נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מלונאות, מסעדנות ונדל"ן: העסקים שניצחו את הקורונה בעזרת דטה
26/5/2020 1:51

בועז דה האן, שותף מייסד וסמנכ"ל לקוחות ופיתוח עסקי, אקסלנדו מבית אלעד מערכותhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2020/05/בועז-דה-האן-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


שלושה דברים באה "הנורמליות החדשה" ללמד אותנו במובנים של חוסן עסקי: גמישות, לקיחת אחריות ובהירות. המשק חוזר לשגרה, אבל לאף אחד אין מושג לכמה זמן. תפקידה של הקורונה או של המשבר היה, כך מסתמן, קריאת השכמה: לדייק את הפיתוח העסקי, להבין מה עובד ומה לא, איך צומחים כדי להיות בלתי שבירים.


בעלי עסקים ומנהלים בכירים מחויבים לבחור בפרקטיקה. הקורונה יצרה נזק? מכאן הצמיחה בידיים שלכם, המנהלים. בחרנו לבדוק מול בועז דה האן, שותף מייסד וסמנכ"ל לקוחות ופיתוח עסקי בחברת אקסלנדו מבית אלעד מערכות, כיצד הוא ממליץ להשיג יתרון תחרותי מתוך ניתוח השימוש בדשבורדים, בהתבסס על התנהגות הלקוחות של אקסלנדו בחודשיים האחרונים. מערכות החברה מנטרות פעילות עסקית ומשרתות יותר מ-1,000 מנהלים ביותר מ-250 חברות ישראליות, ממגזרים וגדלים שונים. בין לקוחותיה של אקסלנדו יבואנים, יצרנים וסיטונאים, חברות מלונאות, מסעדנות, נדל"ן מניב, השכלה גבוהה, קמעונאים ועוד. רובם ככולם הופתעו מהקורונה, אלא שרבים מהם גילו יצירתיות והצליחו להיערך במהירות.


נתחיל בשורה התחתונה, איך צומחים מכאן?

"בעזרת הדטה. אמות בנדל"ן, טאביט במסעדנות, בר אילן באקדמיה, טולי במלונאות, קורנית דיגיטל בתעשייה, משק יעקבס ביצרנים – לקוחות קיימים וחדשים שניצלו את הדטה ברמה הכי גבוהה דווקא בקורונה. יש לקוח שהעלה את השימוש ב-BI ב-800% (!) ביחס לשגרה. אנחנו ממש חווים עם הלקוחות שלנו את האתגר שמעיק על מקבלי ההחלטות. מי שרגיל לקבל החלטות על סמך תחושות בטן יצא מהמשחק, והאנליסט ניצח בדרך ליצירת ארגון רזה וחכם. הדטה מלמדת מה עובד, מה מיותר, במה ניתן להצטיין והיכן. בעולם של אי ודאות, הדטה מייצרת בהירות עסקית".


מה הם התהליכים שצריך להתרכז בהם כרגע כדי להבריא את העסק?


"למדנו שלא כל עסק צריך הבראה, אבל כל עסק צריך בהירות לצורך החלטות והעברת אחריות מגובה בשיטה וכלים. כל המידע צריך לעלות על דשבורדים, 'אקסלים ויזואליים', כדי לוודא שיש אמת אחת, שהמצב הנוכחי והיעדים המדידים ברורים לכולם. זה מה שאנחנו עושים עם Power BI. לא לשכוח להכניס את אפקט הגמישות: יעדים לא בשנה, אלא בשבועות וחודשים, ולהעמיק לרמת סגמנט לקוחות ייחודי או קטגוריית נישה. עמידה ביעד מדיד מראה, שאתה בדרך הנכונה ומגבירה מוטיבציה - נקודה מהותית בפני עצמה.


"כשלקוח שואל איך להגדיר את היעד אני עונה -  לפי עובדות ואומץ. להדק את כלי העבודה ושיטות הפעולה ביחס למציאות המוזרה שנפלה עלינו. כשקשה למתחרים, כשהם בקרב הישרדות, אני ממליץ למנהלים לייצר את המציאות העסקית. להכתיב את הגישה לשוק ולהרים את המורל העסקי בחברה".



איך מכתיבים שוק?

"מדייקים לקוחות, מוצרים וסוכנים. שואלים: מהו פלח השוק המצטיין שלי? איך אני הולך לעקוף את המתחרים ולגדול בפלח הזה, ודווקא עכשיו? במה אנחנו מצויינים? מי הם הלקוחות והמוצרים שיגדילו אותנו? מה עובד לנו ממש טוב? איפה אין לנו מתחרים? איזה מוצר או שירות דורש שנצטיין דווקא עכשיו? אלו שאלות קלאסיות לדשבורד המלצות לקוח, מוצר וליגת סוכני מכירות.


"היציאה מהמשבר תלויה בדרך שבה נקרא את נתוני הכספים, הפיתוח העסקי, השיווק והמכירות, ובסדר הזה, כשהדו"חות המרכזיים הם רווח והפסד, תקציב הוצאות מול ביצוע וביחס למכירות, ימי לקוח, זמינות מוצרים ועוד".


טיפ לסיום?


"חזקו את הקשר עם הלקוחות. פרמטרים כמו כמות הביקורים, קשר אחרון, תדירויות קנייה, קצב גידול בתיק הלקוח, אחוז קנייה מהמגוון - הם שיזניקו את המכירות. זהו מידע מדיד, מבוקר, ממקד מטרה עם יעדים פשוטים ברמת הטווח הקצר ועם השפעה גבוהה על הטווח הרחוק. בהצלחה".


הפוסט מלונאות, מסעדנות ונדל"ן: העסקים שניצחו את הקורונה בעזרת דטה הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.