נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  אלקו-אג'יליות – איך להפוך את הארגון לגמיש יותר לאור השינויים?
19/5/2020 4:49

דורית שר, מנכ"לית אקספריטי. צילום: ניב קנטורhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... /03/dorit.600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הלקוחות משתנים ולאור זאת, הארגונים נדרשים להבין את המציאות ולתת מענה. המשמעות מבחינת המנמר"ים היא לבצע חשיבה מחודשת כדי להתאים את המערכות הטכנולוגיות לעידן הקורונה, בעיקר בכל הקשור לשיפור התהליכים הדיגיטליים, ובתוך כך לתת ללקוחות אפשרויות לשירות עצמי. אלא שנשאלת השאלה: איך עושים את זה בכלל, כשהתקציבים התכווצו ולארגונים אין זמן, כסף ואנשים - כי רובם הוצאו לחל"ת או פוטרו.


התשובה לכך נמצאת במילה אג'יליות, כלומר - זריזות וגמישות. הכוונה היא ליכולת של הארגון להוציא מהר לשוק מוצר או שירות, כזה שהלקוחות באמת רוצים, צריכים ומעריכים, ולקבל פידבק כדי להמשיך ולשפר אותו.


אלא שבפרקטיקה, הדברים (כרגיל), קצת יותר מורכבים יש לכך מספר סיבות: הראשונה - תשתית טכנולוגית של מערכות תפעוליות ותיקות (מערכות לגאסי), שמהוות את ליבת המידע של הארגון על הלקוחות. היכולת לפתח יכולות על בסיס פלטפורמות אלה היא מאוד מורכבת וארוכה.


השנייה - תשתית דטה ואנליטיקה שנועדה על פי רוב לשמש את ההנהלה ולא את המערך התפעולי, שמתבססת בדרך כלל על נתונים היסטוריים ולא על נתוני זמן אמת. המשמעות היא שפעמים רבות יוצא מהלך לפועל כאשר כבר מאוחר מדי מבחינת הלקוח - הוא נמצא במקום אחר, במיינדסט אחר.


השלישית - הקושי לקבל תמונה כוללת על הלקוח, משום שכל מחלקה או יחידה בארגון פועלת לפי אג'נדה ותוכנית עבודה שונה (Silos). כמו כן, לא תמיד קיימת באמת תמונה מקיפה על הלקוח: מערכת ה-CRM מכילה נתונים כלליים על הלקוחות והיסטוריית הפניות שלהם, מערכת ה-ERP כוללת בעיקר מידע פיננסי על הלקוח וכן הלאה. כך שכשרוצים לחבר את הכול לכדי תמונה אחת רחבה, נתקלים פעמים רבות בבעיות.


לאור כל הקשיים והמחסומים, כיצד ניתן להיות אג'יליים?


כדי שארגונים יהיו זריזים וגמישים יותר, מומלץ להם לבצע מספר צעדים:



  • להגדיר צוות מולטי-דיסציפלינארי שמורכב מכל היחידות בארגון - שיווק, מכירות, שירות, IT, תפעול ופיננסי. מטרת הצוות הזה היא לגבש רשימה מתועדפת של אותם מוצרים, שירותים או יכולות שכדאי להנגיש לקהל הלקוחות בהקדם האפשרי, שמשתלבים עם שגרת החיים שלהם ועונים על הצרכים והציפיות הרלוונטיים שיש להם בנקודת הזמן הזו.

  • לבחון מה קורה עם הלקוחות - בעיקר איפה הם נמצאים, מה שגרת החיים החדשה שלהם ומהן ציפיותיהם. יש לשלב את כל זה עם תמונה מלאה, של 360 מעלות, על הלקוח, תוך שימוש בתשתית דטה חזקה, שמנטרת את כל מקורות המידע בזמן אמת, במידה שזו קיימת. כלומר, מצליבים דו"חות, בוחנים את הפניות המרכזיות של לקוחות למוקדי השירות, מאזינים לשיחות, ומדברים עם אנשי המכירות ונציגי המוקדים השונים - כי הם אלה שנמצאים במגע ישיר עם הלקוחות ויודעים מה באמת קורה איתם, מה חסר להם ומה הציפיות שלהם.

  • לאור התובנות שעלו, כדאי להפעיל תהליכי חדשנות ממוקדים - לדוגמה, באמצעות מתודולוגיית חשיבה עיצובית (Design thinking), כדי לייצר רשימה של אפשרויות ורעיונות לפתרון לכל נקודת כאב או צורך שעלו מהלקוחות, ולהתחיל במימוש של פתרונות שיש להם השפעה רבה על הלקוחות ולצד זה קלים יחסית ליישום.

  • במידה שהמערכות והטכנולוגיות הקיימות בארגון לא תומכות בפתרון, רצוי לחפש פתרונות טכנולוגיים משלימים פשוטים ליישום בימים ספורים, שיאפשרו בהמשך להתממשק למערכות הלגאסי של הארגון. מה שעוד יכול לעזור ליישם פתרון טכנולוגי באופן מהיר, תוך חיבור למערכות המורשת, הוא שימוש בכלי רובוטיקה (RPA).

    • כדאי להפיץ את היכולת החדשה, בין אם מדובר במוצר או שירות, לחלק מקהל היעד, כדי שאפשר יהיה לקבל פידבק מהיר ככל האפשר ולשפר את המוצר או השירות בהתאם למה שעולה ממנו.


הכותבת היא מנכ"לית אקספריטי, המתמחה בייעוץ, פתרונות וליווי ארגונים לניהול מוכוון חוויית לקוח, להגדלת נאמנות לקוחות ומשיכת לקוחות חדשים.


הפוסט אלקו-אג'יליות – איך להפוך את הארגון לגמיש יותר לאור השינויים? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.