נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  "אם לא יימצאו תקציבים, בחצי מבתי הספר לא תתאפשר למידה מרחוק"
22/7/2020 6:54

בממשלה לא למדו מניסיון הקורונה - ורוב בתי הספר עדיין לא מתוקשבים. צילום אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... ea-4727067600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


כ-40 יום לפני תחילת שנת הלימודים, מדינת ישראל לא ערוכה לספק את התשתיות והכלים שיאפשרו לכל בתי הספר לעבור ללמידה מקוונת, שצפויה להיות בין המרכיבים המרכזיים במערכת הלימודים - כך עולה מנתונים שמסר הבוקר (ד') לוועדה לביקורת המדינה של הכנסת ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב וראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. על פי נתונים אלה, נכון להיום, רק 1,900 בתי ספר מתוקשבים מתוך כ-4,000.


ד"ר רימון אמר שהגל הראשון של הקורונה תפס את מערכת החינוך עם 1,200 בתי ספר מתוקשבים, ומתחילתו ועד כה תוקשבו עוד כ-700. לדבריו, משרד החינוך ערוך לתקשב את כל בתי הספר, והסיבה העיקרית לקצב הנמוך שבו המהלך מתבצע היא תקציבים שלא מגיעים ממשרד האוצר. רימון קרא לאוצר לגבש את המתווה שמגבש בנושא שר החינוך, יואב גלנט.


[caption id="attachment_300597" align="alignleft" width="300"]ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב וראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. צילום: ניב קנטור ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב וראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. צילום: ניב קנטור[/caption]


אורלי ליימן, נציגת משרד האוצר שהשתתפה בדיון, ספגה ביקורת מהוועדה ומהיו"ר שלה, ח"כ עופר שלח, לאחר שלא סיפקה תמונת מצב מדויקת על ההיערכות התקציבית למעבר ללמידה מתוקשבת, ותשובותיה היו לקוניות וכלליות מאוד. שלח הטיל עליה לחזור לוועדה עם נתונים מדויקים יותר.


לא רק משרד החינוך, גם הרשויות המקומיות נערכות לבעיות התשתיתיות במעבר ללמידה מרחוק, לפחות לפי נציגת מרכז השלטון המקומי בדיון - מיכל מנקס, סמנכ"לית חינוך, רווחה וחברה. "אנחנו נערכים לשלושה תרחישים - שגרה, סגר ותרחיש משולב, שהוא המודל הזהיר והנכון. אחת הפעולות המהותיות שאנחנו עושים לקראת פתיחת שנת הלימודים היא ההיערכות ללמידה מרחוק", ציינה.


כך הופכים בית ספר למתוקשב באופן מלא


לדברי רימון, "בכל בית ספר מתוקשב יש צורך להניח את התשתיות הנכונות שיאפשרו למידה מרחוק, לדאוג למחשב לכל מורה ואינטרנט עד לבית הספר, לתחזק את המערכת על ידי רכז תקשוב בית ספרי, שיוביל את העניין, להנגיש תשתיות אפליקטיביות ותוכן דיגיטלי ישיר, וכן להכשיר צוות ההוראה לעבוד בסביבה מתוקשבת".


רימון ציין שלמרות הקשיים שהמעבר המאולץ והמהיר לעבודה מרחוק עורר, חלק גדול מהמורים חשים כי היא מעצימה אותם. לפי נתונים שרד החינוך, 53% מהם משלבים את הלמידה מרחוק באופן גבוה - וזה הממוצע גם ב-OECD. "אם לא היה מקוצץ התקציב, היינו בין 10 המדינות במקומות הגבוהים בנושא", אמר.


[caption id="attachment_248976" align="alignleft" width="300"]ח''כ עופר שלח, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. צילום: ניב קנטור ח''כ עופר שלח, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. צילום: ניב קנטור[/caption]


הוא תיאר את עבודת מערכת החינוך בזמן סגר הקורונה וציין כי "בתוך שבועיים הקמנו מערכת שידורים של 26 ערוצים בעברית ובערבית. הצלחנו להחזיק את המערכת בשיניים במהלך הקורונה. אבל זה לא מספיק". הוא קבל על כך שהמורים לא זכו להערכה על עבודתם בזמן הסגר. "מורי ישראל עבדו קשה ואף אחד לא פרגן להם. מי שעדיין לא מבין את החשיבות של המורה בלמידה מקוונת, פשוט לא מכיר את המציאות. כלים ותשתיות הם דבר חשוב, אבל בלי המורים אי אפשר יהיה ללמד שום דבר", הוסיף.


ח"כ שלח הביע את דאגתו ואת דאגת חברי הוועדה לאור מה שעלה מהדיון וציין כי "לצד הבריאות והכלכלה, מערכת החינוך היא הרגל השלישית באבני היסוד של החיים בצל הקורונה". הוא הוסיף ש-"אנחנו עומדים 40 יום לפני תחילת הלימודים, והתחושה היא שנקודות רבות עדיין לא נפתרו ולא ברור איך יגשרו על הפערים בזמן הקצר שנותר". עם זאת, הוא הביע חשש כי "לטווח הארוך, מעבר מלא או חלקי ללימוד מרחוק עלול להעמיק את הפערים בין השכבות באוכלוסייה".


הפוסט "אם לא יימצאו תקציבים, בחצי מבתי הספר לא תתאפשר למידה מרחוק" הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.