נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  נלחמת בטיק-טוק: יוטיוב תשקיע 100 מיליון ד' בקרן שתשלם ליוצרי Shorts
12/5/2021 6:01

בספטמבר אשתקד הודיעה יוטיוב (YouTube) על השקת גרסת בטא למוצר חדש שלה, Shorts שמו –  שיתחרה באפליקציית המדיה החברתית המצליחה במיוחד, טיק-טוק (TikTok) בשוק סרטוני הווידיאו הקצרצרים. כעת היא משקיעה במוצר, אבל דווקא לא רק בפיתוחו, אלא ביוצרי התוכן שמשתמשים בו, ולמעשה ממלאים אותו ביצירותיהן.


שירות הזרמות הסרטונים המצליח שנמצא כיום בבעלות גוגל (Google) הודיע אתמול (ג') על הקמת הקרן, שמטרתה היא לשלם ליוצרים כדי שיוכלו להפיק סרטונים, שיהפכו ללהיטים כחלק מתכונת Shorts, כשהתקווה של יוטיוב היא שהמהלך "יפיל" אל חיקה משפיענים נוספים, שאולי יזלגו אליה מטיק-טוק – המתחרה על אותה גזרה עצמה. על פי הדיווחים, הקרן תושק בחודשים הקרובים, ותשלם ליוצרים גם השנה וגם בשנת 2022, כך לפחות מבטיחה יוטיוב.


ב-YouTube Shorts, כמו בטיק-טוק, המשתמשים יכולים להעלות סרטונים באורך 18 שניות, או פחות, באמצעות סט כלים שמאפשר להם, לטענת החברה, יותר גמישות ויצירתיות מאשר האפשרויות שהיו קיימות קודם לכן לצורך ליצירת תוכן דומה ביוטיוב.


התחרות החלה מולה. טיק-טוק. צילום: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... i-finland-feb-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

התחרות החלה מולה. טיק-טוק. צילום: BigStock


תחרות ושיבוט בקצב מואץ


ההשקעה מגיעה בזמנים בהם פלטפורמות רבות נאבקות למשוך אליהן יוצרים צעירים, שלהם יש לרוב קהל עצום של עוקבים ומעריצים – משמע פוטנציאל גדול לרווחים מפרסום ושאר נושאים נלווים בעבור הפלטפורמות.


היוצרים הללו מתעדים בסרטוניהם עניינים שונים, ולפעמים משונים, ביניהם נכללים גם מערכונים קצרים, ריקודים, ושיתופים של מחשבות והגיגים עם קהל האוהדים הסקרן.


מי שהביאה לזינוק בעניין בסרטונים קצרצרים אלו היא טיק-טוק, כשכמובן פיצ'רים משובטים של התכונות שהיא מציעה החלו צצים במהירות באפליקציות ושירותים אחרים, כמו אינסטגרם (nstagram) הנמצאת בבעלות פייסבוק (Facebook) שיצאה עם Reels, או סנאפצ'ט (Snapchat) עם התכונה Spotlight שלה. יוטיוב גם היא לא פספסה את הטרנד וקפצה על העגלה, ואל התחרות הקשה.


גם בתשלום ליוצרים – טיק-טוק הייתה שם קודם


כעת עדכנה יוטיוב את החדשות שמשמעותן היא למעשה חיזוק התחרות הזו. לדבריה, הקרן החדשה שתוקם תשלם בכל חודש לאלפי יוצרים שסרטוני ה-Shorts שלהם זכו בהכי הרבה מעורבות מצד הצופים.


ובמקביל, ומשום שעיקר הכנסותיה באות מפרסום, הפלטפורמה הוסיפה כי תתחיל לבדוק מודעות ב-Shorts.


בעניין התכניות לעתיד כתבה איימי זינגר, מנהלת הפעלת שותפות גלובלית של YouTube Shorts, בפוסט שעלה בבלוג החברה כי זהו "הצעד הראשון במסע שלנו לבנות מודל מונטיזציה לטווח ארוך עבור Shorts ביוטיוב". זינגר הוסיפה: "זה בראש סדר העדיפויות שלנו, וייקח לנו קצת זמן לעשות את זה נכון. אנחנו עובדים על זה באופן פעיל, וניקח את המשוב שנאסף מהקהילה שלנו כדי לעזור בפיתוח תוכנית ארוכת טווח, שתוכננה במיוחד עבור YouTube Shorts".


מעניין עם זאת לגלות כי גם בעניין התשלום ליוצרי התוכן, מי שהקדימה את האחרים הייתה טיק-טוק, שהשיקה קרן יוצרים כבר ביולי 2020, ובהמשך הגדילה את המימון שלה למיליארד דולר בארצות הברית למשך שלוש שנים. גם חברת סנאפ (Snap), הבעלים של סנאפצ'ט, מעניקה על פי דיווחים מיליון דולר ליום למשתמשים שמפרסמים תוכן מוביל ב-Spotlight.


אפשר לשער שמה שעושה יוטיוב כעת הוא עוד מהלך שיעצים את התחרות בין השירותים השונים המציעים תכונות וידיאו קצרצרות – ושבעתיד נראה עוד ועוד מאלו משלמים כסף ליוצרים, כדרך לחזר אחרי יותר משתמשים שיבלו יותר זמן בפלטפורמות שלהם.


תשלם ליוצרי התוכן. YouTube Shortshttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... -114627.bmp-1-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט נלחמת בטיק-טוק: יוטיוב תשקיע 100 מיליון ד' בקרן שתשלם ליוצרי Shorts הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.