נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מדד איכות השירות: הוט – ספקית הסלולר עם הציונים הנמוכים ביותר
9/6/2021 4:09

משרד התקשורת פרסם אתמול בראשונה את מדד איכות השירות של חברות התקשורת בישראל, שמטרתו, לדברי איתן גינזבורג, שר התקשורת, "להעניק לצרכן מידע שקוף ואובייקטיבי, שמאפשר לו לבחור באופן מושכל יותר בין ספקיות התקשורת". המדד יפורסם מדי שנה, ויציג בכל פעם היבטים אחרים, הנוגעים לטיב השירותים שמקבלים המנויים של כל אחת מהחברות.


המדד בדק את חברות התקשורת בארבעה תחומים: שביעות רצון משירות הלקוחות ומהשירות הטכני של החברות, זמני המענה במוקדים הטכניים של חברות התקשורת, החזרת ציוד תקשורת לאחר התנתקות ותלונות בנושא חשבונות וחיובי יתר.


ספקיות הסלולר


מבין ספקיות הסלולר, עולה כי שביעות הרצון הנמוכה ביותר משירות הלקוחות והשירות הטכני היא מחברת הוט מובייל, כשהגבוהה ביותר היא מחברת פלאפון בשירות ההלקחות, ומסלקום בשירות הטכני. זמני המענה הקצרים ביותר הם של חברת פלאפון – כמעט שלוש דקות, ואלה של הוט מובייל – הארוכים ביותר – קצת יותר מתשע דקות, כשבהוט מובייל גם כמות השיחות שנותקו ללא מענה היא הגבוהה ביותר, ובפרטנר וסלקום הפחותה ביותר. בהיבט התלונות על חשבונות וחיובי יתר – רמי לוי תקשורת והוט מובייל בולטות לרעה עם המספרים הגבוהים ביותר של תלונות לכל 10 אלפים לקוחות, ובולטת לטובה – 019 מובייל.


מדדי שביעות רצון מחברות הסלולר. מקור: דו"ח משרד התקשורתhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/06/דוח-169x210.jpg 169w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

מדדי שביעות רצון מחברות הסלולר. מקור: דו"ח משרד התקשורת


חברות התשתית


חברות התשתית בזק והוט זוכות שתיהן לציונים נמוכים בנושא שירות הלקוחות והשירות הטכני, כאשר זה של הוט נמוך יותר משל בזק. בהיבט זמני המענה – הזמן הממוצע בבזק עמד על כחמש וחצי דקות, ובהוט – שלוש וחצי דקות. בזק גם מצטיינת לרעה בהיבט השיחות שנותקו ללא מענה. פרטנר בולטת לרעה מבחינת מספר התלונות על חשבונות וחיובי יתר, ובסלקום – המספר הנמוך ביותר.


ספקיות האינטרנט


מבין ספקיות האינטרנט – שביעות הרצון מהשירות הטכני והשירות הלקוחות הגבוהה ביותר היא מסלקום ופרטנר, והנמוכה ביותר – מהוט נט. בבדיקת זמני המענה – ב-018 אקספון עומד הממוצע על כמעט עשר דקות, וזמן המענה הקצר ביותר הוא של חברת ITC – קצת פחות משתי דקות. באקספון ובהוט שיעור השיחות שנותקו ללא מענה תוך שש דקות, או לאחר יותר משש דקות, הוא הגבוה ביותר, וב-ITC  – הנמוך ביותר. פרטנר מציגה את מספר התלונות הגבוה ביותר לכל 10 אלפים לקוחות, וטריפל C – הנמוך ביותר.


טלפון נייח


מבין חברות הטלפון הנייח – שביעות הרצון משירות הלקוחות והשירות הטכני הגבוהה ביותר היא מפרטנר והנמוכה ביותר היא מהוט.


הסקר בדק גם את מדיניות החברות בנושא החזרת הציוד כשהלקוח מתנתק, והבדיקה מעלה כי לכל חברה מדיניות משלה הן לגבי מחיר איסוף הציוד מבית הלקוח והן תוך כמה זמן על הלקוח להחזיר את הציוד. החברות היחידות שאינן גובות תשלום על איסוף מהבית הן הוט ובזק בינלאומי, ובשאר החברות האיסוף מהבית כרוך בעלות, כאשר אקספון גובה את המחיר הגבוה ביותר – 69 שקלים, ושאר החברות – 30-40 שקלים.


הנתונים המוצגים במדד אוגדו מנתוני מינהל הפיקוח והאכיפה במשרד, שמפקח באופן שוטף על עמידת חברות התקשורת בהוראות רישיונן, ומטפל מדי יום בתלונות ופניות על ספקיות התקשורת השונות, וכן מסקר מיוחד שנערך לבקשת המשרד על ידי מכון המחקר סמית' בדצמבר 2020 בקרב 678 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, ובדיקה שערכה חברת רושניק לבקשת המשרד על זמני ההמתנה במוקדים הטלפוניים של החברות, במשך עשרים ימי עבודה בדצמבר 2020.


משרד התקשורתhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... 5f0ea6e1bb040-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט מדד איכות השירות: הוט – ספקית הסלולר עם הציונים הנמוכים ביותר הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.