נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מהם האתגרים של המנמ"רים בממשלה לשנה החדשה?
5/9/2021 8:54

שנת תשפ"א התאפיינה בשלל פרויקטי מחשוב בממשלה – למרות הקורונה. המגפה לא השביתה את פעילות ה-IT במשרדי הממשלה. שני המהלכים המרכזיים של השנה בתחום זה הם הפיתוחים שהתבקשו בעקבות הטיפול במשבר הקורונה – הן המעבר לעבודה מרחוק והן המשך מתן השירות לאזרח, גם בסגרים, ופרויקט הענן הממשלתי נימבוס – שהשנה הוכרזו שתי הזוכות בו, AWS וגוגל – והשלכותיו, לרבות דיונים משפטיים והקמת דטה סנטרים מקומיים ואזורי ענן על ידי שתי החברות הזוכות ועל ידי מיקרוסופט ואורקל, שהפסידו. אין ספק שהפרויקט רחב ההיקף הזה ומימושו יהיו בכותרות גם בתשפ"ב.


לסיכום השנה, מערכת אנשים ומחשבים ביקשה משורה של מנמ"רים בכירים בממשלה להצביע על הפרויקטים החשובים במחשוב הממשלתי בשנה החולפת ולחלוק עמנו את תוכניות העבודה שלהם לשנה החדשה. להלן דבריהם:


ד''ר נחמן אורון, יו"ר פורום המנמ"רים בממשלה ויועץ בכיר לתקשוב הממשלתי. צילום: ניב קנטורhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2017/12/N-oron600.jpg 600w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px" />

ד"ר נחמן אורון, יו"ר פורום המנמ"רים בממשלה ויועץ בכיר לתקשוב הממשלתי. צילום: ניב קנטור


ד"ר נחמן אורון, יו"ר פורום המנמ"רים בממשלה ויועץ בכיר לתקשוב הממשלתי


"תשפ"א הייתה שנה טובה למנמ"רים במגזר הממשלתי. קיבלנו הזדמנות להוכיח תנופת עשייה בתחום ויכולת מרשימה להעניק פתרונות מהירים, שאפשרו לעובדי הממשלה להמשיך לעבוד מרחוק. התקשוב הממשלתי המשיך לפתח פתרונות על ידי הגדלת השירותים הדיגיטליים לאזרח. מנהלי המשרדים הבינו את החשיבות של מערכות המידע והמנמ"רים כיום שותפים לכל ההחלטות במשרדים.


אני סבור שהאירוע המשמעותי במחשוב הממשלתי בתשפ"א, שיימשך לתוך תשפ"ב, הוא מכרז נימבוס. במכרז הראשון זכו שתי חברות רב לאומיות מכובדות והחשב הכללי הצליח לסיים עוד שני מכרזים הקשורים בנימבוס: אסטרטגיה ומכרז שלישי, שהסתיים בימים אלה, לבחירת הספקים שיסייעו למשרדים להטמיע את הענן".


ליאור אשכנזי, מנמ"ר המשרד לשירותי דת. צילום: ניב קנטורhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2016/11/ashkenazi.jpg 600w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px" />

ליאור אשכנזי, מנמ"ר המשרד לשירותי דת. צילום: ניב קנטור


ליאור אשכנזי, מנמ"ר המשרד לשירותי דת


"הקורונה לימדה אותנו לתפקד במציאות כאוטית ולאמץ יכולות ניהול חדשות. המעבר לעבודה מרחוק יצר אתגרים לא פשוטים למנהלים, ולימד אותנו לחשוב מחוץ לקופסה. פתאום העובד לא נמצא קרוב אל המנהל והוא לא יכול להיכנס לחדרו, כפי שמקובל בשירות הממשלתי. בנוסף, למדנו השנה את החשיבות של מתן מענה והעלינו גרסאות רזות של מערכות, גם אם הן לא עברו את כל התהליכים – רק כדי לאפשר למשרד ולכל יחידות העוגן שלנו להמשיך לתפקד.


השנה נרתם האגף שבראשותי לתמוך מחשובית בארבעה מרכזי טהרה, שם טיפלו בנפטרים הרבים מאז תחילת המגיפה. בעזרת המידע שהגיע משם ניתן היה לתת מענה לאתגר לא פשוט זה, ועמדנו בכך בהצלחה.


פרויקט נוסף הוא פתיחת תיק נישואים מרחוק, באמצעות זום או ווטסאפ. התהליך עצמו לא השתנה, אבל הוא נעשה בצורה קלה יותר.


בשנה הבאה נמשיך ליישם פרויקטים, שהתחלנו בהם השנה, בהם תמיכה ברפורמת הייבוא הכשר ששר הדתות החדש, מתן כהנא, מוביל מאז כינון הממשלה החדשה. אגף המחשוב במשרד הוביל את מחשוב התהליכים שמקצרים כבר כיום בצורה משמעותית את הליכי הכשרות, לצד המשך התמיכה במועצות הדתיות וביתר המוסדות שמעניקים את מגוון שירותי הדת בישראל.


אני סבור שפרויקט נימבוס הוא מהפכה משמעותית בתחום התקשוב הממשלתי ומצפה ליישומו בכיליון עיניים. זוהי מהפכה הרבה יותר גדולה ממעבר לענן – היא מלמדת את כולנו בממשלה לדבר דיגיטל".


אלבי מלכה, מנמ"ר המשרד לשוויון חברתי. צילום פרטי

אלבי מלכה, מנמ"ר המשרד לשוויון חברתי. צילום פרטי


אלבי מלכה, מנמ"ר המשרד לשוויון חברתי


"מגפת הקורונה הביאה אתה גם את מגפת הדיגיטל, ונראה ששתיהן כאן להישאר. חלק מהמנמ"רים במשרדי הממשלה ידעו לנצל את ההזדמנות הזאת עד תום, וביצעו קפיצת מדרגה בשירותים הדיגיטליים שהמשרד שלהם מעמיד.


פרויקט בולט במשרד בשנה החולפת היה הקמת מאגר חירום לאזרחים ותיקים, כדי לסייע לרשויות המקומיות לאתר את האזרחים הוותיקים ביישובים שלהן. זה התחיל כיוזמה מקומית ועם הזמן הפך לפרויקט לאומי שהמשרד, בהובלת אגף מערכות המידע, הוביל אותו.


מאגר החירום מבוסס על יכולות האינטגרציה במידע שכבר היו קיימות בפרויקטים משרדיים קודמים שעשינו – מה שאפשר לנו לבנות בתוך זמן קצר מאגר לאומי עדכני, שמכיל פרטי קשר של אזרחים ותיקים בצורה מטויבת, בהתאם למקורות המידע ותאריך העדכון.


פרויקטים נוספים הם אפליקציית אזרח ותיק, שמנגישה באופן קל ונוח את השירותים והמידע הרלוונטיים לו, ומשלבת מנוע זכויות של ישראל דיגיטלית, שמאפשר הנפקת תעודת אזרח ותיק היישר ממנה.


אחד האתגרים שלנו לשנה הבאה הוא סיום הטמעת רשות ניצולי השואה, שהועברה אלינו ממשרד האוצר".


רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל. צילום: ניב קנטורhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2017/12/shmueli600-1.jpg 600w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px" />

רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל. צילום: ניב קנטור


רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל


"במהלך השנה הושקה מערכת הליבה החדשה של הרשות במרחב הדרום, ובמהלך הקורונה בוצע המשך Roll-Out של פרישתה במרחב חיפה. בימים אלה אנחנו נערכים להשקה במרחבי ההמשך, בדגש על תל אביב והמרכז.


פרויקטים נוספים שביצענו בתשפ"א הם המשך ההתאמה של ערוצי הדיגיטל, על מנת לאפשר פונקציונליות טובה יותר בגישה לאזורים האישיים, קבלת מידע, ביצוע פעולות ומעקב אחרי פניות – וכל זאת בערוץ חדשני ודיגיטלי.


אני סבור שסביבת הענן נימבוס הינה בשורה גדולה למדינת ישראל בכלל ולרשות מקרקעי ישראל בפרט. מרבית מאמצי המחקר והפיתוח של החברות המשמעותיות מופנים לסביבת הענן ומדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור בעניין זה. רשות מקרקעי ישראל נערכת לפרויקט נימבוס בהקשרים התשתיתי והעסקי".


המשך הרב שיח – ביום ה'.


שנה של מחשוב ממשלתי. מקור: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... l-Flag-And-Co-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט מהם האתגרים של המנמ"רים בממשלה לשנה החדשה? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.