נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  כיצד ניתן למדוד ביצועי מוצר חדש?
29/6/2022 23:51

כולנו למדנו בכיתה עם ילד שכולם תלו בו תקוות גדולות, אבל הוא לא הפך לאיזה גאון יוצא דופן, או להיפך, עם ילד שהיה הכי עצלן בכיתה והפך להצלחה מסחררת. כשחושבים על זה, אז לא רק אנשים מוכיחים שהציפיות של אחרים הן שגויות… גם מוצרים!



למרבה המזל יש היום דרכים למדוד את הצלחת המוצר כבר בשלבים המוקדמים, כדי שלא תצטרכו להמשיך לבזבז כסף על משהו חסר תועלת. או, כפי שיזהיר אתכם כל מכון מחקר, להשכיל ולהעניק תשומת לב לאיזו תכונת צדדית, שלא הבנתם עד כמה היא תכונת מפתח במוצר שלכם.


https://kol-haifa.co.il/wp-content/upl ... de-150961_640-300x234.png 300w" sizes="(max-width: 640px) 100vw, 640px" />
קרדיט PIXABAY



וכדי להבהיר את הדברים, בואו נראה מהו בדיוק מוצר מוצלח?




מוצר מוצלח הוא מוצר שממלא את ציפיות היוצרים ומשביע את רצונם של המשתמשים בו בכול דרך אפשרית. כלומר:





  • המוצר מתאים לשוק

  • המוצר מביא תנועה אורגנית

  • המוצר מעורר את תשומת לב הלקוחות

  • המוצר נמצא בשימוש קבוע על ידי הלקוחות

  • למוצר יש שיעור נטישה נמוך יחסית




כיצד למדוד את הצלחת המוצר?




המטרה העיקרית של חישוב הצלחת המוצר היא: להגביר את האפקטיביות שלו, בד בבד עם מה שנקרא ׳ציון בריאות הלקוח׳ (Customer Health Score). ציון זה משתמש בממדי KPI (Key Performance Indicator).




להלן שתי דוגמאות של מדדים נפוצים אחרים וישימים עבור רוב העסקים:





  • ציון מקדם נטו – NPS (Net Promoter Score)




כפי שהשם מרמז, מדד ה-NPS מודד את אחוז המשתמשים המקדמים (הממליצים), ואת ההפך הגמור מזה, כלומר את אחוז המשתמשים הפוגעים בו. מדידת NPS להצלחת המוצר, מדרגת את המוצר מתוך 10 כוכבים.





  • אלה שמדרגים את המוצר בין 6-0 הם הפוגעים

  • אלה שמדרגים את המוצר בין 8-7 הם ניטרליים

  • אלה שמדרגים את המוצר בין 10-9, הם המובילים והמקדמים של המוצר




כדי ליצור סקר NPS, ולהגדיר יעד לניקוד NPS, אתם צריכים לדעת מה הלקוחות שלכם חושבים עליכם. ואיך תוכלו לשרת את הלקוחות בלי לדעת מה הם רוצים?





  • שיעור שימור לקוחות – CRR (Client Retention Rate)




CRR הוא אחוז הלקוחות הנאמנים שלכם, כלומר:





  • אלה שנשארים איתכם זמן רב.

  • אלה שמרוצים מהמוצר שלכם וממשיכים להשתמש בו.




וכך אתם יכולים לחשב את שיעור שימור הלקוחות שלכם:




Retention Rate = ))E-N)/S) X 100





  • מספר הלקוחות בסוף התקופה = E

  • מספר הלקוחות שהצטרפו במהלך התקופה = N

  • מספר הלקוחות בתחילת התקופה = S




כלומר: עליכם לבחור לעצמכם אורך תקופה אידיאלי, להחסיר את מספר הלקוחות החדשים שהצטרפו במהלך התקופה מכמות הלקוחות הכוללת, ולחלק אותו במספר הלקוחות הקיימים לפני תחילת התקופה, ולהכפיל אותו ב-100.




אם יותר קל לכם, ניתן להשתמש במחשבון שיעור שמירה חינמי.




לבסוף, אתם בטח חושבים לעצמכם, הלוואי שחישוב הצלחת המוצר היה קל, כמו משוואה פשוטה. אבל תמיד תוכלו להפקיד את המשימה בידיו הנאמנות של מכון מחקר מקצועי ואמין.



הפוסט כיצד ניתן למדוד ביצועי מוצר חדש? הופיע לראשונה ב-מקומונט חיפה - קול חיפה חדשות מקומיות של חיפה.







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.