נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  לא רק יורו: אינטל ניצחה את פייסבוק בגמר הקופה אמריקה
11/7/2021 4:50

חברים בתעשייה שאלו אותי איך יכול להיות שאינטל ופייסבוק לא קיבלו בטור שלי נבחרות ביורו? התשובה היא פשוטה: שמרתי את שתי חברות הענק הללו לטור של היום (א'), שמסקר את הגמר של טורניר אחר מיבשת אחרת – הקופה אמריקה.


טורניר הקופה אמריקה אולי רחוק יותר מאתנו, וכפי שהפתגם המפורסם אומר, רחוק מהעין – רחוב מהלב, אבל גם הוא מרתק ומציג רמה לא פחותה של כדורגל – וטכנולוגיה. לגמר הטורניר, שנערך בסוף השבוע, עלו שתי הנבחרות האגדות של היבשת, ושתי חברות שהן לא פחות אגדות, לטוב ולרע – ארגנטינה-אינטל וברזיל-פייסבוק.


עוד לפני שאגיע למשחק, העובדה שאנחנו, בישראל, מתעסקים בחודש האחרון ביורו וכמעט שלא בקופה אמריקה (פרט ל-"משוגעים" לכדורגל) מזכירה לי שגם אנשי מערכות המידע נוטים לעתים להישאר באזור הנוחות שלהם, מתמקדים בעולמם הצר ומחפשים את הפתרונות רק מתחת לפנס – ולא מחוץ לקופסה. כמובן שלא מדובר בכל אנשי ה-IT ולא כל הזמן. כך או כך, הצפייה של הארגונים מהם היא להביא חדשנות ופתרונות ייחודיים ולמרות זאת, רוב רובם של הפתרונות שהם מביאים מגיעים מארצות הברית, מקסימום מאירופה. אלא שהחדשנות נמצאת לעתים גם באזורים אחרים, כולל כאן, אצלנו, כחול לבן.


השחקן שרצה להתמקד בתמונות ניצחון אישיות באינסטגרם


בחזרה לכדורגל: גמר הקופה אמריקה היה אמנם משעמם (ודי ברוטלי), אבל הוא סיים טורניר די מלהיב. לברזיל-פייסבוק יש הרבה מאוד חברים והיא צוברת הרבה מאוד לייקים מכל העולם, אבל מהצד השני, בראשה עומד מארק צוקרברג, שמעורר התנגדות רחבה מאוד בגלל ההתנהגות שלו ושל החברה. זה בדיוק כמו אחד השחקנים הברזילאים הכי בולטים, ניימאר, שמעורר כעס לצד התלהבות. ההתלהבות ממנו נובעת מהכישרון והיכולות שלו לייצר מהלכים מפתיעים ומרגשים, והכעס – מכך שכמות ההצגות שהוא עושה על המגרש (נפילה אחר נפילה) וההתנהגות שלו מחוץ למשחק לא מכבדות את המקצוע.


כשלא משחקים קבוצתי, זה מה שקורה. ניימאר. צילום: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... lian-Soccer-P-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

כשלא משחקים קבוצתי, זה מה שקורה. ניימאר. צילום: BigStock


היינו רוצים לראות באינסטגרם, ששייכת לפייסבוק, הרבה תמונות ניצחון של ניימאר – וגם הוא רצה את זה. אלא שהוא לא השיג במהלך הקריירה שלו (לפחות לא עד כה) אליפות עולם ולא קופה אמריקה, ואת אליפות הצ'מפיונס ליג הוא לקח עם מסי. ברזיל, האלופה של טורניר הקופה אמריקה הקודם (ללא ניימאר), הייתה קבוצה של אגדות, כמו קבוצות הווטסאפ – שגם היא שייכת לפייסבוק, עם טאלנטים שדיברו האחד עם השני בתקשורת שמסייעת לקחת טורנירים. אבל כאשר כל שחקן מקים לעצמו קבוצת ווטסאפ משלו ומנסה לייצר תמונת ניצחון אישית באינסטגרם, התוצאה היא מפח נפש והפסד, כמו שהברזילאים-פייסבוקים נחלו בסוף השבוע.


ארגנטינה-אינטל היא מועמדת נצחית לאליפות. מאז שתם עידן פלה הברזילאי, לאורך השנים הייתה ארגנטינה זו שתמיד שיחק בשורותיה הכוכב הגדול ביותר בעולם – בין אם מרדונה או מסי, ותמיד עם מחשבי ה-Intel Inside. אלא שההיסטוריה של העת האחרונה מוכיחה שאין נבחרת שתוכל להיות מנצחת אם היא מתבססת על כוכב על אחד. בהתאם, אינטל הבינה שהיא לא יכולה להתבסס רק על אסטרטגיה של צ'יפים למחשוב הקצה, ונכנסה בשנים האחרונות לתחום התחבורה החכמה, עם הרכישות של מובילאיי ומוביט – שתיהן ישראליות.


הקופה אמריקה - של מסי (כאן במדי ברצלונה) ושל חבריו לנבחרת ארגנטינה. צילום: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... CELONA-MARCH--300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

הקופה אמריקה – של מסי (כאן במדי ברצלונה) ושל חבריו לנבחרת ארגנטינה. צילום: BigStock


בחלק מהאליפויות, ארגנטינה ניסתה להתבסס על הגנה חזקה, כמו שאינטל ניסתה להיכנס לתחום הסייבר עם רכישת מק'אפי, אבל רק או כמעט רק הגנה זאת לא ארגנטינה, וכמו שאינטל מכרה את מק'אפי ומתמקדת בתחום הבינה המלאכותית (היא רכשה לשם כך עוד חברה ישראלית – הבאנה לאבס), כך ארגנטינה הבינה שהיא צריך לבסס את ההצלחה על קבוצת שחקנים חכמים, בהם אנחל דה מריה, שמייצר קישור חכם והוא בעל בינת משחק (לא מלאכותית) חכמה מאוד, וכמובן מסי.


מסי וכאמור, גם ניימאר, קיוו בגמר הקופה אמריקה הנוכחי לקחת בפעם הראשונה טורניר גדול. בפועל, המשחק היה ברוטלי, עם תשעה (!) כרטיסים צהובים ומעט מדי בעיטות למסגרת – שתיים מכל צד. ברזיל-פייסבוק הצליחה לשלוט בכדור 59% מהזמן, אבל לארגנטינה-אינטל הספיקה "עקיצה" אחת לניצחון. המשחק הסתיים הלכה למעשה בדקה ה-22, עם מהלך AI אמיתי, שבו דה-פול בעט מ-40 מטרים כדור שהגיע לדה-מריה, שהקפיץ מעל לשוער הברזילאי והקפיץ את כל ארגנטינה לאוויר, עם זכייה ראשונה של הנבחרת בקופה אמריקה בעידן מסי. ברזיל-פייסבוק ניסתה לתת את כל מה שיש לה, אבל עם לייקים, מצבי הבקעה של כמעט שערים וגול שנפסל כי הובקע מנבדל לא הולכים למכולת ובטח שלא לוקחים אליפות.


זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטורhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... /12/mendel600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור


אז זהו, ה-"קוף" ירד מהגב של מסי בן ה-34 והוא זכה בטורניר גדול. עכשיו הוא עבר לראש של ניימאר, שחובת ההוכחה עליו. נחכה לראות האם מסי יחזור בגדול במונדיאל הבא עלינו לטובה בשנה הבאה (אלא אם לקורונה יהיו תכנונים אחרים), או שניימאר יצליח סוף סוף לעשות משהו עם ברזיל. עכשיו הפנים לגמר היורו הערב, שם נראה האם הניצחון יהיה של הפסטה האיטלקית או של הפיש אנד צ'יפס האנגלי.


הכותב הינו מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור.


ברזיל וארגנטינה במרכז הקופה אמריקה. צילום אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... r-Football-ba-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט לא רק יורו: אינטל ניצחה את פייסבוק בגמר הקופה אמריקה הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.