נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  האם רק מנכ"ל יכול להוביל טרנספורמציה דיגיטלית חוצת ארגון?
16/9/2020 8:56

בחלקים הקודמים של סדרת מאמרים זו, שלה חמישה חלקים, ניסיתי לנפץ, ואני מקווה שהצלחתי, ארבעה מיתוסים: הטרנספורמציה הדיגיטלית עוסקת בעיקר בטכנולוגיה, דומה בכל הארגונים ומיועדת לארגונים גדולים מסוג B2C, ושבגלל חשיבות הדיגיטל, כדאי למנהלים לעודד בארגוניהם הרבה יוזמות מקומיות. בחלק זה, שהינו האחרון בסדרה, אני מבקש לנפץ את המיתוס שלפיו רק מנכ"ל יכול להוביל טרנספורמציה דיגיטלית חוצת ארגון.


מדובר בתפיסה טבעית, עקב המחשבה שלמנכ"ל יש את החשיבה הכלל ארגונית, ובחלק מהארגונים שמבצעים טרנספורמציה דיגיטלית, אכן המנכ"ל בחר להוביל את המאמץ. אבל זה לא בהכרח הפתרון הנכון, מאחר שחלוקת הקשב של המנכ"ל מוגבלת והוא עוסק במגוון רחב של נושאים.


התפיסה המקובלת כיום היא למנות מנהל בכיר להובלת המהלך, כלומר – כמנצח על התזמורת הדיגיטלית. חלק מהארגונים החליטו להגדיר תפקיד בכיר חדש: מנהל דיגיטל ראשי (CDO – Chief Digital Officer). כמו מנצח מיומן על תזמורת, למשל זובין מהטה, אותו מנהל מוביל את המשרד הדיגיטלי החדש ועובד ביחד עם צוות ההנהלה לצורך כך.


חלק מהארגונים החליטו לא למנות מנהל חדש אלא לגייס למשימה את אחד המנהלים הקיימים בדרגת סמנכ"ל, להובלת המאמץ, בנוסף לתפקידו הרגיל. למשל, מנהל השיווק, השירות או המנמ"ר. יש גם ארגונים בחרו בחלופה של שניים בקופסה (Two in a Box) ומינוי צוות של שני מנהלים בכירים – למשל, המנמ"ר לצד מנהל מהתחום העסקי. אין מודל אחד שהוא נכון לכל הארגונים, אלא זה תלוי באיכויות של המנהלים ובמידה רבה במעמדם הארגוני, ואף בתרבות הארגונית הקיימת בארגון.


מסקנה: הצלחת הטרנספורמציה הדיגיטלית חשובה, דווקא בעת הזאת של משבר הקורונה. זו הזדמנות למנות מנהל בכיר להובלת המסע הדיגיטלי, שיבטיח גיבוש מפת דרכים דיגיטלית טובה וחוצת ארגון, שתתמוך בהשגת המטרות העסקיות האסטרטגיות, תוך ניצול נכון של המשאבים, רתימת הטכנולוגיות הנכונות והשגת הערך העסקי שהארגון מבקש להשיג.


סיכום


בסדרת מאמרים זו הצגתי כמה מיתוסים מקובלים בארגונים וכיצד להימנע מהם. מגיפת הקורונה האיצה את היוזמות הדיגיטליות וגרמה לארגונים להגיב במהירות לצורך במעבר לדיגיטל מבחינת עבודה מרחוק, אי קומרס ויישום תהליכים שתומכים בצמצום מפגשי פנים אל פנים, עקב הצורך בריחוק חברי. עתה, לאחר שרוב הארגונים השלימו את המענה הראשוני והמהיר, זה הזמן לבחון את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית במבט על וחוצה ארגון, מתוך הבנה של חשיבותו ותרומתו להצלחה העסקית בעידן הדיגיטלי. חשוב לגבש מפת דרכים דיגיטלית כלל ארגונית, המאגדת את כלל המיזמים, תוך תכנון, תעדוף נכון, רוחביות וניהול.


עכשיו, כאשר הארגונים מבינים שהסביבה והשגרה העסקית החדשה תהיה שונה ובמידה רבה דיגיטלית (שגרה 2.0) לעומת מה שהיה עד כה (שגרה 1.0), זה הזמן לפעול בצורה שיטתית ולבצע את המעבר לדיגיטל בצורה האפקטיבית ביותר. העולם העסקי צבר ניסיון רב בביצוע טרנספורמציות דיגיטליות מוצלחות, כמו גם אכזבות וכישלונות. כדאי להתבסס על הניסיון שנצבר, ולא לחזור על טעויות ולבסס את ההחלטות על מיתוסים במקום על עובדות ומידע. מדובר בתהליך קריטי לכל ארגון, שכדאי לצאת אליו ולבצע אותו בצורה נכונה.


הכותב הוא יועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית, דירקטור ב-BDO Digital, וכן מרצה באקדמיה בנושאי טרנספורמציה דיגיטלית ואתגרי הניהול בעידן הדיגיטלי.


רז הייפרמן, יועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית, דירקטור ב-BDO Digital, וכן מרצה באקדמיה בנושאי טרנספורמציה דיגיטלית ואתגרי הניהול בעידן הדיגיטלי. צילום: ניב קנטורhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... /heiferman600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט האם רק מנכ"ל יכול להוביל טרנספורמציה דיגיטלית חוצת ארגון? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.