נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  הפער הדיגיטלי: חצי מהתלמידים הערבים לא למדו מרחוק בקורונה
21/7/2020 5:29

ח"כ יוסף ג'בארין. צילום: רדיומן, מתוך ויקיפדיהhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... usef_Jabareen-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


משבר הקורונה, שהעצים את הלימודים מרחוק, הביא לידי ביטוי את הפערים הדיגיטליים בין התלמידים הערבים והיהודים. מנתונים שמסר היום (ג') ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת לוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת עולה כי 50% מהתלמידים במגזר הערבי לא למדו בצורה מקוונת בתקופת הקורונה, בשל העדר תשתיות, מחשבים ותוכניות לימוד. לדבריו, בנגב המצב חמור יותר - שם יותר מ-5,000 תלמידים הושבתו מלימודים החל מחודש מרץ.


ועדת המדע והטכנולוגיה, בראשות ח"כ עינב קאבלה מכחול לבן, דנה היום בנושא, בעקבות הצעה לדיון שהגיש ח"כ ג'בארין. מדובר בדיון ראשון מתוך סדרת דיונים שמקיימת הוועדה בפערים הדיגיטליים.


נתון נוסף שהוא מסר בישיבה מעלה שרק 16% מבני האוכלוסייה הערבית יכולים לעבוד מהבית בזמן המשבר, לעומת 28% באוכלוסייה היהודית.


[caption id="attachment_318458" align="alignleft" width="300"]ח"כ עינב קאבלה, יו"רית ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90 ח"כ עינב קאבלה, יו"רית ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90[/caption]


"הפער הדיגיטלי בין החברה הערבית לזו היהודית הוא רב ממדי ובא לידי ביטוי בהעדר תשתיות ובמכשירים, כמו גם בנגישות הפיזית לרשת האינטרנט, בתכנים הייעודיים ובאוריינות הדיגיטלית", אמר ח"כ ג'בארין.


"יש פתרון מהיר"


משתתף נוסף בדיון - חברו לרשימה המשותפת, ח"כ סעיד אלחרומי - אמר כי "הפער הדיגיטלי משליך על קבלת שירותים ממוסדות ציבוריים מגוונים, בגלל העדר נגישות דיגיטלית ולשונית. עצם העובדה שחלק גדול מהשירותים הממשלתיים ניתנים בתקופת הקורונה אונליין רק מחמירה את המצב". בדיון צוין כי המצב חמור יותר ביישובים הבדואים בנגב, שחלקם כלל לא מחוברים לחשמל, שלא לדבר על תשתיות אינטרנט.


הח"כים מהרשימה המשותפת שהשתתפו בדיון התריעו שעל אף שהנושא עלה בסוף הגל הראשון של הקורונה ואף הוגש בג"ץ בנושא, לא נעשה דבר. "אני חושש שבעוד חודש, כאשר נגיע לפתיחת שנת הלימודים, יישאר אותו המצב ואותם ילדים לא יוכלו ללמוד", אמר ח"כ אלחרומי. לדבריו, בעיית העדר המחשבים והטאבלטים, שבלעדיהם התלמידים לא יכולים ללמוד מרחוק, ניתנת לפתור במהירות רבה, מאחר שלא מדובר בהוצאה תקציבית גדולה.


בדיון השתתפו נציגי משרדי ממשלה שעוסקים בזוויות שונות של הפער הדיגיטלי. הם דיברו על תוכניות שונות שקיימות ועל תקציבים שהממשלה הקצתה, אבל לא יכולים היו להבטיח שב-1 בספטמבר, גם התלמידים במגזר הערבי בכלל ובזה הבדואי בפרט יוכלו ללמוד מרחוק.


ח"כ קאבלה אמרה כי הוועדה תמשיך לעקוב אחרי נושא זה. היא ביקשה מנציגי משרדי החינוך והתקשורת להמציא לוועדה לוחות זמנים, כדי לוודא מוכנות לקראת שנת הלימודים הבאה, שצפויה להיות מקוונת בחלקה.


הפוסט הפער הדיגיטלי: חצי מהתלמידים הערבים לא למדו מרחוק בקורונה הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.