נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  "הקורונה עשתה לחינוך את מה שהמהפכות החקלאית והתעשייתית עשו לעולם"
7/7/2021 7:18

"העולם חווה כמה מהפכות: הופעת השפה לפני 40 אלף שנים, החקלאות לפני עשרת אלפים שנים, החריטה במערות לפני 6,000 ובמילניום הקודם – המהפכה המדעית, מהפכת הדפוס ומהפכת הידע והאינטרנט לכל. הקורונה הביאה לעוד מהפכה, בעולם החינוך: היא משנה את צורת הלימוד, עם הלמידה מרחוק והלימוד ההיברידי, כמו גם את מקורות הידע", כך אמר אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.


בן ארי דיבר בכנס Edutech 2021. הכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים ובשיתוף קרן אתנה, נערך היום (ד') בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ובן ארי.


לדברי בן ארי, "למורים רבים עדיין אין גישה מחשב. יש לדחוף את מערכת החינוך בפריפריה קדימה עם טכנולוגיות מתקדמות. מחקרים מצביעים שתפקיד המורים השתנה, הם כבר לא מקור הידע לתלמידים, אלא משמשים כמנחים ומדריכים. העולם משתנה, המחסור במורים יגדל – ותפקידנו הוא להעצימם עם כלים טכנולוגיים".


חשיפה לעולמות ידע ופיתוח יכולות רלוונטיות למאה ה-21


הוא ציין ש-"קרן אתנה, שמעצימה מורות ומורים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, השלימה את פיתוח מעבדת הדמיון. זהו מרחב תגליות אינטראקטיבי וחדשני לתלמידות ולתלמידים, שמשלב מציאות מדומה, מציאות רבודה, חיישנים ורובוטיקה. מעבדת הדמיון מפתחת בקרב התלמידות והתלמידים דמיון וכישורי חיים לעתיד, ובמקביל – מחזקת ומפתחת מיומנויות טכנולוגיות ויזמיות בקרב המורות והמורים".


מעבדת הדמיון של קרן אתנה. צילום: יח"צhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... 07/image001-1-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

מעבדת הדמיון של קרן אתנה. צילום: יח"צ


"באמצעות מעבדת הדמיון", אמר בן ארי, "התלמידות והתלמידים יכולים לגלות עולמות ידע מגוונים, להתנסות בסביבה טכנולוגית חווייתית ולפתח יכולות רלוונטיות למאה ה-21, ובהן מיומנויות דיגיטליות, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, חשיבה אלגוריתמית, פתרון בעיות, תקשורת ועבודת צוות". לדבריו, "מעבדת הדמיון מחזקת את התשתית החינוכית והפדגוגית, ומספקת למורות ולמורים כלים מקצועיים נוספים, המסייעים להם להתמודד עם מהפכת המידע ועם השינויים בתפקיד המורים".


הוא הסביר שהמעבדה "מורכבת מארבעה אזורים אינטראקטיביים משלימים: חדר אימרסיב – מרחב סנסורי, שמאפשר לתלמידות לחקור יותר מ-700 סביבות מציאות מדומה אינטראקטיביות, כגון אסטרונומיה וחלל, יערות הגשם, ערים ברחבי העולם, עולם הים, מורשת והיסטוריה; פינת מציאות מדומה, שבה, באמצעות משקפי מציאות מדומה, התלמידים חווים סביבה אינטראקטיבית של מציאות מדומה, כשחבריהם צופים על הנעשה באמצעות מסך גדול שמחובר למערכת; אזור רובוטיקה, המהווה מרחב לפיתוח חשיבה אלגוריתמית ופתרון בעיות באמצעות משחק. התלמידות, כולל בגן, לומדות לתכנת רובוטים ידידותיים למשתמש עם מגוון התנהגויות; וארגז חול אינטראקטיבי עם מציאות רבודה – משטח למידה אינטראקטיבי חינוכי, המשלב פונקציות של ארגז חול ומסך מגע, עם תרחישי למידה רבים להרי געש, מדבריות, אגמים, נחלים, כיפות מושלגות ועוד".


מעבדת הדמיון של קרן אתנה. צילום: יח"צhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... fb68-584e-4d3-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

מעבדת הדמיון של קרן אתנה. צילום: יח"צ


לסיכום, בן ארי אמר כי "כמו שהובלנו לפני 14 שנים את מהפכת הענקת מחשב נייד לכל מורה יחד עם מקרן בכיתה וסביבה אינטרנטית בבית הספר, כך נעניק לכל מורה את ההזדמנות להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות, שהופכות כל כיתה לסביבה וירטואלית בלמידה אופפת. כך, בכל יום המורה יכולה לקחת את תלמידיה למקום אחר, לסביבה אחרת – תוך שילוב למידה משמעותית וחווייתית. המורות והמורים הם עמוד השדרה של החברה. יש לעשות הכול כדי לתת להם.ן את הכלים המתקדמים ביותר, על מנת שיהפכו את תלמידינו לאזרחים טובים יותר, עם הכישורים החשובים לשוק העבודה של המאה ה-21".


אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה. צילום: יח"צhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... Uri_Ben-Ari-3-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט "הקורונה עשתה לחינוך את מה שהמהפכות החקלאית והתעשייתית עשו לעולם" הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.