נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  "משרד התחבורה לא מעודד התקנת מערכות נגד תאונות על אופנועים"
8/9/2022 5:09

מעורבותם של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים הולכת וגדלה: על פי נתוני עמותת אור ירוק, ב-2021 נהרגו 86 מהם בתאונות דרכים, לעומת 68 בשנה שלפניה. 2022 עלולה להיות שנה שבה שוב יישבר השיא במספר ההרוגים מקרב הרוכבים על הכלים הללו. אולם, בעוד שהמכוניות שמגיעות לארץ מחויבות בהתקנת מערכות בטיחות מצילות חיים, לרבות כאלה שבולמות את הרכב אוטומטית ומתריעות על סטייה מהנתיב, בכל מה שקשור לרכבים דו גלגליים אין כל רגולציה. משרד התחבורה, הרגולטור הראשי בנושא, לא מעודד הכנסת טכנולוגיות כאלה – לא על ידי רגולציה ולא על ידי תמיכה בסטארט-אפים שמפתחים פתרונות בתחום.


את אורי לביא, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת הסטארט-אפ רייד ויז'ן (RideVision), זה מקומם – לא רק מאחר שהחברה שהוא מנהל פועלת בתחום זה, אלא בעיקר כאזרח המדינה.


רייד ויז'ן פיתחה מערכות התרעה מפני תאונות לרוכבי אופנועים וקטנועים, שמשתמשות במצלמות הקדמית והאחרות של הרכבים האלה, כמו גם באלגוריתם, לזיהוי אי שמירת מרחק ושטחים מתים. לביא ציין בשיחה עם אנשים ומחשבים שהמערכת כבר משווקת בחו"ל, במדינות שמעודדות התקנות שכאלה ואף יש להן רגולציה בתחום. באחרונה חתמה החברה על עסקה גדולה עם היצרנית ההודית ספראק מינדה, לפיתוח וייצור גרסה מוזלת של המערכת שלה עבור השוק המקומי בתת היבשת. הודו, חשוב לציין, היא כיום השוק הגדול בעולם לרכבים דו גלגליים, עם 210 מיליון אופנועים וקטנועים ו-57 אלף (!) רוכבים הרוגים בשנה.


אורי לביא, מנכ"ל ומייסד-שותף של רייד ויז'ן.https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... b6bf6cfea55-1-300x156.jpg 300w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... b6bf6cfea55-1-768x396.jpg 768w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... b6bf6cfea55-1-290x150.jpg 290w" sizes="(max-width: 806px) 100vw, 806px" />

אורי לביא, מנכ"ל ומייסד-שותף של רייד ויז'ן. צילום: יח"צ


"ישראל היא סוג של אי. מדינה קטנה, מנותקת, אך עתירת טכנולוגיה. אלא שככל שהטכנולוגיה בישראל יותר פורצת דרך, כך הרגולציה כאן מיושנת, יותר משאר ביתר העולם", אמר לביא. "ניסוי של טכנולוגיות חדשות כמעט לא אפשרי בישראל, במיוחד כאשר מדובר בטכנולוגיות שקשורות לחיי אדם – או, יותר נכון, להצלתם".


פתרונות החברה אמנם נמכרים בשוק הישראלי, אבל, כאמור, המדינה לא ממהרת לעודד את רכישתם ולא מחילה רגולציה, כפי שהיא עושה על כלי רכב בעלי ארבעה גלגלים.


"כישראלי וכיזם, קשה שלא להיות מתוסכל מהעובדה שמערכות שפותחו בישראל, הוכחו כיעילות, וכבר מאומצות ונבחנות על ידי רגולטורים בעולם, זוכות לקבלת פנים צוננת כאן", ציין ליאור כהן, מנהל הטכנולוגיות הראשי ומייסד-שותף של רייד ויז'ן.


תגובת משרד התחבורה


ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים התקיימו כמה פגישות, בראשות סמנכ"ל בכיר לתנועה ומנהלת אגף הרכב במשרד, עם מנכ"ל חברת הסטארט-אפ, במטרה לבחון אפשרויות ליישום מערכת חדשנית לצמצום תאונות דרכים בכלי רכב דו גלגליים. במסגרת הפגישות הובהר למנכ"ל החברה כי ישנן שתי אפשרויות לעידוד השימוש במערכת: האחת – להקל במיסוי על יבואני האופנועים, והשנייה – להעניק הנחה באגרת הרישוי לבעלי אופנועים שהותקנו בהם מערכת לשמירת מרחק וסטייה מנתיב. באשר לאפשרות הראשונה, בשלב זה, רשות המיסים מתנגדת באופן עקרוני לתמרץ התקנות של מערכות ברכב שלא בקו הייצור (After marker), בשל בעיות אכיפה בעת ההתקנה. באשר לאפשרות השנייה, במטרה לעודד התקנה על ידי הפחתה באגרת הרישוי נדרש יותר מספק אחד של מערכות בטיחות המשווקים את אותה מערכת, כדי למנוע אפשרות של מונופול בתחום".


לביא התייחס לתגובת המשרד ואמר כי "לגבי התשובה שמציינת את רשות המיסים, המערכות של רייד ויז'ן פותחו מראש עם יכולת אכיפה בזמן ההתקנה, והן תופסות בכל העולם. באשר לטענה השנייה, נכון שלא טוב שיש חברה אחת, כדי למנוע מונופול, אבל אם המדינה לא תעודד פיתוח טכנולוגיות כאלה – הן לא יפותחו ולא יהיו".


 


חשוב שלא יהיה עוד מונופול, אבל חשוב יותר שלא תהיה פגיעה בחיי אדם.https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... t-B-443289245-300x156.jpg 300w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... t-B-443289245-768x396.jpg 768w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... t-B-443289245-290x150.jpg 290w" sizes="(max-width: 806px) 100vw, 806px" />


הפוסט "משרד התחבורה לא מעודד התקנת מערכות נגד תאונות על אופנועים" הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.