נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  ישלמו יחד כמיליארד ד': פולקסווגן ו-ב.מ.וו הקימו "קרטל פליטות מזהמות"
11/7/2021 4:29

הנציבות האירופית הטילה קנס על פולקסווגן וב.מ.וו בסכום של 502 מיליון יורו (כמעט 600 מיליון דולר) ו-373 מיליון אירו (כ-450 מיליון דולר) בהתאמה, בגין שיתוף פעולה בין השתיים לריסון השימוש בטכנולוגיית ניקוי לפליטות סולר.


פולקסווגן וב.מ.וו נקנסות על שיתוף פעולה עם דיימלר AG (שבבעלותה מרצדס) שנוצר במטרה שלא לצמצם את הפליטות כפי שהיו מסוגלות לעשות. החברות הוגדרו על ידי התביעה כמי שיצרו "קרטל פליטות מזהמות". המקרה מהווה תקדים באיחוד האירופי, ולמרות שמדובר בענישה שהיא תוצר של הסכם בין יצרניות הרכב לנציבות, החברות הביעו חשש מפני השלכותיו.


הקנס מגיע אחרי שיחות "ברמה גבוהה" שערכו פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס בענייני הכשלה מכוונת של שימוש בטכנולוגיות מפחיתות פליטות, אלא שמרצדס היא שהתריעה על המהלך בפני האיחוד האירופי, ולכן לא תספוג את הענישה גם כן.


המגעים בין ענקיות הרכב עסקו בקביעת סטנדרטים לטכנולוגיית תוספי AdBlue, במטרה למנוע מהחברות להתחרות זו בזו בנושא זה.


AdBlue הוא תוסף אוריאה הנדרש לשם פעילות נקייה יותר של מנועי משאיות ואוטובוסים, ולשמירה על תקני איכות הסביבה (Euro5 ו-EEV). מיכלי AdBlue מותקנים על רכבי דיזל, במטרה לנקות את תחמוצת החנקן מגזי הפליטה שלהם. לטענת הנציבות, בין השנים 2006-2014, יצרניות הרכב הסכימו להגביל את גודל מיכלי ה-AdBlue ברכביהם. זה הפך את השימוש בתוסף האוריאה ליעיל פחות, ובסופו של דבר הוביל את רכבי הדיזל של החברות לזהם יותר ממה שהיו מזהמים לו הטכנולוגיה הייתה מיושמת כהלכה.


"מעולם לא היה לנו קרטל שמטרתו הגבלת השימוש בטכנולוגיה חדישה"


מרגרט וסטגר, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה. צילום: וויקיפדיהhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... 7/download-18-210x210.png 210w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... /07/download-18-50x50.png 50w, https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... /07/download-18-70x70.png 70w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px" />

מרגרט וסטגר, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה. צילום: וויקיפדיה


"זאת הפעם הראשונה שזה קורה", הסבירה מרגרט וסטגר, נציבת התחרות האירופית, לרויטרס. "מעולם לא היה לנו קרטל שמטרתו הגבלת השימוש בטכנולוגיה חדישה".


הנציבה המשיכה ואמרה כי "במשך למעלה מחמש שנים יצרניות הרכב נמנעו בכוונה מהתחרות על ניקיון טוב יותר מהנדרש בתקני הפליטה של ​​האיחוד האירופי, והן עשו זאת למרות שהטכנולוגיה הרלוונטית הייתה זמינה".


גם ב.מ.וו וגם פולקסווגן הסכימו לשלם את הקנסות, שהגיעו, כאמור, אחרי סיכום מול הנציבות, אך החברות חלקו על ההאשמה שבבסיס המקרה.


ב.מ.וו אמרה כי "לדיונים לא הייתה כל השפעה כלשהי על החלטות המוצרים של החברה", והוסיפה ש-"הם בבירור לא נשמרו בסתר", כך דיווח הפייננשל טיימס.


פולקסווגן הגיבה ואמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנציבות "נכנסת לשטח שיפוטי חדש, מכיוון שהיא מתייחסת לראשונה לשיתוף פעולה טכני כהפרת הגבלים עסקיים". מהחברה נמסר גם כי היא שוקלת ערעור, אותו היא עתידה להגיש עד אמצע ספטמבר.


https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... 1/07/image-5-300x210.jpeg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט ישלמו יחד כמיליארד ד': פולקסווגן ו-ב.מ.וו הקימו "קרטל פליטות מזהמות" הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.