נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  עד כמה חשובים נתונים למחלקת השיווק שלכם?
22/4/2021 3:04

מבחר המותגים העצום המוצע ללקוחות בימינו הפך את נאמנות הלקוח לעניין חמקמק, כזה שמצריך מחברות לעבוד קשה במטרה לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח. למעשה, ככל שהמותג או החברה יודעים יותר על הלקוח ועל מה שמניע את הרגלי הקנייה שלו, כך היכולת שלהם להשפיע על החלטות הלקוח, תגדל בהתאם. כדי לעשות זאת בצורה המדויקת ביותר, יש צורך באיסוף וניתוח של נתוני פעילות הלקוח בהיקפים גדולים. איפה נמצאים אותם הנתונים שיש לאסוף ולנתח? לרוב, תוכלו למצוא אותם בשלל יישומים עסקיים שבהם החברה עושה שימוש.


אלפי יישומים עסקיים ושיווקיים כגון Salesforce, NetSuite, Zendesk, Shopify, Asana ועוד מכילים נתונים דומים וגם שונים על הלקוחות שלכם. כשאתם צוברים ומנתחים את הנתונים המגוונים האלה, מתקבלת "תמונת לקוח 360". הרעיון שעומד מאחורי "תמונת לקוח 360" הוא לבנות תמונה מדויקת של הלקוח, תוך לקיחה בחשבון של כלל הפעילות והאינטראקציות שלו מול המותג. תפיסה כזו מאפשרת לכם לפתח את מערכת היחסים עם הלקוח ולשרת אותו בצורה מיטבית, מה שבסופו של דבר עשוי להתבטא בהגדלת ההכנסות.


משבר הקורונה, שהפך את האקלים העסקי ואת הביקוש הצרכני לבלתי צפויים עוד יותר, הוביל להבנה, כי יש לבסס פעולות והחלטות עסקיות על סמך נתונים מתאימים. עבודה רציפה על בסיס נתונים מאפשרת לחברה לשנות כיוון בכל רגע נתון ולהתגמש בהתאם לצרכים והדרישות בשוק. למרות שקיימות כמה דרכים להשיג את הנתונים האלה, לכל גישה יש יתרונות וחסרונות.


אחת הדרכים הקלות ביותר היא להשתמש בלוחות השליטה והניתוח המובנים והנתונים המופיעים בכלי השיווק הטכנולוגיים שלכם, כמו אלה המופיעים ב-Marketo או ב-Salesforce. היתרון בשימוש בכלים ובנתונים הללו הוא קלות השימוש בהם, ולכן הם תמיד יהיו חלק מהעבודה השוטפת. אבל למעשה, חלק מהנתונים שחיוניים לתהליך קבלת ההחלטות אינם נמצאים רק בכלי השיווק שלכם, ולכן הם בלבד אינם מספקים תמונה מקיפה של 360 מעלות על הלקוח. כדי לקבל תשובות, תצטרכו להשתמש בכלי נוסף, כמו לוח שליטה בכלי עסקי, כגון Domo, שמתחבר ישירות למקורות הנתונים שלכם. כלי בינה עסקית אלה מכילים מחברים (Connectors) רבים, כך שהם מספקים מבט מקיף יותר על הלקוח, אך מבחינת ניתוח הנתונים, גם הם מוגבלים לאפשרויות הניתוח שפותחו על ידי יוצריהם.


דרך אפקטיבית להשגת נתונים – מחסן נתונים


דרך אפקטיבית יותר להשיג את הנתונים הדרושים לקבלת החלטות היא לבנות מחסן נתונים, המאגד את כל מקורות הנתונים של החברה. היתרון הוא, שמחסן נתונים מסוג זה יאגד את כל המידע והנתונים על הלקוח מכל הכלים ומקורות המידע שאתם עושים בהם שימוש. במקרה זה, חשוב להכיר, כי בניית מחסן נתונים מרכזי מסוג כזה מצריכה השקעה גדולה יותר מאשר בכלי שיווק רגיל, אך היא בהחלט משתלמת.


כדי להפיק את המרב מהנתונים, מחסן הנתונים המרכזי שלכם צריך לעמוד בשלושה מאפיינים חשובים של ביג דטה: נפח (Volume), מגוון (Variety), ומהירות (Velocity). למעשה, מחסן הנתונים צריך להיות מסוגל לאחסן מיליונים של פריטי נתונים מתוך מקורות נתונים מגוונים ומשתנים. כמו כן, חשוב שתהיה לו היכולת לעדכן את המקורות בזמן אמת ככל האפשר, כדי להבטיח שההחלטות שלכם הן המדויקות ביותר עבור כל נקודת זמן. המשמעות היא, שעל מחסן הנתונים שלכם להיות מהיר, ולהשיב בהתאם על כל שאילתה חדשה, על בסיס כל הנתונים הקיימים, תוך שניות.


כאמור, יכולת קבלת החלטות מבוססת נתונים היא יכולת משמעותית ומכרעת עבור חברות, בייחוד בתקופה הנוכחית. כיוצא מזה, לבחירה נכונה במחסן נתונים ולבחירת הטכנולוגיה הנכונה לניתוח הנתונים יש השפעה מכרעת על צמיחת העסק. בחנו מה הם התהליכים המתאימים ביותר עבור הארגון שלכם, נהלו מחסן נתונים מודרני וחדשני כדי לעמוד בדרישות, וספקו ללקוח בדיוק את מה שהוא צריך.


 


הכותב הינו מייסד משותף ומנכ"ל פיברטרן (Fivertran), אשר מספקת פתרונות אוטומטיים מנוהלים לאינטגרציית נתונים בענן.


ג'ורג' פרייזר, מייסד משותף ומנכ"ל פיברטרן. צילום: פיברטרןhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/04/גורג-פרייזר-פיברטן-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט עד כמה חשובים נתונים למחלקת השיווק שלכם? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.