נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  לא משעממת בכלל: בורינג של מאסק מוערכת כשווה שבעה מיליארד ד'
25/10/2023 6:19

החברה שייסד אילון מאסק בשנת 2016, ושנקראת בשם היצירתי The Boring Company, או בקיצור פשוט בורינג, הגיעה לשווי שוק מוערך של שבעה מיליארד דולר, כך על פי דיווח חדש שפורסם לאחרונה על ידי The Information. בורינג, העוסקת בעיקר במנהור שמיועד לתחבורה חכמה ועוקפת עומסי תנועה, השיגה הערכה זו לאחר מכירה אחרונה של מניות שלה שהחזיקו עובדים ומשקיעים, שנמכרו כעת במחיר הגבוה ב-22% מהסכום שלפיו נערך סבב גיוס של החברה רק בשנה שעברה.


בורינג הוקמה בידי מאסק – שהוא אולי דמות שנויה במחלוקת אבל שאיש לא חולק על חדשנותו הרבה – כדי לפתח טכנולוגיות חדישות שיסייעו לאנושות להתמודד עם בעיות ועומסי תנועה בעיקר בערים הצפופות. החברה השלימה עד כה שלושה פרויקטים, ביניהם: מנהרה לולאתית שפועלת מתחת למרכז הכנסים של לאס וגאס, המשמשת כלי רכב חשמליים שמסיעים אנשים ברחבי השטח העצום של המרכז. מנהרה זו נפתחה ופועלת כבר משנת 2021 ושימשה עד כה לשינוע נוח במיוחד של יותר ממיליון נוסעים. מערכת התחבורה התת-קרקעית הזו נמתחת לאורך כ-2.7 קילומטרים.





בנוסף החברה השלימה גם מסלול מבחן למה שהיא מכונה Hyperloop – מסלול הפיילוט הזה, שאורכו כ-1.3 קילומטרים, ממוקם בהות'ורן, קליפורניה, והוא שימש לבדיקת טכנולוגיות Hyperloop, שעתידות להיפרס מתחת לערים, לאפשר למכוניות חשמליות פרטיות לרדת אליהן במעין מעלית ולצאת מהן בתחנות קבועות, אחרי שינועו בתוכן ללא הפרעה או עומסי תנועה במהירויות גבוהות מאוד.


כמו כן יש לחברה של מאסק מנהרת מו"פ: מנהרה באורך 1.8 ק"מ, הממוקמת גם היא בהות'ורן, ומשמשת לפיתוח ובדיקת טכנולוגיות מנהור חדשות.



האם רוב התחבורה העירונית בדרך אל מתחת לאדמה?


החברה הממש לא משעממת של מאסק עובדת כעת על מספר פרויקטים נוספים, כולל Vegas Loop, מערכת תחבורה תת קרקעית באורך כ-110 ק"מ, שתחבר את לאס וגאס והאזורים הסובבים אותה. בניית והשמשת מנהרה זו צפויות להסתיים בשנה הבאה. החברה מפתחת גם מכונת מנהור חדשה בשם Prufrock, שתוכננה להיות הרבה יותר מהירה וזולה לתפעול ממכונות מנהור מסורתיות.


כבר לפני זמן רב אמר מאסק כי הוא מאמין ש-בורינג שייסד עשויה להיות שווה טריליון דולר עד 2030. הוא גם אמר שלאמונתו החברה יכולה למלא תפקיד מרכזי בפתרון עומסי תנועה בערים גדולות ברחבי העולם כולו. המשימה של בורינג היא לחולל מהפכה בתחבורה, על ידי הפיכת חפירת והתקנת מנהרות למשתלמת ויעילה בהרבה. החברה מאמינה כי ניתן להשתמש בטכנולוגיות שלה לבניית תשתית תחבורה חדשה, כמו כבישים מהירים תת-קרקעיים ו"היפר-לולאתיים", שיכולו לסייע בהפחתת עומסי התנועה ולשיפור הניידות האנושית.


מאסק ידוע כאדם ששאיפותיו הטכנולוגיות כמעט אינסופיות, כשבראשן נמצא יישוב מאדים כאלטרנטיבה לבני האדם, אם או כאשר כדור הארץ לא יתאים עוד למגורים עליו. בדיוק כמו תסריט זה, גם מעבר של כלל התחבורה כמעט אל מתחת לאדמה בערים קיימות ועמוסות נראה לא הגיוני – בטח עבור מי שחווה את הקמת תוואי הרכבת הקלה על צבעיה השונים בגוש דן – אבל מאסק הוא אדם נחוש והשווי הנוכחי והנוסק של החברה ה"זניחה" ביותר שלו מעיד בעיקר על כך שיש עדיין מי שמאמינים בו ובחזון (או בחזיונות) שלו.


מוערכת כשווה שבעה מיליארד ד' ולא משעממת בכלל. חברת בורינג של אילון מאסק.https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... _2307934103-1-300x156.jpg 300w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... _2307934103-1-768x396.jpg 768w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... _2307934103-1-290x150.jpg 290w" sizes="(max-width: 806px) 100vw, 806px" />


הפוסט לא משעממת בכלל: בורינג של מאסק מוערכת כשווה שבעה מיליארד ד' הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.