נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  כך תשמרו על העסק שלכם ברשת החברתית
29/6/2023 6:06

רשתות חברתיות – החל מווטסאפ, שכל כך התרגלנו לנהל את כל חיינו דרכו, דרך פייסבוק (לצעירים ברוחם) ועד לטיקטוק (לצעירים באמת) – נדמה שאין דרך לעבור שעה ביום מבלי לבקר באחת מהרשתות החברתיות שמקיפות אותנו. טרנדים קמים ונופלים, עסקים מתפתחים, אבל לפעמים מוצאים את עצמם במשבר חמור כל כך, עד שאין מנוס מקבלת החלטות גורליות שיביאו את העסק לסוף חייו.


אז איך תוכלו לשמור על העסק שלכם ברשתות החברתיות? ממה אתם חייבים להישמר ומהן הנורות האדומות שעליכם להיות מודעים להן?


שקיפות ברשתות? עד גבול מסוים: נכון, חשוב שתשמרו על האותנטיות שלכם ברשתות החברתיות. הקפידו לחשוף כמה שיותר, לדבר בשפה אחידה ולהעניק לעוקבים תחושה של הזדהות ואהדה למותג שלכם. אבל – שימו לב לא לחשוף יותר מדי. פוסט שיחשוף שינוי ניהולי בעסק עלול להרחיק את העוקבים, ופוסטים שעוסקים ביוקר המחיה, למשל, עלולים להדאיג רוכשים פוטנציאליים של המוצר שלכם, מחשש להעלאת המחיר שלו.


התאימו את התוכן לפלטפורמה: כדי שלא תיתפסו כלא עדכניים ותאבדו מכוחכם הציבורי, הקפידו להתאים את התוכן שלכם לרשת החברתית הנכונה, ולוודא שאתם מדברים אל קהל היעד. מותג שיעלה סרטוני טיקטוק כשהוא מוכר מוצרים לבני הגיל השלישי, למשל, לעולם לא יפגוש את קהל היעד שלו ועלול להוות מקור לגיחוך על ידי העוקבים.


הקפידו על תוכן שאינו פוגעני: בחרתם את הרשת הנכונה, ואתם יודעים אילו מטרות תרצו להשיג באמצעות הדפים שלכם ברשתות החברתיות? מעולה. עכשיו, נשאר לכם להקפיד על שפה ראויה, על ניסוחים שיתייחסו באופן הוגן ושווה לגברים ולנשים, והימנעו מלהשתמש בביטויים שעלולים להשתמע לשתי פנים או שעלולים להתפרש בצורה מעוותת בקרב העוקבים.


התייחסו לקהל שלכם! לקוחות שפונים לשאלות ומידע נוסף בהודעות פרטיות מחכים למענה שלכם. אמון הציבור במותג ובעסק שלכם יימדד ברמת התגובתיות שלכם וברצון שלכם לתת מענה אמיתי לפתרון בעיות, למשל. הקפידו לענות מהר ובאופן מלא לפניות העוקבים. קחו בחשבון שמענה אוטומטי, שלא מגיעה אחריו גם התייחסות עניינית – יפגע בעוקבים שלכם ויוריד את דירוג החשיפה שלכם ברשתות עצמן.


יש דבר כזה "פעיל מדי"! יתרון הרשתות החברתיות הוא ביכולת לתקשר ולהתחבר לקהל היעד, אך חשוב לא להפריע ולא להציק לעוקבים שלך. החוכמה היא להעביר כמה שיותר מסרים בכמה שפחות פוסטים, כאשר כל אחד מהם מדויק למטרות שהוגדרו.


שיימינג ברשתות? אתם מוצאים את עצמכם או את העסק שלכם בליבה של פרשיית שיימינג בעקבות אירוע שקרה או משהו שכתבתם ברשתות? אל תעשו דבר. התייעצו מיד עם איש מקצוע לתחום, שינסח יחד אתכם את ההתייחסות המתאימה ביותר ויעזור למזער את הנזק ככל הניתן. מה אסור לעשות? אל תשקרו. היצמדות לאמת, ככל הניתן, חשובה כדי למזער נזקים (ברוב המקרים) ולכן זהו כלל האצבע הראשון והחשוב במקרים אלה.


נורות אדומות נוספות ורבות עלולות לצוץ בדרככם בנבכי הרשתות החברתיות, אבל סביר להניח שלא תמיד תוכלו לדעת זאת או להיות מודעים לכך. לכן, במידה והרשתות החברתיות הן כלי משמעותי בפעילות העסקית שלכם, אמליץ לכם לשקול להיעזר באיש מקצוע שיתכנן יחד איתכם את האסטרטגיה המתאימה, ידייק את מטרותיכם ויוכל לקדם אתכם ולשמור עליכם בתוך הג'ונגל החברתי שברשת.


 


הכותב הוא סמנכ"ל בדולפין פרסום ויחסי ציבור וראש תחום הדיגיטל בחברה.


רון שור, סמנכ"ל בדולפין פרסום ויחסי ציבור וראש תחום הדיגיטל בחברה.https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2023/06/רון-שור-300x156.jpg 300w, https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2023/06/רון-שור-768x396.jpg 768w, https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2023/06/רון-שור-290x150.jpg 290w" sizes="(max-width: 806px) 100vw, 806px" />


הפוסט כך תשמרו על העסק שלכם ברשת החברתית הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.