יש כמה שיטות לביצוע סקר מוצלח, החל מבחינת הדברים שאתם רוצים להשיג ועד למתן תמריצים למשיבים. בכול מקרה, עיצוב נכון של הסקר דורש זמן. לכן, אם אין לכם זמן כדי להקדיש שעות לבניית הסקר, יש כמה יסודות שיכולים להציע לכם דרך מצוינת להתחיל.
לשם כך, הנה 5 טיפים חשובים ליצירת סקר יעיל, פשוט וקל:
מטרת הסקר צריכה להיות ברורה, ספציפית, ניתנת למדידה, בת השגה ורלוונטית לסקר שלכם. לדוגמה: אם אתם רוצים להבין את שביעות רצונם של הלקוחות לאחר המכירה, מטרת הסקר עשויה להיות: ״אני רוצה להבין כיצד מושפעת שביעות רצון הלקוחות משירות הלקוחות ומהתמיכה לאחר המכירה, בערוצים המקוונים והלא מקוונים״.
אתם יוצרים סקר כדי שיספק לכם תובנות חשובות, לכן לכל שאלה יש תפקיד ישיר כדי שתוכלו להגיע ליעד זה.
ודאו שכול שאלה בסקר מוסיפה ערך ומניעה תשובות הקשורות ישירות למטרות הסקר שלכם. למשל, אם גיל המשתתף או מצבו המשפחתי רלוונטיים לתוצאות שלכם, הציגו שאלות אלה. אם לא, חסכו לעצמכם ולמשיבים את המאמץ, ודלגו עליהן.
שלבו בסקר שאלות מרובות כדי לקבל מגוון תשובות שיספקו לכם פרטים רבים יותר מאשר כן או לא.
אתם מאוד מחויבים לסקר שלכם, אבל כנראה שהמשיבים שלכם… לא. לכן, השקיעו מחשבה בשמירה על תשומת לבם וודאו שהם נשארים ממוקדים עד לשאלה האחרונה.
בנוסף, וודאו שהסקר מתוכנן כראוי, שומר על סדר הגיוני ומצריך השקעת פרק זמן סביר למילוי.
לפעמים, כאשר המשיבים יודעים מי אתם ומה אתם חוקרים, יש סיכוי גבוה יותר שהתגובות שלהם יהיו ממוקדות ומקיפות יותר.
סקר עם שאלות לא בהירות, מבלבלות את המשיבים ועלולות להפוך את הנתונים שיתקבלו לפחות שימושיים. לכן, היו ספציפיים, במידת האפשר, תוך שאיפה לשפה ברורה ומדויקת, שתאפשר למשיבים לענות על השאלות בקלות.
לדוגמה, במקום להזכיר נטייה כללית עדיף לציין מצב או התנהגות ספציפיים. בדרך זו תוכלו למקד את המשיב בעובדות חייו, במקום שיחשוב על אמונות או רעיונות מופשטים.
כשתציגו בסקר סוגי שאלות שונים, תקבלו גם מגוון תשובות ברורות שיעזרו לכם לגלות תובנות עמוקות יותר. בנוסף, יצירת סקר טוב מאפשרת לכם להשיג את המידע הנדרש, ובו בזמן מעודדת את המשיבים לחשוב בדרכים שונות.
הכנסת יותר מדי שאלות בשאלה אחת, עשויה להוביל לבלבול ולתשובות לא מדויקות. לכן, נסו להימנע ממשפטים עם ו׳ החיבור. לדוגמה: ״מי מספקי שירותי הסלולר שלכם מציעה את תמיכת הלקוחות ואת האמינות הטובות ביותר?״ שאלה שכזו היא בעייתית, כי המשיב עשוי להרגיש שספק אחד אמין יותר, אבל לאחר יש תמיכת לקוחות טובה יותר.
הפוסט הכל על סקרים הופיע לראשונה ב-מקומונט חיפה - קול חיפה חדשות מקומיות של חיפה.