויים בערך הרכב. הפיצ'ר מאפשר למוכרים פוטנציאליים לקבל החלטה מושכלת מתי למכור לחברה את הרכב ברווח מקסימלי, בדומה לסוחרים בשוק ההון. 


תרבות האונליין משנה לא רק את חוויית הקנייה של הרכב, אלא גם את תהליך הבחירה בו. כ-90% מהצרכנים עורכים מחקר ברשת כדי למצוא את הרכב הנכון להם. רשתות חברתיות משחקות תפקיד חשוב במחקרים אלו, וכ-71% מהצרכנים מחפשים בהן מידע. מעניין במיוחד תפקידם של משפיעני רשת בתהליך. מחקרים הוכיחו שפרסום מסורתי פחות אפקטיבי עבור צעירים בני פחות מ-30, אולם הם מייחסים אמינות גבוהה למשפיענים שאחריהם הם עוקבים.


בדוגמה שלפניכם BMW שיתפה פעולה עם מספר משפיעני טיקטוק. לא מבינים מה אתם רואים או איך זה אמור לשכנע אתכם לרכוש BMW? זה בסדר. הסרטון לא מיועד עבורכם. הוא מיועד לבני נוער וצעירים שמתקרבים לרכישת הרכב הראשון שלהם. ההיכרות שלהם עם BMW כמותג מתחילה כאן. 



@falcopunch Endless #joy with @skyandtami , @patroxofficial & #BMW





האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.