נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  הנמר מבקר במטה אל על בנתב"ג – בימי היציאה מהקורונה
25/3/2021 5:57

חברת התעופה אל על עברה השנה טלטלה עצומה. משבר הקורונה העולמי פגע דרמטית בוורטיקל התעופה בפרט, ובעולם התיירות בכלל. תכנית הצמיחה מחדש, "החזרה לשחקים", כפי ששהיא מכונה בחברה, כוללת גם את הבנייה והתכנון של "אל על החדשה" באספקט הטכנולוגי.


יצאתי לסיור שטח, נפגשתי עם ראש המטה של אל על, שלומי עם שלום, עם יוסף ברזני, סמנכ"ל התחזוקה וההנדסה, עם רוני פינקלשטיין, רא"ג שיפוץ מטוסים, ועם עדו ביגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות והמידע של החברה.


עבודה בעמידה נוחה לעיתים יותר וגם מפעילה את הגוף. עדו ביגר, סמנכ"ל טכנולוגיה מידע CIO+CDO באל על, מגלה גמישות פיזית. צילום: פלי הנמרhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/03/הנמר-אל-על-1-1-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

עבודה בעמידה נוחה לעיתים יותר וגם מפעילה את הגוף. עדו ביגר, סמנכ"ל טכנולוגות ומידע (CIO+CDO) באל על, מגלה גמישות פיזית. צילום: פלי הנמר


"היה ברור מהרגע הראשון, ש-אל על החדשה היא לא הישנה – רק קטנה יותר…. זאת תהיה אל על אחרת, שבונה את עצמה בצורה נכונה ברמה התהליכית, התפישתית, וכמובן האנושית", אמר ביגר.


בעידן הקורונה יש זמן רב "מדי" לטיפולים במוסך: מטוס הדרימליינר 787 "חיפה" בעיצוב חדשני. לרגל השקת הקווים החדשים של אל על לסן פרנסיסקו ולאס וגאס, לפני שנתיים עוצב מטוס הדרימליינר עם איורים מרהיבים של היעדים החדשים. צילום: פלי הנמרhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/03/הנמר-אל-על-4-1-300x142.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

בעידן הקורונה יש זמן רב "מדי" לטיפולים במוסך: מטוס הדרימליינר 787 "חיפה" בעיצוב חדשני. לרגל השקת הקווים החדשים של אל על לסן פרנסיסקו ולאס וגאס, לפני שנתיים עוצב מטוס הדרימליינר עם איורים מרהיבים של היעדים החדשים. צילום: פלי הנמר


המשבר כהזדמנות להתחדש ולהתייעל


גם אל על עושה היסטוריה: טסה לאיחוד האמירויות בתחילת השנה. צילום: פלי הנמרhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/03/הנמר-אל-על-3-1-132x210.jpg 132w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px" />

גם אל על עושה היסטוריה: טסה לאיחוד האמירויות בתחילת השנה. צילום: פלי הנמר


"אין סיכוי שנפספס את המשבר הזה. רענון שורות, מעבר עמוק על כל תהליך וכל מערכת, בחינה מחדש של הצרכים לצורך בנייה נכונה. זה לא פינוי בינוי, אלא תמ"א 38 מאוד איכותי ונכון".


החטיבה הטכנולוגית של אל על עוברת מהפכה גם בהיבט המרחב החדשני/דיגיטלי, כתוצאה מאותם תהליכים שמחייבים זאת.


"כשכח האדם הוא מינימלי, רובוטיקה ואוטומציה הופכים לצורך, לא מותרות. בנוסף, הפכנו למרכז חדשנות עולמי לחברות ענק כמו SITA ו-IATA, אשר יהווה את ה-HUB של היישומים המתקדמים ביותר שיש לחברות הללו להציע", הוסיף ביגר וסיפר. "נכנסנו לשת"פ מעניין עם גופים רפואיים מובילים, סטארט-אפים ישראליים, מערך הסייבר הלאומי ומספר מוסדות אקדמיים, הכל למטרת הפיכתה של החברה למובילה בתחומה בעולם, לא פחות".


בהקשר למצבה הנוכחי של החברה (כולל החובות ללקוחותיה ולספקים) אמר עם שלום, ראש המטה של אל על, כי "משבר הקורונה פגע בענף התעופה בצורה אנושה, והקשה ביותר מאז ומעולם. חברת אל על הייתה הראשונה להיכנס למשבר והאחרונה לצאת ממנו. מדינות מבינות את חשיבות התעופה אינטרס חיוני בביטחון הלאומי, ולכן סייעו לחברות התעופה שלהן. ממשלת ישראל אף היא מבינה ותומכת בענף התעופה, ועם השלמת מתווה הסיוע נוכל להשיב את אמון הלקוחות בהשבת הכספים וחזרה מדורגת לטיסות".


ביגר הוסיף כי "הלקוחות שלנו יחוו אל על מתקדמת וכזו ששמה אותם במרכז, בליבת היצירה. הרבה מהרעיונות הטכנולוגיים שעולים – מגיעים מהלקוחות עצמם, ברשתות החברתיות ובפניות ישירות, הם בסוף אלו שיודעים הכי טוב מה הם רוצים ומה יהפוך את החוויה מולנו לאהובה וזכירה".


זיכרונות יפים מימים אחרים: מחלקת העסקים ב-787 מהטיסות הטרנסאטלנטיות. צילום: פלי הנמר https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/03/הנמר-אל-על-5-1-300x142.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

זיכרונות יפים מימים אחרים: מחלקת העסקים ב-787 מהטיסות הטרנסאטלנטיות. צילום: פלי הנמר


עדו ביגר ברחבת המטוסים. עבור הנמר נדרש אישור "רכב-קמפוס חיץ ליווי", שאומר שאוכל להסתובב עם ביגר גם על המסלולים ולעלות למטוסים. מרתק. צילום: פלי הנמרhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/03/הנמר-אל-על-6-1-300x142.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

עדו ביגר ברחבת המטוסים. עבור הנמר נדרש אישור "רכב-קמפוס חיץ ליווי", שאומר שאוכל להסתובב עם ביגר גם על המסלולים ולעלות למטוסים. מרתק. צילום: פלי הנמר


מקרוב: מנוע של רולס-רויס. שניים פועמים כאלה מפעילים מטוס 787. באל על בוחרים רק במנועי רולס-רויס (כלומר אל פראט אנד ויטני), וגם במטוסי בואינג בלבד (ולא איירבוס). מה שמתבטא מן הסתם ביעילות גבוהה בתחזוקה והפעלה. צילום: פלי הנמרhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/03/הנמר-אל-על-7-1-300x142.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

מקרוב: מנוע של רולס-רויס. שניים פועמים כאלה מפעילים מטוס 787. באל על בוחרים רק במנועי רולס-רויס (כלומר אל פראט אנד ויטני), וגם במטוסי בואינג בלבד (ולא איירבוס). מה שמתבטא מן הסתם ביעילות גבוהה בתחזוקה והפעלה. צילום: פלי הנמר


הקוקפיט - לכל מי שמקנא בטייסים: זו סביבת עבודתם גם בטיסת 16 שעות ללוס אנג'לס. מקום מינימלי לשני טייסים ואחד נווט. לא להיט היסטרי. צילום: פלי הנמרhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/03/הנמר-אל-על-8-1-300x142.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

הקוקפיט – לכל מי שמקנא בטייסים: זו סביבת עבודתם גם בטיסת 16 שעות ללוס אנג'לס. מקום מינימלי לשני טייסים ואחד נווט. לא להיט היסטרי. צילום: פלי הנמר


בביקור הגעתי להאנגר המטוסים הענק, זכיתי לבקר ב-787 דרימליינר ואף להתיישב בעצמי בתא הטייס של ה-777.


פלי הנמר בתא הטייס של ה-777 https://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/03/הנמר-אל-על-0-1-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

פלי הנמר בתא הטייס של ה-777


מימין: פלי הנמר ווסמנכ"ל טכנולוגיה ומידע באל על, עדו ביגרhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/03/הנמר-אל-על-2-1-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט הנמר מבקר במטה אל על בנתב"ג – בימי היציאה מהקורונה הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.