נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  "הקורונה הקפיצה את האי-קומרס 10 שנים קדימה"
17/2/2021 7:46

"המכירות בעולם הקמעונאות מתאפיינות בקווים לינאריים. אלא שמשבר הקורונה טרף את הקלפים בתחום והביא לקפיצה מטורפת ברכישות אונליין. כך, בין הרבעון השני של 2019 לרבעון המקביל לו ב-2020 התחום בארצות הברית חווה צמיחה מ-11.8% ל-16.1% מכלל הרכישות. נתון זה משקף גידול משמעותי של 36%. כך, הקורונה הביאה להאצה דרמטית בעולם הדיגיטל במגזר הקמעונאות, ששווה לגידול שהיה מושג ב-5-10 שנים 'רגילות', נטולות קורונה", כך אמר רני ארגוב, מנהל-שותף ומוביל תחומי המגזר הקמעונאי, הדיגיטל והטכנולוגיות בדלויט.


ארגוב דיבר בכנס Retail הדור הבא, שנערך היום (ד'), בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף קבוצת סינרג'י. את הכנס פתחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, והנחה אותו אלי מרון, מנכ"ל משותף של סינרג'י.


לדברי ארגוב, "המטרה היא לגזור את הטכנולוגיות שיעשירו את החוויה הקמעונאית, כדי שהשחקניות תוכלנה להתחרות באופן יעיל בעולם החדש, המתהווה. גם בעבר עסקנו בשינויים השונים, כגון תפקידה של נקודת המכירה או הפיכת שרשרת האספקה ליעילה ולרזה, כי אלה המגמות שנמצאות בלב העשייה הקמעונאית. כעת, עם בוא הקורונה, נכנסו עוד כמה מגמות".


"המגמה החדשה הראשונה היא ה-'מרחוק'", ציין. "רבים נחשפו בקורונה לקנייה ולצריכה של שירותים אונליין. מדובר גם על עולמות העבודה מרחוק, הרפואה מרחוק והכנסים הווירטואליים. הדגש הוא לאפשר ללקוח, למשתמש, לעשות כמה שיותר פעולות בעצמו, בלי פגיעה בחוויה שלו. המגמה השנייה היא הביטחון והאמינות של הלקוח במוצר ובמותג, לצד הרצון בהיגיינה. כך, לקוחות רבים לא מוכנים להכניס לתוך הבית שלהם מותג או איש שירות שהם לא בוטחים בו. המגמה השלישית היא אי הביטחון הכלכלי. כולם מבינים שהקטסטרופה אפשרית ולא רוצים להיות כבולים בהסדרי תשלום מאולצים. אנשים כיום רוצים לקבל יותר גמישות: יש להתייחס לאי הביטחון הכלכלי, כי הוא מכתיב התנהגות כלכלית".


"חוויית קנייה מקוונת נוחה, שקופה ושירותית"


ארגוב ציין כמה נקודות מתוך דו"ח מחקר שהחברה הנפיקה: "בעולם הנוחות, יש רצון לתת שירות יעיל ונוח. מגמה זו מתחברת לחיפוש של הלקוחות אחרי חוויית קניה מצוינת, בלי רצון להתחכך עם אנשים אחרים ובלי הצורך להמתין. ארגוני קמעונאות נדרשים לתת חוויית מכירה מקוונת שתהיה נוחה, שקופה ושירותית". לדבריו, "גם נקודת המכירה צריכה לאפשר חוויה מותאמת אישית".


הוא ציין כי "מגמה נוספת היא הופעה של מודלים עסקיים חדשים. ככל שעולם האונליין משתלב יותר ויותר עם זה הפיזי, כך יש יותר ערוצי מגע עם הלקוח. כך, חברות מוצרי צריכה החלו לפנות ישירות לצרכן, 'לגעת' בו – לא לטובת מכירה, אלא לשם יצירת נאמנות".


"ארגוני קמעונאות רוצים לפגוש את הלקוחות בערוצים החדשים, ולהיות עמם במגע בכל ערוץ וקשר פוטנציאלי", הסביר ארגוב. "עליהם לבנות מעטפת של הפצה שתביא להם יכולות כמו של אמזון, אף שהם ארגונים קטנים. עליהם לדעת מה מפיץ, איך מפיץ, עליהם להיות חלק מהמשחק של 'ישירות לצרכן'. כלים טכנולוגיים רבים מסייעים לארגונים להיות יותר גמישים ויותר תגובתיים במגע שלהם מול הלקוחות".


לסיכום, הוא אמר ש-"ארגוני קמעונאות נדרשים להתמודד מול שינוי קיצוני ודרמטי בדרישה למוצר או שירות. הרבה חברות בישראל נדרשות להישען לא רק על תשתית ההפצה שלהם, אלא לייצר חלופה עם ארגוני הפצה חיצוניים להם. עליהם להתמודד עם שלל אתגרים: לענות לכלל הלקוחות, במגוון ערוצים. עליהם לבחון האם המגע שלהם בלקוחות הוא אפקטיבי, האם חוויית השירות מספקת והאם נקודת המכירה 'הבינה' את תפקידה החדש, שהוא לא למכור – אלא לדחוף. עליהם לטפל בשרשרת ההפצה המאתגרת. ארגונים נדרשים לבנות אסטרטגיה, עם הבנת האתגר, השינוי העסקי, היכולות והנכסים – ואז, ורק אז, לחבור כירורגית לטכנולוגיות, שתאפשרנה להם להתמודד עם הנורמלי החדש".


רני ארגוב, מנהל-שותף ומוביל תחומי המגזר הקמעונאי, הדיגיטל והטכנולוגיות בדלויט. צילום: אלמוג סוגבקרhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2021/02/rani-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט "הקורונה הקפיצה את האי-קומרס 10 שנים קדימה" הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.