נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מנמ"רים בתחום הבריאות: כך נערכנו למשבר הקורונה
15/3/2020 5:35

חדר הבקרה על מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם. צילום: דוברות בית החוליםhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2020/03/RA600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


משבר הקורונה העמיד את המנמ"רים של המגזר הרפואי במוקד העשייה. מרבית תהליכי הטיפול בחולים ובאלה שנאלצים להיות בבידוד מבוססים על מערכות טלה-רפואה, תשתיות תקשורת ויישומים חכמים, שמאפשרים לצוותים הרפואיים ללתת למטופלים את מלוא הסיוע מבלי להגיע אתם למגע פיזי.


בשבוע שעבר דיווחנו על היערכות מגן דוד אדום למשבר הקורונה, כולל פרויקט מבוסס סיסקו שבוצע במוקד שלו, ועל מה שעשו לצורך כך בשירותי בריאות כללית. בכתבה זו עומדים במוקד בית החולים רמב"ם ולאומית שירותי בריאות.


שרה צפריר, מנמ"רית רמב"ם, סיפרה על הסיוע של אנשי המחשוב של בית החולים החיפאי להכנת אגף ייעודי לחולי הקורונה. "לצורך כך היה עלינו לפנות מחלקה קיימת ובלוח זמנים קצר ביותר הקמנו שם, מסביב לשעון, את כל התשתיות הדרושות כדי לאשפז את המבודדים. במתקן נפרד התקנו מערכות עבור הצוותים הרפואיים שמלווים אותם. חדר הבקרה שבו יושב הצוות הרפואי מצויד במערכות טלוויזיה במעגל סגור, שבאמצעותן הם עוקבים אחרי המטופלים".


כמה ימים לפני פרוץ משבר הקורונה סיימו ברמב"ם הטמעת פרויקט מרכזיות IP, במסגרת מכרז של הממשלה, שבו נבחרו בינת וסיסקו. "למרבה המזל, הספקנו לחבר את כל התשתיות ממש זמן קצר לפני שקיבלנו הנחיה להיערך להקמת מחלקה מיוחדת לקורונה", אמרה צפריר.


[caption id="attachment_231507" align="alignnone" width="600"]שרה צפריר, מנמ"רית בית החולים רמב''ם. צילום: יח"צ שרה צפריר, מנמ"רית בית החולים רמב''ם. צילום: יח"צ[/caption]


מערכת נוספת שהותקנה במחלקה המיוחדת פותחה על ידי הסטארט-אפ יוביטק. מדובר בחיישנים שמחוברת למדבקה שיש על החולה, ומאפשרים למדוד 16 תפקודים רפואיים חיוניים, כגון לחץ דם ונשימה. למעשה, המערכת מבצעת רפואה מרחוק בצורה מלאה.


במקביל, נערך בית החולים לקליטת מטופלים שיש חשש שנדבקו במחלה על ידי הקצאת אזור מיוחד במיון, עם תשתיות שאגף המחשוב של רמב"ם יקים.


מה קורה בלאומית?


גם בלאומית שירותי בריאות השלימו את ההיערכות לטפל במבודדי הקורונה. "הצוותים שלנו נמצאים בקשר טלפוני רציף עם המבודדים שהם לקוחותינו", אמר יזהר לאופר, מנהל בריאות דיגיטלית בקופת החולים. בימים הקרובים נערכים בלאומית ליישם את החלטת משרד הבריאות להגדיל את מספר הבדיקות לקורונה, באמצעות קופות החולים. "אנחנו מיישמים טכנולוגיה של חברה ישראלית שיודעת לבצע ניטור של החולה מרחוק, באמצעות טופס תשאול דיגיטלי שהוא מקבל לנייד, ועל סמך התשובות שלו ניתן לדעת איך להמשיך את הטיפול בו", הסביר לאופר. יצוין שעד סוף השבוע שעבר, התהליך הזה נעשה על ידי מוקד החירום של מגן דוד אדום, דבר שיצר עיכוב בקבלת ההחלטות, מאחר שהוא חייב התערבות של הרופא המחוזי של משרד הבריאות. "כעת, כל המידע על הלקוחות יהיה בידינו, מה שיקל את הטיפול", ציין.


[caption id="attachment_306077" align="alignnone" width="600"]יזהר לאופר, מנהל בריאות דיגיטלית בלאומית שירותי בריאות. צילום: אלעד גוטמן יזהר לאופר, מנהל בריאות דיגיטלית בלאומית שירותי בריאות. צילום: אלעד גוטמן[/caption]


פרויקט קיים שהועמד לטובת מבודדי הקורונה הוא האפשרות של המטופל להזמין תור לרופא האישי שלו. "זה שירות שעובד אצלנו מזה זמן רב, אבל כעת תגברנו אותו והוא זמין לחולה שלא יכול להגיע למרפאה אבל חייב להתייעץ עם הרופא", הסביר לאופר.


בנוסף, לאומית מפעילה שירותי טלה-רפואה על ידי רופאים שבעצמם נכנסו לבידוד, והם משרתים את המטופלים מרחוק. לאופר אמר ש-"השירות הזה נועד בין היתר לרופאים מקצועיים, שהתורים אליהם ממילא ארוכים, והשבתה שלהם תגרור עוד דחיות רבות. לכן, ציידנו אותם במערכות המתאימות, והם משרתים את המטופלים שלהם מהבית".


הפוסט מנמ"רים בתחום הבריאות: כך נערכנו למשבר הקורונה הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.