חברת התקשורת סלקום פרסמה היום (ה’) דוחות טובים לרבעון השני של השנה מעט גבוהות מהצפי אם מנטרלים את ההפרשה החד פעמית לתביעות. סלקום רשמה עלייה של 21,000 לקוחות בבסלולר ומצבת המנויים של החברה עומדת על כ-3.48 מיליון מנויים.
ההכנסה הממוצעת עלתה קלות ל-49 שקל בעיקר נוכח השפעות רואמינג.
סלקום סיימה את הרבעון השני עם מחזור הכנסות כולל בסך של 1.07 מיליארד שקל, לעומת סך של 1.06מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. ההכנסות משירותי הסלולר ברבעון השני הסתכמו לכ-511 מיליון שקל, לעומת 489 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-4.5% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022. העלייה מול הרבעון המקביל נובעת מגידול בהכנסות מחבילות סלולר כתוצאה מגידול נטו במספר הלקוחות, לצד גידול בהכנסה הממוצעת מלקוח ובנוסף גידול בהכנסות מחבילות שרותי נדידה בחו"ל.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו לסך של כ-351 מיליון שקל, לעומת 318 ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 33 מיליון שקל ועלייה של כ-10.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות מציוד קצה ברבעון השני של 2023 עמדו על 247 מיליון שקל, לעומת 300 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של החברה בנטרול הפרשה חד פעמית ברבעון הנוכחי הרווח התפעולי הסתכם ב-92 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי כולל ההפרשה החד פעמית לתביעות משפטיות עומד על כ-50 מיליון שקל.
ה-EBITDA Adjusted של החברה לתקופת הדוח הסתכם לסך של 321 מיליון שקל, לעומת 303 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6%. תזרים מזומנים: החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים פנוי אשר הסתכם לכ-52 מיליון שקל לעומת 64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, תזרים המזומנים בחציון הראשון לשנת 2023 הסתכם ב-121 מיליון שקל, לעומת 116 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, גידול של 5 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של סלקום, בנטרול הפרשה חד פעמית לתביעות משפטיות, הסתכם לסך של 37 מיליון שקל, לעומת רווח של 39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי כולל ההפרשה עומד על 5 מיליון שקל.