נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  כיצד מד"א התמודד עם שמונה מיליון שיחות חירום מאז פרוץ הקורונה?
14/12/2020 6:04

"אפשר לסכם את 2020 במגן דוד אדום בחלוקה לשתי תקופות: לפני הקורונה ואחריה. לפני הקורונה, מגן דוד אדום היה ארגון הצלה שטיפל ב-1.2 מיליון שיחות חירום בשנה, ואילו מאז שהיא פרצה ועד כה, הוא טיפל בשמונה מיליון שיחות. זה הפך את הקורונה לאירוע שלא ידענו כמותו, שמה שמאפיין אותו הוא שזה קודם כל אירוע של אנשים, שהתגייסו למשימה הרבה מעבר למה שנדרש", כך אמר עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום.


רוזנבלט אמר את הדברים בכנס Digital Health של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה. הוא סיכם בדבריו באירוע את ההיערכות של מגן דוד אדום מיד עם פרוץ משבר הקורונה ואת הפעילות שלו במהלכה.


"מגן דוד אדום הוא בין ארגוני ההצלה הבודדים בעולם שלקח על עצמו להתמודד עם הקורונה כחלק לא נפרד מהפעילות שלו, כאשר ההחלטה המרכזית הייתה לא לשנות את מספר החירום 101, לא להפנות את האנשים למספר חירום אחר", ציין. "ארגונים דומים לנו בעולם עשו הכול כדי לא להתמודד עם המגיפה ואצל חלק מהם קווי החירום, כמו 911 בארצות הברית, פשוט קרסו. אנחנו קיבלנו מיד החלטה מושכלת להתמודד עם האתגר, וזה עבד".


רוזנבלט אמר כי משמעות ההחלטה שלא לשנות את מספר החירום היא מענה טכנולוגי רב יותר מצדו ומצד אנשיו, שעבדו מסביב לשעון כדי לייצר פתרונות שאפשרו בזמן אמת לנתב שיחות שקשורות בקורונה למוקדים ייעודיים שהוקמו במגן דוד אדום, מבלי שהפונים צריכים להתקשר למספר אחר ומבלי להפריע לפעילות השוטפת.


גולת הכותרת, לדבריו, היא פיתוח בזמן קצר ביותר של מערכת ניהול ארגונית, שנתנה מענה לכל התהליכים שקשורים בפעילות מגן דוד אדום, בהם ניהול כוח האדם, ניהול מערך הבדיקות ומענה לכל הגופים שהארגון עובד איתם – משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים ועוד. "הבנו מהר מאוד שאת הסיפור הזה אנחנו חייבים לנהל ולא להיות מנוהלים על ידו", אמר.


המערכת שפותחה כללה כמה מרכיבים: ניהול של דגימות, תורים וכוח האדם שדוגם, וכן רכיב של שליטה, שסיפק מידע בזמן אמת על כל התהליכים וההתרחשויות, חיבור לממשקים שונים ומערכת בקרה.


סיוע לדיירי בתי האבות ולמערכת החינוך


בהמשך דבריו סיפר רוזנבלט על הפעילות של מגן דוד אדום לסיוע לקטיעת שרשראות ההדבקה. "אחד הפרויקטים שמד"א סייע להם הוא בניית התשתית הטכנולוגית של מנהלת אבות ואימהות שהקים משרד הבריאות, במטרה לתת מענה לבדיקות של דיירי בתי האבות, שנפגעו קשה מהקורונה", אמר. "הקמנו מערכת שסייעה למשרד הבריאות לנהל את הדגימות ושיקפנו את התוצאות למנהלי בתי האבות, כדי לתת להם משוב בזמן אמת על מצבם של הדיירים שלהם, כולל האם יש אצלם חולים מאומתים, ולסגור מעגלים כמה שיותר מהר, בתוך 24 שעות".


רוזנבלט אמר כי כעת שוקדים במגן דוד אדום להקים מערכת דומה עבור מערכת החינוך, שתאפשר ביצוע של דגימות לתלמידים ולצוותי ההוראה בבתי הספר, כאשר התוצאות ישקפו את המידע בזמן אמת עבור מנהלי בתי הספר ומשרד הבריאות, ויסייעו להם בקבלת ההחלטות. "התחלנו בפיילוט בכמה בתי ספר ואנחנו נערכים להרחיב אותו ליתר בתי הספר, לאחר החזרה ללימודים", ציין.


עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום. צילום: פלי הנמרhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... 04/MADA1600-1-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט כיצד מד"א התמודד עם שמונה מיליון שיחות חירום מאז פרוץ הקורונה? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.