נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  רוב נחרץ ממשיבי סקר עולמי של יבמ: הקורונה הפכה אותנו סביבתיים יותר
22/4/2021 5:20

סקר בינלאומי של מכון יבמ לערך עסקי (The IBM Institute for Business Value), שנערך במרץ 2021 בקרב 14,000 נשאלים בוגרים בארה"ב, הודו, בריטניה, קנדה, גרמניה, מקסיקו, ספרד, ברזיל וסין, מצא כי מגיפת הקורונה חידדה את התמקדות הצרכנים בקיימות, ואת נכונותם להוציא יותר מכיסם – ואף לקצץ בשכרם – למען עתיד סביבתי טוב יותר.


תוצאות הסקר, שנערך בקרב 14,000 צרכנים בתשע מדינות, מגלות כי מגיפת הקורונה העלתה את המודעות בנושא הקיימות ואף את הנכונות של צרכנים לשלם מכיסם ואפילו להסכים לקיצוץ בשכר כדי לתרום לשמירת הסביבה בעתיד.


תשעה מכל 10 משתתפים בסקר העידו כי מגיפת הקורונה היא שגרמה להעלאת המודעות הסביבתית שלהם, והייתה הגורם העיקרי ששינה את עמדותיהם – יותר מאירועים כמו שריפות ענק, אסונות טבע כתוצאה ממזג אוויר קיצוני, או הסיקור החדשותי של הנושא.


באסיה רוצים לשנות הרגלי צריכה – בארה"ב הכי פחות מתעניינים


למרות המשבר הכלכלי שהולידה המגיפה העולמית, שפגע קשות במצבם הפיננסי של מיליוני אנשים, 54% מהצרכנים  שנשאלו על כך העידו כי הם מוכנים לשלם יותר עבור מותגים התורמים לשמירת הסביבה. 55% דיווחו שקיימות חשובה להם בבואם לבחור מותג. מדובר בשיעור גבוה ב-22% לעומת סקר צרכנים שיזמה IBM לפני פרוץ מגפת הקורונה. קצת יותר משישה מכל עשרה צרכנים אמרו שהם מוכנים לשנות את הרגלי הקניות שלהם, כדי לסייע בצמצום ההשפעה השלילית על הסביבה.


משתתפים בסקר בהודו ובסין הביעו את הנכונות הגבוהה ביותר לשנות את הרגלי הקניה שלהם בהיבט הסביבתי (78% ו-70% בהתאמה). צרכנים אמריקנים, לעומת זאת, דיווחו על רמת הדאגה הנמוכה ביותר באשר לקיימות במגוון נושאים. רק 51% מהם ציינו שהתמודדות עם שינויי האקלים חשובה להם, לעומת 73% מהמשיבים מכל המדינות האחרות. ועם זאת, פחות ממחצית הצרכנים שנשאלו (48%) העידו כי הם נותנים אמון בהתחייבות תאגידית לשמירה על הסביבה. 64% מהמשיבים מצפים לביקורת ציבורית מוגברת בתחומים אלה בשנה הקרובה.


העדפה לעסקים ירוקים יותר. צילום אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... d-364140112-1-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

העדפה לעסקים ירוקים יותר. צילום אילוסטרציה: BigStock


חברות וארגונים התומכים בקיימות – מעסיקים אטרקטיביים יותר


על פי הסקר, 71% מהעובדים ומחפשי העבודה אמרו שחברות וארגונים התומכים בקיימות הם מעסיקים אטרקטיביים יותר עבורם. בנוסף, יותר משני שליש מכוח העבודה הפוטנציאלי יעדיפו להגיש מועמדות או להתקבל לעבודה בארגון המפגין אחריות סביבתית וחברתית. קרוב למחצית מהם אף יסכימו למשכורת נמוכה יותר בשביל לעבוד בארגונים שכאלה.


בהתחשב בכך שאחד מכל ארבעה עובדים שהשתתפו בסקר אחר של IBM בפברואר 2021 מתכנן להחליף מקום עבודה השנה, חברות עלולות להיאלץ להתמודד עם תופעה של עזיבת עובדים מצטיינים למתחרים שמגלים אחריות רבה יותר בנושא הסביבתי.


"רמת הדאגה של אנשים בכל העולם ממשבר האקלים הולכת וגוברת. עסקים בכל המגזרים מחפשים דרכים לנקוט בפעולה דחופה ולמלא את ציפיות הלקוחות והמשקיעים, בנוסף למציאת פתרון לאתגרי הקיימות שלהם עצמם", אמר ד"ר מורי סימפסון, האחראי הגלובלי ב-יבמ לקיימות, אקלים ומעברים. "חברות רבות מתחילות לנקוט בצעדים אמיצים ליצירת שרשרות אספקה סביבתיות ושקופות יותר, או לשפר את ניהול האנרגיה והפחתת הפליטות שלהן בעזרת טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית ובלוקצ'יין. על-פי הסקר, יותר ויותר צרכנים מוכנים לשנות את האופן שבו הם עורכים קניות, נוסעים, בוחרים מעסיק או אפילו מבצעים השקעות אישיות בהתאם לשיקולי קיימות סביבתית".


המודעות אליה גדלה עקב הקורונה. קיימות. צילום אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... ation-1970454-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט רוב נחרץ ממשיבי סקר עולמי של יבמ: הקורונה הפכה אותנו סביבתיים יותר הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.