נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  פערים בהיערכות לפתיחת שנה"ל בין החינוך הטכנולוגי לבתי"ס המקצועיים
11/8/2020 6:51

בעיות בהיערכות ללמידה מתוקשבת - אפילו בחינוך הטכנולוגי. צילום אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... ok-5633730600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


בישראל יש כ-900 בתי ספר של החינוך הטכנולוגי שנמצאים תחת אחריות משרד החינוך ועוד 90 בתי ספר שבאחריות משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ומכשירים תלמידים למקצועות לואו-טק והיי-טק. בדיון שנערך היום (ג') בוועדת החינוך של הכנסת התגלו פערים בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים בין שני סוגי בתי הספר.


הוועדה, בראשות ח"כ רם שפע (כחול לבן), עסקה בדיון בהיערכות החינוך הטכנולוגי לקראת שנת הלימודים הבאה. בין המשתתפים בו היו נציגי שני המשרדים - גד יעקב, מנהל תחום פדגוגיה במשרד הרווחה, וד"ר עופר רימון, ראש מינהל טכנולוגיה במשרד החינוך, האחראי על בתי הספר של החינוך הטכנולוגי.


הפערים נובעים מכך שאין להכשרה המקצועית, שניתנת בבתי הספר שתחת משרד הרווחה, מענה מלא במסגרת הלמידה המתוקשבת, שמתחייבת ממתווה החזרה ללימודים של משרד החינוך. יעקב אמר כי רק חלק מבתי ספר אלה ערוכים ללמידה משולבת (מתוקשבת ופיזית), בגלל בעיות תקצוב, וכי במשרד עדיין לא יודעים כיצד ניתן יהיה ליישם את המתווה. כמו כן, הוא עמד על הקושי שיש לאוכלוסיות שלומדות בבתי הספר הללו במעבר ללמידה מרחוק. "אנחנו מבינים שלמידה באופן זה מחייבת התמודדות של ההורים. אנחנו בודקים כמה ילדים יש בכל משפחה והאם תוכל להיות נוכחות של ההורים, כדי שיסייעו לילדיהם", אמר יעקב.


חלק מהבעיה נובע מהתדמית הנמוכה שיש לבתי הספר שתחת משרד הרווחה ומעמדם כתיכונים אקסטרניים, שהתלמידים בהם לא מקבלים את אותם התנאים שמקבלים מקביליהם בבתי הספר הטכנולוגיים של משרד החינוך. עם זאת, יעקב ציין שיש שיתוף פעולה עם נציגי משרד החינוך, אבל הדברים אינם סגורים. הוא הוסיף ש-"השנה הזו תהיה מאוד מאתגרת לבתי הספר שלנו. זו תהיה שנת קורונה, כאשר תחילת השנה תוקדש ללמידת המצב ובהמשך - לשיפור".


ד"ר אביגדור קפלן, מנכ"ל משרד הרווחה, אמר כי תקופת הקורונה העצימה את הצורך בשיפור מהיר של תדמית החינוך המקצועי ולהדגיש את העובדה שהוא מלמד מקצועות שונים, כולל טכנולוגיים.


החינוך הטכנולוגי במגזרים הערבי והחרדי - שיפור או נתונים "ורודים מדי"?


ד"ר רימון אמר כי משרד החינוך מכיר בחשיבות החינוך הטכנולוגי - הן בבתי הספר שתחת משרד הרווחה והן באלה שתחת משרד החינוך עצמו, וציין כי בשנים האחרונות יש שיתוף פעולה בין שני המשרדים.


לגבי ההיערכות של משרד החינוך ללימודים מתוקשבים אמר רימון כי ביום ב' הקרוב יערוך המשרד סקר אינטרנטי בין המנהלים שלהם כדי לבדוק את מוכנותם ללמידה באופן זה. לדבריו, "בכל בית ספר שבו נמצא פערים ניתן מענה מידי על ידי אספקת מחשבים למי שצריך. כמו כן, נבדוק את רמת המוכנות המורים ואם צריך, ניתן להם הדרכה, כדי שיהיו ערוכים לשנה הנפתחת". הוא הוסיף כי תקשוב בתי הספר, הקמת תשתיות והיכולת לעבור לענן הם תנאים הכרחיים לכל מסגרות החינוך.


בדיון הועלו אתגרי הלמידה המתוקשבת בחברה הערבית ואצל הבדואים. כאן אמר יעקב שבגלל רמת התחלואה הגבוהה והקשיים הטכניים במגזר זה, התלמידים יקבלו חוברות עבודה, ילמדו בעצמם ויעברו על התשובות בכיתות, עם המורים. כלומר, הם לא ילמדו באופן מתוקשב בכלל.


רימון הציג נתונים על החינוך הטכנולוגי וציין כי חל בהקשר זה שיפור ניכר במגזרים הערבי והחרדי. לעומת זאת, הח"כים שנכחו מהרשימה המשותפת ומהמפלגות החרדיות טענו שהנתונים הללו ורודים מדי ושהמציאות בשטח שונה.


הפוסט פערים בהיערכות לפתיחת שנה"ל בין החינוך הטכנולוגי לבתי"ס המקצועיים הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.