נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מה המנמ"רים צריכים לעשות כדי לעבור את משבר הקורונה?
15/3/2020 8:26

כמה עצות למנמ"ר המודאג ממשבר הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... -207773632600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


מגפת הקורונה היא אירוע משבש - הן ברמת הבריאות והן ברמה העסקית. לא תהיה זו הפרזה לומר שמרבית הארגונים לא חשבו על תסריטי שיבוש המשכיות עסקית ותפקודית שיבוא על רקע בריאותי, ולא מגורמי האיום הרגילים: נוזקות מחשב, האקרים ופשעי סייבר. אלא שהמציאות החליטה אחרת. גרטנר נחלצה לטובת המנמ"רים אובדי העצות בימים משבריים אלה ופרסמה מספר תובנות.


המשותף לתובנות האלה הוא העובדה שבמרבית הארגונים, העדיפות הראשונה להשקעה היא בתשתיות הפיזיות, כאשר הערוצים הדיגיטליים נמצאים בעדיפות שנייה. אבל בתקופות משבר, כאשר פעילות הארגון הסדירה משתבשת, ולעתים אף אינה מתאפשרת, הקריטיות של הערוצים הדיגיטליים עולה. אלא שארגונים לא תמיד ערוכים לכך ולכן, גרטנר פונה למנמ"רים בקריאת השכמה לתת דגש חזק יותר לערוצים הדיגיטליים, כדי שביום הפקודה הבא, אחרי המשבר הנוכחי, הם יהיו ערוכים. כחלק מזה, עליהם למנף את הערוצים הדיגיטליים כדי להגביר מכירות ושירותים, להגיע ליותר זירות מסחר אונליין ולהרחיב את הנוכחות של ארגוניהם במדיה החברתית, כדי להדק את הקשר עם הלקוחות.


מה עם העובדים?


נושא אחר שעולה בימים אלה בכלל, ובתובנות של גרטנר בפרט, הוא עבודה מרחוק. התפשטות הקורונה גרמה בכמה מדינות לעוצר כללי של מיליוני תושבים שנדרשו להישאר בבתים. כך היה בסין, כך באיטליה, כך בספרד ולא מן הנמנע שכך יהיה במדינות נוספות. המציאות הזו, שנפלה על המדינות הללו בתוך יום או יומיים, גרמה לחוסר ודאות וכאוס בלא מעט ארגונים בהן. כדי להתגבר על כך, חברת המחקר ממליצה לארגונים שאין להם תשתיות מתאימות לבדוק פתרונות ביניים, כמו מערכות מסרים להעברת הודעות מידיות ומאובטחת, פתרונות שיתוף קבצים, פגישות אונליין וגישה מרחוק לאפליקציות ארגוניות, כגון מערכות ERP ו- CRM. סביב כל זה יש לבדוק את הסדרי האבטחה, כדי להבטיח גישה מאובטחת ליישומים ולנתונים.


אתגר כוח אדם משמעותי נוסף במשבר הנוכחי, או יותר נכון כשל, הוא העדר תכנון גיבוי של הון אנושי למקרי קיצון כמו הקורונה. זה משותף כמעט לכל המנמ"רים. לארגונים יש הסכמי המשכיות עסקית רבים, אבל ברובם אין סעיף שנוגע למקרה של משבר שגורם למחסור ענק בכוח אדם.


תקופת משבר מייצרת באופן טבעי חרדה אצל העובדים. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא העדר מקור מידע אחיד, מה שמביא למסקנות לא נכונות ומייתר היסטריה שהיא תוצאה של חרדה. לכן, ההמלצה היא ליצור מקור מידע אחד אמין, שעל בסיסו יישענו כולם בארגון ועל בסיסו תקבל הנהלת הארגון את כל ההחלטות. זאת, תוך שיתוף מידע, שהוא שם המשחק. מנמ"רים בהחלט רלוונטיים כמקור מידע כזה - הם יכולים להכניס לתוך אתרי הארגון מידע רלוונטי לעובדים, שמקורו ברשויות וגורמים מוסמכים, ולפעמים, המידע הזה הוא התרופה הכי טובה להרגעה.


מעבר לכך, מומלץ בתקופות חירום למנות אנשי מקצוע בתחום ההסברה והתקשורת, אנשים בעלי סמכות שמכירים את הארגון, משכנעים, ויודעים להסביר ולהעביר מסרים פנימה והחוצה. בתקופת משבר, כל אחד מנסה להיאחז בגורם אחד או יותר שנראה.ים לו אמין.נים. אלא שלא תמיד אפשר לדעת מראש את רמת האמינות של הגורם, מה שמביא להרבה פייק ניוז ובעיקר הדהוד של ידיעות הכזב הללו, מה ששופך שמן למדורת הענק של הפחדים, שמצדם גורמים להתנהגות לא רציונלית, שבסופו של דבר פוגעת בארגון. מקור מידע אמין אחד יכול למנוע את המצב הזה.


השורה התחתונה: ניהול משבר כגון הקורונה מחייב את המנמ"רים, כמו את כל הנהלת הארגון, לנהוג בתבונה וליצור פתרונות מידיים למצבים שנוצרים. הכי חשוב: על המנמ"רים לסמן לעצמם תחומים שעליהם להפיק בהם לקחים ליישום אחרי שוך המשבר. טיפ לאחד, החשוב ביותר מביניהם: להכין תסריטי המשכיות עסקית בכל הנוגע להון האנושי - הן למצבים שבהם חלק ניכר מעובדי הארגון לא יהיו במשרד והן למצבים שבהם חלק ניכר מהם יצטרכו לעבוד מהבית.


הפוסט מה המנמ"רים צריכים לעשות כדי לעבור את משבר הקורונה? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.