נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  כיצד מודדים את ההצלחה של הטרנספורמציה הדיגיטלית?
17/2/2021 8:08

הקורונה העצימה שורה של תהליכי חדשנות שהוטמעו בארגונים והתניעה תהליכים חדשים – בגלל הצורך להתאים את סביבת העבודה למציאות החדשה. הצורך המיידי הזה סייע לשכנע את ההנהלות בחשיבות תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית והגביר את המחויבות שלהן. אם תשאלו כיום מנכ"לים כיצד המעבר לדיגיטל מתקדם, הם מיד ישלפו שורה של פרויקטים שהוטמעו בארגונים שהם מנהלים, ביוזמת אנשי מערכות המידע ולאור הצרכים של אנשי הקווים העסקיים. אבל בסופו של יום – או, נכון יותר, בסופו של רבעון, המנכ"ל שואל את עצמו: כיצד אני יכול לדעת שאותם תהליכים שהטמעתי הצליחו? הגדילו את ההכנסות של הארגון? את נתח השוק שלו? תרמו להתייעלות? כיצד אסביר את זה למועצת המנהלים שלי?


נכון שיש למנכ"לים כלים למדוד תפוקות והצלחות, אבל לא תמיד יש להם את היכולת לדעת שהנתונים שמוצגים להם או תוצאה של (גם או רק) השקעה בדיגיטל.


מומחים לניהול וטכנולוגיה ששוחחו עם האתר CIO מציעים למנכ"לים כמה עצות שיסייעו להם כיצד למדוד את ההשקעות שביצעו בטרנספורמציה הדיגיטלית ובאמצעים הדיגיטליים השונים. העצה הראשונה היא לבקש שהצוותים בארגון יכינו מפת דרכים רחבה של העתיד הדיגיטלי של הארגון, ולא להביא חבילות בודדות של פרויקטים. מפת דרכים כזו תיאלץ על כל מחלקות הארגון לתעדף פרויקטים, בהנחה שלא יהיו משאבים לכל מה שהם רוצים. כאן מומלץ למנכ"לים להיגמל מהרגל ישן שלהם להתלהב מכל יוזמה בודדת שמוצגת להם, שנראית נכונה למטרתה אבל לא לוקחת בחשבון את כלל מרכיבי הארגון. דיגיטל זה תמיד סקסי, אבל מנכ"ל אחראי צריך לדעת גם להתאפק, ותמיד לחשוב על כל הדברים האחרים ולראות את התמונה הכוללת.


טיפ נוסף למנהלים הוא להשוות בין מספר הרישיונות שנרכשו לצורך ביצועו של תהליך דיגיטלי לעומת מספר המשתמשים בפועל. כלל ידוע בעולם הדיגיטל הוא שיש לא מעט פילים לבנים בדמות מערכות חכמות שמוטמעות בארגון ובסופו של דבר לא משמשות את העובדים. דרך נוספת לבדוק את יעילות הטרנספורמציה הדיגיטלית היא לבקש כלי שימדוד את שביעות רצון העובדים מהכלים החדשים, ויותר חשוב – עד כמה הוא הגדיל את תפוקתם. לצורך העניין, אם עובד הספיק לטפל במספר מסוים של תיקים או אנשים לפני הטרנספורמציה הדיגיטלית ואחריה המספר לא השתנה, יש לבדוק האם ההשקעה בכלים הייתה מוצדקת.


התמונה המלאה של הטרנספורמציה הדיגיטלית


תובנות אלה מספקות את התמונה המלאה של האימוץ, שהוא אחד המדדים החזקים ביותר לבחינת הצלחה של טרנספורמציה דיגיטלית. ניתן לראות באמצעותן היכן כל משתמש נאבק בתהליכים, אילו תכונות מנוצלות פחות וכיצד לשפר את השימושיות.


כפי שנאמר קודם, כל פרויקט דיגיטלי צריך להיבחן על התרומה שלו לאסטרטגיה הכללית של הארגון. אין דבר כזה יוזמות מקומיות שמתאימות למחלקה או אגף מסוים. כל השקעה צריכה לשקף למנכ"ל תרומה ישירה לליבת העסקים של הארגון. על אותו משקל צריך המנכ"ל למדוד את השפעת המאמצים הדיגיטליים על המכירות ועל שביעות רצון הלקוחות.


השורה התחתונה: הקורונה האיצה את הצורך בשינוי תהליכים והתמודדות עם סביבות משתנות, ויש להניח שהמציאות הזו לא תיעלם אם וכאשר היא תעזוב אותנו. מנכ"לים רבים מבינים כיום טוב יותר מאשר לפני המגפה את הצורך בשינוי, ורבים מהם אף מעודדים אותו. אלא שדווקא בגלל הצורך הברור הזה, הם חייבים לסגל לעצמם מתודולוגיות של מדידה ובחינה, כדי שבפעם הבאה, אם ישאלו אותם על המהפכה הדיגיטלית בארגון הם יוכלו לומר עד כמה היא סייעה לו להיות טוב יותר ורווחי יותר – ולגבות את זה בנתונים.


הטרנספורמציה הדיגיטלית תחת בחינה. אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... rup-275262436-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט כיצד מודדים את ההצלחה של הטרנספורמציה הדיגיטלית? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.