נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מנכ"ל מד"א: "ללא ההשקעות ב-IT, לישראל לא היה מענה לקורונה"
12/3/2020 8:16

המוקד של מגן דוד אדום בקריית אונו. צילום: מערכת אנשים ומחשביםhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2020/03/mada600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


"ללא ההשקעות והפיתוחים שבוצעו במערכות מידע ותשתיות תקשורת, למדינת ישראל לא היה כיום מענה לטיפול במגפת הקורונה", כך אמר אלי בין, מנכ"ל מגן דוד אדום, בשיחה עם אנשים ומחשבים, שנערכה במסגרת סיור שערך החתום מטה במוקד החירום של הארגון בקריית אונו.


כארגון העזרה הראשונה המוביל בישראל, מגן דוד אדום עומד בימים אלה בחזית המאבק של המדינה בנגיף הקורונה, בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות והגורמים הרלוונטיים הנוספים. המוקד של הארגון, שאליו מתקבץ בימים אלה מספר שיא של יותר מ-25 אלף שיחות ביום, מבוסס על מערכות שהוטמעו בשנתיים האחרונות, בהן CRM ומערכות טלפוניה. "בזכות המערכות האלה, הארגון מסוגל להתמודד כיום עם מספרי השיא של הפניות", ציין בין.


לדבריו, "הקורונה הוכיחה שמגן דוד אדום הוא ארגון טכנולוגי מתקדם, שידע כבר לפני כמה שנים להסתכל קדימה. אמנם, אף אחד לא צפה אירוע בממדים כאלה, שאינם דומים לתקופות הכי קשות שידענו, אבל הודות לאנשי מערכות המידע והטכנולוגיה וכל צוות העובדים שלנו, אנחנו מסוגלים לעמוד במשימה הלאומית שהוטלה עלינו. אם עד לפני כמה שבועות סברנו ש-200 עמדות טלפון במוקד מספיקות לענות על הצרכים, אנחנו מגדילים את המספר בימים אלה ל-500 ומוסיפים מוקדים ברחבי הארץ, שיוכלו לעמוד בכל מלחמה, אסון או אירוע גדול אחר".


[caption id="attachment_312418" align="alignnone" width="600"]מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, במוקד עם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. צילום: דוברות מד"א מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, במוקד עם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. צילום: דוברות מד"א[/caption]


השבוע הוקם במתחם בקריית אונו אוהל ובו עוד כמה עמדות של מוקדנים, עם מערכות תקשורת של סיסקו. ההקמה ארכה מספר ימים והשתתפו בה חברות כגון סלקום, סימפלי סמארט קום וארגוקום.


תשתית ייעודית לניתוב שיחות ועומסים


עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום, פירט לגבי ההיערכות הטכנולוגית של הארגון. "יש לנו את מערכת הליבה, שמנהלת את כל התרחישים. היא בעלת יכולות גבוהות ומכילה את העומסים הרבים על המוקד, וגם מנהלת את הצוותים", אמר. "בנוסף לכך, בנינו תשתית ייעודית, כדי שתהיה אפשרות לנתב שיחות ועומסים לטובת הקורונה. המערכת יודעת לזהות סימני תשאול של המוקדן וטופס תשאול שפיתחנו, ועל פי זה להמשיך בתהליך, עד לקבלת החלטה לגבי המשך הטיפול".


בנוסף, מגן דוד אדום פיתח אזור מיוחד באפליקציית מד"א שלי לצוותים ייעודיים, שבהם יש פרטים מלאים על כל מטופל, לרבות כלל המידע הרפואי שנחוץ להם - והכל מאובטח. המידע מסונכרן עם משרד הבריאות, שאצלו נאגרים כל פרטי המבודדים וחולי הקורונה.


[caption id="attachment_288670" align="alignnone" width="600"]עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום. צילום: פלי הנמר עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום. צילום: פלי הנמר[/caption]


רוזנבלט ציין שהמערכות המשמשות להתמודדות עם משבר הקורונה פותחו כלקח ממלחמת לבנון השנייה ואמר כי "אם חס וחלילה תתרחש פה מלחמה או עוד מבצע צבאי, אנחנו נעבור את זה בקלות, כי אין דבר שיכול להידמות לעומסים שיש כיום".


הוא לא הסתיר בשיחה את גאוותו על כך שזמן ההמתנה הממוצע בכל פנייה למוקד מד"א עומד כיום על שמונה שניות.


עומרי לוי, שמשמש כסגנו של רוזנבלט, אחראי על המערכות שמפעילות את כל המוקדים, שצוות של אגף מערכות המידע במגן דוד אדום פיתח אותן עוד לפני משבר הקורונה. "גם מערכות אלה מוכיחות את עצמן", אמר. "הן סופגות את כל העומסים וגורמות לכך שכלל המוקדים עובדים על אותה מערכת".


[caption id="attachment_312420" align="alignnone" width="600"]עומרי לוי, סגן מנמ"ר מגן דוד אדום. צילום: מערכת אנשים ומחשבים עומרי לוי, סגן מנמ"ר מגן דוד אדום. צילום: מערכת אנשים ומחשבים[/caption]


הוא פירט על ההיערכות של מגן דוד אדום להמשך ההתמודדות עם המשבר: "כעת אנחנו נערכים לקראת השלב של ביצוע בדיקות מעבדה בבתי האנשים, ובכך להקטין את העומסים על בתי החולים. ברמה הפנים ארגונית, נערכים במד"א לתגבור צוותי מוקדנים שיעבדו מהבית, באמצעות מחשבים אישיים ייעודיים, עם יישום שפותח על ידי צוות מערכות המידע בראשותו של אופיר אזולאי, בתוך פחות מיממה. זהו העתק של המערכות שקיימות במוקד. המוקדן בבית מקבל שיחת 101 מאזרח, ומסוגל לתת מענה ולתפעל כאילו שהוא נכח במוקד". הראשון בארגון שיישם את העבודה מרחוק הוא עובד מגן דוד אדום שנדבק בקורונה, וכעת מסייע לפונים למוקד מבית החולים.


הפוסט מנכ"ל מד"א: "ללא ההשקעות ב-IT, לישראל לא היה מענה לקורונה" הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.