נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  האיחוד האירופי פותח בחקירת עסקת גוגל-פיטביט
5/8/2020 4:23

חקירה לעסקת גוגל-פיטביט. האיחוד האירופי. אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... la-12292754-2-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הנציבות האירופית (European Commission) הודיעה השבוע (ג') על חקירה מעמיקה בנושא ההשתלטות של גוגל (Google) על חברת פיטביט (Fitbit), תוך שהיא מציינת חששות ממיקוד פרסומות לפי מידע רגיש ושימוש לא מקובל בנתוני בריאות דיגיטליים שהבעלות על יצרנית צמידי הכושר והמוצרים הלבישים יכולה להקנות לגוגל.


אלפבית (Alphabet), חברת האם של גוגל, הסכימה לרכוש את יצרנית מכשירי הכושר הלבישים פיטביט תמורת 2.1 מיליארד דולר בנובמבר 2019. פרטי העסקה המתוכננת נמסרו מאז לאיחוד האירופי, ה-EU, ולנציבות, שהיא הגוף הביצועי שלו, וגוגל הגישה בהמשך התחייבויות לטפל בדאגות שהועלו סביב העסקה.


בין השאר התחייבה גוגל רשמית מוקדם יותר הקיץ ליצירת מאגר נתונים (data silo), אשר ישמור על הנתונים שנאספו באמצעות מכשירים לבישים בנפרד מכל מערך נתונים אחר שלה. כמו כן היא הבטיחה כי נתונים אלה יוגבלו משימוש במוצרי הפרסום שלה.


אבל הנציבות נותרה ספקנית בנוגע לכלל ההבטחות שניפקה הענקית ממאונטיין וויו, וכעת מסתבר כי החליטה על פתיחה בחקירה. "אין די בכך (בהבטחות - ג"פ) על מנת לבטל בבירור את הספקות שזוהו בשלב זה באשר להשפעות העסקה", ציינה הנציבות בהודעתה על ההחלטה לחקור את הרכישה המתוכננת.


[caption id="attachment_309978" align="alignnone" width="600"]האם העסקה תגדיל את כמות הנתונים "העצומה כבר כעת" שבידיה? גוגל האם העסקה תגדיל את כמות הנתונים "העצומה כבר כעת" שבידיה? גוגל[/caption]


הרכישה: תגדיל את כמות הנתונים "העצומה כבר כעת" שבידי גוגל 


המהלך נובע משום חשש עיקרי שהרכישה המוצעת תגדיל את כמות הנתונים "העצומה כבר כעת" שגוגל יכולה להשתמש בהם למיקוד פרסום ומודעות, מה שעלול להפוך את הדומיננטיות של ענקית החיפוש האמריקנית בפרסום אונליין לאפילו עוד יותר מבוססת.


ה-BBC ציטט מדברי הגוף רגולטורי האירופי שאמר כי "הנציבות חוששת שהעסקה המוצעת תביא לעיגון משמעותי יותר במיקום השוק של גוגל בשווקי הפרסום המקוון, על ידי הגדלת כמות הנתונים העצומה שגוגל כבר יכולה להשתמש בה לצורך התאמה אישית של המודעות שהיא מציגה".


הנציבות מתכננת גם לחקור איך ישפיע המיזוג עם פיטביט - שהמוצרים הבולטים שלה הם צמידי כושר ושעונים חכמים המנטרים בריאות - והבעלות העתידית שיקנה לה זה על מאגרי המידע הגדולים של נתונים אישיים שבידי הנרכשת. האיחוד הביע חשש מהיכולות של גוגל להשפיע על תחום הבריאות הדיגיטלית עקב העסקה, אם תצא אל הפועל.


[caption id="attachment_319838" align="alignleft" width="300"]מרגרט וסטגר, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה. צילום: וויקיפדיה מרגרט וסטגר, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה. צילום: וויקיפדיה[/caption]


"הדטה הזאת מספקת תובנות מרכזיות אודות החיים ומצבם הבריאותי של המשתמשים במכשירים אלה", הבהירה מרגרט וסטגר, נציבת התחרות של אירופה, בנוגע לחקירה ולדאגות שהשיקו אותה.


יצוין עם זאת כי גוגל כבר משיגה נתוני כושר מטלפונים חכמים. אמנם נתוני הכושר המתקבלים מאפליקציית סמארטפון כמו Google Fit אינם מדויקים כמו נתונים של שעון חכם או צמיד כושר, אך לפי דיווחים שונים, הם יכולים לצבור יותר נתונים ממה שניתן לחשוב. נתוני הכושר עוברים אל הענקית ממאונטיין וויו גם דרך פריטים לבישים שמריצים את פלטפורמת Wear OS, כמו שעונים חכמים מובילים, וביניהם ב-Fossil Gen 5 וה-Misfit Vapor X.


איום פוטנציאלי על היריבות בתחום


עוד תחקור הנציבות האם גוגל תהיה מסוגלת, עקב הרכישה, לגבור על יריבות בשוק המוצרים הלבישים ומנטרי הכושר, על ידי הגבלת התאימות בפלטפורמת אנדרואיד.


"השימוש במכשירים לבישים על ידי צרכנים אירופאים צפוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות. זה ילך יד ביד עם צמיחה מעריכית של נתונים שנוצרים באמצעות מכשירים אלה", הבהירה וסטגר שהוסיפה כי "החקירה שלנו מטרתה להבטיח שהשליטה של גוגל על נתונים שנאספו באמצעות מכשירים לבישים כתוצאה מהעסקה לא תעוות את התחרות".


מאז הקמתה בשנת 2007 הפכה פיטביט, הפועלת מבסיסה שבסן פרנסיסקו, לאחת מיצרניות המכשירים הלבישים המובילות בעולם. החברה מכרה למעלה ממאה מיליון מכשירים והיא מתהדרת ב-28 מיליון משתמשים במוצריה. רכישת פיטביט, אם תצא לפועל, אמורה לסייע לגוגל להתמודד עם יריבות בשוק המוצרים הלבישים ומנטרי הכושר והבריאות, ביניהן אפל (Apple), סמסונג (Samsung), וואווי (Huawei) וגארמין (Garmin) - שכזכור חוותה באחרונה מתקפת כופרה שהשביתה את שירותיה. אלא שכעת החקירה הגדולה מאיימת על העסקה ועלולה לגרום לכך שלא תצא כלל אל הפועל.


הפוסט האיחוד האירופי פותח בחקירת עסקת גוגל-פיטביט הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.