נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  "בלי ממשל נתונים תתקבל ביצת מידע ולא אגם מידע"
6/5/2020 5:41

מוטי סדובסקי, מנהל מכירות אזורי למזרח אירופה וישראל באינפורמטיקה. צילום: ניב קנטורhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2017/11/moti600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


כתב: הילל יוסף.


"בדרך כלל, כשארגון רוצה לעבור למערכת חדשה, כגון ERP או CRM, הוא משקיע בה רבות - אבל לא משקיע כלל, או שמקצה מעט משאבים, בטיוב ובאיכות המידע. כך, מתקבלת מערכת חדשה עם מידע ישן, לא רלוונטי, לא אמין וחלקי. הכנת המידע והטיפול בו בטרם הכנסתו למערכת חדשה אורך זמן רב. דווקא בימי משבר דוגמת הקורונה אין זמן להכין את הנתונים, כשצריך את המידע מהר", אמר מוטי סדובסקי, מנהל מכירות אזורי למזרח אירופה וישראל באינפורמטיקה.


סדובסקי דיבר לקראת כנס וירטואלי שעורכת החברה, Informatica Virtual Workshop. הכנס ייערך מחר (ה') אונליין, בשעות 09:30 - 11:30. הוא יישא את הכותרת Customer 360 & Data Governance & Privacy.



לדברי סדובסקי, "החלק הארי, כ-80%, מתהליך בניית מודל אנליטי הוא הטיפול המקדמי בנתונים. כשזה לא נעשה, מתקבלות שגיאות רבות בדו''חות ה-BI ובאנליטיקה. כך, לדוגמה, במשבר הנוכחי הייתה כמות רבה, שלא לומר רבה מאוד, של שגיאות בנתוני איכון חולי ונשאי נגיף הקורונה ששהו בסופרמרקטים. למערכת הבריאות לא היו כלי אינטגרציית נתונים לגזירת ושליפת דטה ולקישור בין מערכות מידע שונות. לכן, עולה החשיבות של הטיפול בנתונים לעומק - ומראש. אם לא כן, הדבר יפגע ביכולת קבלת החלטות מושכלת של ההנהלה".


"נדרש", אמר, "ליצור אמת ארגונית אחידה אודות הלקוח או המוצר, בשימת לב לכמה היבטים: ממשל ארגוני, הלימה לרגולציות ואבטחת מידע ושמירת הפרטיות. יש לפנות למנהלים בארגון, המבינים את חשיבות הנתונים להצלחה העסקית. צריך אדם שאכפת לו מהנתונים".


אתגר נוסף אותו ציין סדובסקי הוא ש-"ברבות השנים, מערכות ה-IT פותחו בנפרד, ב-'עמודים' (Silos) נפרדים. כשמנמ''ר נשאל 'האם אתה יודע היכן נמצא המידע שלך?', האמיצים השיבו שהם לא יודעים. שאלה כגון 'כמה לקוחות יש לבנק?' תיענה בתשובות שונות. בארגון ממוצע יש בין שש ל-20 מערכות שונות המטפלות ב-'לקוח', וכדי לדעת כמה לקוחות באמת יש לארגון צריך לסנכרן בין המערכות השונות ולבנות אמת ארגונית אחת (Golden Record). צריך גם להגדיר מהו לקוח, כי יש לקוחות מסוגים שונים".


הפתרון של אינפורמטיקה


סדובסקי נתן כדוגמה את המקרה של קבוצת הגז והנפט ההונגרית MOL. "הייתה להם בעיה של נתונים חלקיים ושגויים, ומערכות מיושנות שלא נותנות תמונה שלמה על הלקוח ועל המוצרים שלהם", אמר. "אנחנו, באינפורמטיקה, מיישמים שם את מערכות Customer 360 ו-Product 360 לצד כלי ממשל נתונים שלנו, לטובת קבלת אמת ארגונית אחת ואחודה. כך, כיום נבנית הגדרה מדויקת של הקבוצה: מהו לקוח, מהם כלל עסקי הלקוח עם החברה ועוד שלל נתונים בפילוחים שונים, המסייעים לתפעול שלה בצורה מושכלת, על בסיס אמת אחת".


"כפי שציינתי", הוסיף, "לא מספיק להגדיר 'מה זה לקוח', כי מדובר בפירושים שונים. בחברת תדלוק, למשל, לקוח אחד ממלא דלק, השני קונה סיגריות בחנות הנוחות והשלישי מטעין את המכונית החשמלית שלו. נדרשת הגדרה עסקית לשאלה מה זה לקוח. לנו, באינפורמטיקה, יש מילון מונחים עסקי, שעונה לשאלה בצורה אחידה ומדויקת: מה ההגדרה הארגונית של הלקוח, כתובתו, פרטיו ועוד. בארגון נבנית מערכת מידע אחודה, שמסתכלת על הלקוח, המוצר או הספק ב-360 מעלות ובצורה אחודה".


סדובסקי סיים באמרו כי "אינפורמטיקה מאפשרת לארגון לבנות לעצמו דטה מרקט פלייס ובו הגדרות עסקיות אחודות: מיהם בעלי המידע, מהו המידע המשמעותי, מתי עודכנו הנתונים ועוד. כך, ניתן לבנות עולם נתונים מאורגן, בו מנהלי ואנשי המידע יכולים לאתר בקלות נתונים הרלוונטיים לעבודתם בצורה מובנית ופשוטה, ולקבל דטה בעל מובן עסקי ברור, שלם ומטויב. היכולות של ממשל דטה וקביעת נהלים וחוקים בארגון מאפשרת בניית אגם נתונים איכותי - ולא 'ביצת' נתונים".


להרשמה לאירוע לחצו כאן.


הפוסט "בלי ממשל נתונים תתקבל ביצת מידע ולא אגם מידע" הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.