נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  אילו אסטרטגיות יכולות להביא לצמיחה, גם בזמן משבר?
25/10/2023 6:03

תעשיית ההיי-טק נמצאת בתקופה של אי ודאות – בגלל המשבר הכלכלי העולמי, כאשר בישראל מתווספת לכך המלחמה שנכפתה עלינו. זו משפיעה על כלל המשק, והקטר שלו לא יוצא מן הכלל. אלא שגם בזמני משבר, יש מה לעשות כדי להביא את הארגון לצמיחה, או לפחות לנסות. בקצרה: הכול מתחיל באסטרטגיה.


מחקר עדכני של חברת הייעוץ הבינלאומית מק'ינזי מצא שאחת מכל ארבע חברות מצליחה לגבור על המתחרות שלה בזכות העובדה שהיא מממשת אסטרטגיית צמיחה נכונה. המחקר בחן חברות בעולמות התעשייה, הטכנולוגיה והתקשורת, והחוקרים גיבשו בעקבותיו כמה עצות איך לאמץ אסטרטגיה שתוביל לצמיחה. הם מצאו שחברות שאימצו המלצה אחת או שתיים מההמלצות הצליחו לייצר צמיחה בעלת ערך ויתרון על פני המתחרות.


מהן התובנות?


חוקרי מק'ינזי יצאו מנקודת הנחה שיש שוני בין ארגונים ומגזרים, אבל לצידו יש תפיסה הכללית, המשותפת לכולם, שממנה ניתן לגזור את האסטרטגיה הנכונה לצמיחת הארגון. התובנה הראשונה שלהם היא שכדי לטפח מקורות צמיחה חדשים ולהצטיין, חברות צריכות לבנות חשיבה ותרבות חדשנות, עם השקעות במחקר ופיתוח, יכולות דיגיטליות, אנליטיקה ובינה מלאכותית.


החדשנות הטכנולוגית צריכה לתמוך בהיבטים של חדשנות פנים ארגונית, לרבות שיתוף עובדים במצב רווחיות החברה ובהישגים פיננסיים שלה. כמו כן, על המנהלים לייצר לעובדיהם אתגרים ושאיפות ברי השגה, שהעובדים יזדהו איתם ויהיו מוכנים "להתאבד" כדי להשיג אותם. המסר שעל ההנהלה להעביר להם הוא שלא צריך לפחד מסיכונים, וגם לא מטעויות שיכולות לקרות.


תובנה נוספת היא שפעילות של החברה בתחום הסביבתיים והחברתיים, ותדמית שלה כחברה שפועלת בתחומים אלה, מסייעות לצמיחה, משום שהן מהוות טריגר ללקוחות לקנות ממנה ולהביא לגידול בהכנסותיה.


השקעה בנתונים, ניתוחים ובינה מלאכותית היא חשובה ביותר, מאחר שהיא מניבה יתרונות על פני החברות המתחרות. חברות שנוקטות בגישה זו, מצאו החוקרים, מקדישות יותר משאבים להגברת פרודוקטיביות המכירות והשיווק באמצעות טרנספורמציות, ניתוחים ו-AI. בכך הן מנכסות לעצמן הובלה דיגיטלית, שמשפיעה ישירות על הקשרים שלהן עם לקוחות עסקיים פוטנציאליים. הנהלות החברות הללו לא מהססות לקדם תהלכים וטכנולוגיות כדי לייצר לעצמן תדמית של "מעצמת על מוסדית", שיש לה כלים ותהליכים שמייחדים אותה מול השחקניות האחרות בשוק שלהן.


עוד תובנה, שנראית מובנת מאליה אבל היא לא בהכרח כזו, מצביעה על כך שיש צורך לחפש כל הזמן הזדמנויות עסקיות חדשות, כדי להגביר את התחרותיות של החברה בשוק. השאננות והדריכה במקום הן אויב הצמיחה, מציינים החוקרים של מק'ינזי. אלא שצריך לא רק לחפש הזדמנויות עסקיות חדשות, כי אם גם לדעת לאבחן וליישם אותן בצורה נכונה. חברות שמצליחות בכך מנצלות בצורה נכונה מערכות CRM, ויודעות לייצר את שרשראות הערך הנכונות לבעלי המניות.


הישגים עסקיים בתקופת משבר תלויים במידה רבה בחוסן וביכולת של החברות לא רק לשרוד אלא לצמוח, ואימוץ אסטרטגיות כפי שהוצגו כאן יכול לסייע להן להוסיף ולצמוח גם בזמן המלחמה, או לפחות לחזור למגמה החיובית בסופה


לצמצם, אבל בזהירות ובהגיון


תקופות האטה ומשברים כמו זו מחייבות לעתים פעולות של צמצום, פיטורי עובדים וסגירת קווי עסקים. אלא שהמחקר של מק'ינזי מצביע על סיבות נוספות שעלולות להוביל לזה. כך, למשל, חברות נכנסות למיזמים ומפעילות עסקים חדשים מבלי שהן מצליחות לשמור על עסקי הליבה שלהן, או שהן לא ערניות מספיק לרחשי השוק, ששידר להן סימני אזהרה ורמזים לעצור בזמן.


לכן, התובנה בנושא היא שלא משנה מה הסיבה – בין אם המשבר הוא כללי או מקומי של החברה, כשהוא מגיע, צריך לבצע את הצמצומים, הן בהוצאות והן בכוח האדם, בצורה סדורה וקפדנית. יש לזכור תמיד שכשם שהמעבר מצמיחה למשבר הוא לעתים מיידי ובלתי צפוי, גם המעבר חזרה עשוי להיות מהיר, ורצוי מאוד שהחברות תהיינה ערוכות לכך, הן מבחינה תפעולית והן מבחינה כלכלית. זה מתקשר לצורך בחיפוש אחר יוזמות חדשות: צריך תמיד לוודא שהארגון לא משקיע את המשאבים שלו במקומות שבהם אין או לא יכול להיות לו יתרון תחרותי.


מנכ"ל שיודע לבחור את אנשיו


המחקר מצא שאפיון הארגון כצומח או ככזה שמדשדש בזמן משבר תלוי קודם כל במנכ"ל. מנכ"לים שהצליחו להביא את החברה שלהם לרמת ביצועים משביעת רצון הם אלה שידעו לגייס את האנשים הנכונים ולתקשר עם הלקוחות בצורה הטובה ביותר. אלה אותם המנהלים שידעו להבחין מתי הם הצליחו בבחירת האנשים שלהם ולהבין שאם הם לא מתקדמים לקראת היעדים שהציבו לעצמם, הם לא צריכים לחשוש להיעזר בגורמים חיצוניים, מהאקו-סיסטם.


השורה התחתונה: אסטרטגיית צמיחה נכונה, שתבדל את הארגון ממתחריו, מבוססת על טרנספורמציה כלל ארגונית, כאשר הטכנולוגיה והחדשנות הן מרכיבים חשובים לאורך כל הדרך. התובנות האלה נכונות כיום יותר מתמיד – גם אל מול המשבר הכלכלי העולמי וגם אל מול המשבר המקומי שלנו, עקב המלחמה. הישגים עסקיים בתקופת משבר תלויים במידה רבה בחוסן וביכולת של החברות לא רק לשרוד אלא לצמוח, ואימוץ אסטרטגיות כפי שהוצגו כאן יכול לסייע להן להוסיף ולצמוח גם בזמן המלחמה, או לפחות לחזור למגמה החיובית בסופה.


כמה עצות שיכולות להביא את המנהלים להצביע על צמיחה.https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... ck_1402482878-300x156.jpg 300w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... ck_1402482878-768x396.jpg 768w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... ck_1402482878-290x150.jpg 290w" sizes="(max-width: 806px) 100vw, 806px" />


הפוסט אילו אסטרטגיות יכולות להביא לצמיחה, גם בזמן משבר? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.