נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  איך עוברת תקופת הקורונה על העסקים שפעילים בפייסבוק?
15/7/2020 7:16

נראה שעסקים מכניסים מהפעילות אונליין פחות מההערכות. אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... gstock-367887-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


על רקע הדיווחים על הקשיים שעסקים חווים בתקופת הקורונה, והמקרים שמתפרסמים בכלי התקשורת, הרשת החברתית פרסמה אתמול (ג') ממצאים שמעידים על הפעילות  הפיזית ואונליין – של עסקים שפעילים על גבי הפלטפורמה שלה, ובמיוחד עסקים קטנים ובינוניים. חלק גדול מהממצאים לא מפתיעים: חלק ניכר מהעסקים מעידים על ירידה ניכרת בפעילות ובהכנסות, ועסקים בבעלות נשים סבלו יותר מאשר אלה שבבעלות גברים.


מדובר בסקר גלובלי, שפייסבוק ערכה בשיתוף הבנק העולמי וה-OECD. הוא מבוסס על סקירה שבוצעה בקרב 30 אלף עסקים מ-50 מדינות, כולל 400 עסקים ישראליים. ממצא מעניין שעולה ממנו הוא שהזינוק במכירות אונליין בתקופת סגר הקורונה השפיע פחות מהמצופה על המצב לאחר שהחנויות הפיזיות החלו להיפתח. כך, רק בקרב 31% מהעסקים שנסקרו, יותר מרבע מההכנסות היו מהפעילות אונליין. זאת, אל מול 56% מהעסקים הבריטיים.


ככלל, יותר מרבע מהעסקים הפעילים ברשת החברתית מרחבי העולם נאלצו לסגור את העסק שלהם בעקבות המשבר, כשיש מדינות שבהן הנתון מטפס אל יותר מ-50%. כשלושת רבעי מבעלי העסקים שסגרו את שעריהם אמרו כי הם יפתחו אותם מחדש לאחר שהמשבר יחלוף.


במה המצב של העסקים הישראליים טוב יותר?


המצב של העסקים הישראליים שנסקרו טוב יותר מאשר במקומות אחרים בעולם בכמה מדדים: כך, פחות מרבע מהם סגרו את דפי הפייסבוק שלהם בתקופת המשבר, לעומת 43% בבריטניה, למשל. "רק" 58% מהעסקים הישראליים דיווחו על ירידה בהכנסות, לעומת 62% בארצות הברית ו-65% בגרמניה. לצד זאת, ניכר שהחשש מקושי תזרימי בחודשים הקרובים הוא מוחשי יותר לבעלי העסקים בישראל 45% מהם הביעו חשש מכך לעומת 20% בגרמניה. ייתכן שהסיבה לכך היא הסיוע המועט יותר שממשלת ישראל נותנת לעסקים, לעומת מדינות אחרות.


[caption id="attachment_319367" align="alignnone" width="600"]מקור: פייסבוק מקור: פייסבוק[/caption]


בחזרה לנתונים הגלובליים הכלליים, שליש מהעסקים שעדיין פועלים נדרשו לצמצם את כוח האדם נוכח המשבר. עוד עולה כי מחצית מהעסקים בתחום התיירות והאירוח נסגרו ועסקים קטנים יותר, שלעיתים אף מנוהלים ומתופעלים בידי אדם אחד, נסגרו בקצב גבוה יותר מאחרים.


יותר מ-160 מיליון עסקים משתמשים מדי חודש בפלטפורמות של פייסבוק - אינסטגרם, ווטסאפ, מסנג'ר והרשת החברתית עצמה. מיד עם פרוץ המגיפה מיהרה פייסבוק לנקוט בצעדים שמטרתם לסייע לעסקים לצלוח את המשבר. בין היתר, היא השיקה את פייסבוק שופס, על מנת להנגיש יותר את הקנייה והמכירה ברשת, ופתחה מרכז תמיכה לעסקים, שבו ארגון הענק מספק להם ייעוץ, מידע מעודכן וכלים נחוצים על מנת לשרוד את המשבר. בין היוזמות השונות הושק פרויקט זה העסק של כולנו, שהובילה פייסבוק ישראל, שמחבר בין קהילות פייסבוק וחברות גדולות במשק לעסקים קטנים, במטרה לאמץ אותם ולעודד צרכנות מקומית. בפייסבוק מציינים שיותר מ-60 קהילות מקומיות, שמייצגות יחד למעלה משלושה מיליון ישראלים, הצטרפו לפרויקט.


הפוסט איך עוברת תקופת הקורונה על העסקים שפעילים בפייסבוק? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.