נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מימוש האסטרטגיה ומפת הדרכים בפיתוח בווסטרן דיגיטל עם Clarity PPM; חלק ב'
18/2/2020 2:10

רון רהב, מנהל תחום PPM גלובלי בווסטרן דיגיטל. צילום: יח"צhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... Ron_Rahav.600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


בחלק הקודם של הכתבה תיארנו את המוצר Clarity PPM של ברודקום, שהוצג במפגש שולחן עגול שערכה נספרו (NessPRO), קבוצת מוצרי התוכנה של נס, בשיתוף פרוסיד, השותף הטכנולוגי שלה לשיווק והטמעת הפתרון. בכתבה זו נסקור את הרצאתו של רון רהב, מנהל תחום PPM גלובלי בווסטרן דיגיטל, על השימוש שעושה החברה במוצר זה. המוצר פותח על ידי CA Technologies, שנרכשה ב-2018 על ידי ברודקום. מוצריה של CA, המהווים כיום חלק מסל המוצרים של ברודקום, משווקים בישראל על ידי נספרו.


רהב שימש כאחראי על תחום ה-PPM בסנדיסק הישראלית, שווסטרן דיגיטל רכשה אותה ב-2016. בעקבות הרכישה, הוא התמנה לתפקידו הנוכחי. לאחר רכישת סנדיסק אימצה ווסטרן דיגיטל את הכלי של CA באתריה בעולם וכ-9,000 עובדי החברה משתמשים בו. "אם נשווה את מה שהיה בסנדיסק לעומת מה שיש בווסטרן דיגיטל - הכפלנו את מספר המשתמשים", אמר רהב. "יש כיום במערכת כ-800 תכניות וכמעט 5,000 פרויקטים".


ההנהלה הבכירה של ווסטרן דיגיטל היא זו שמחליטה על האסטרטגיה של החברה ועל כיווני הפיתוח של המוצרים החדשים שלה. האסטרטגיה נקבעת למספר שנים, ואגף השיווק של החברה מתרגם אותה לדרישות בפועל של המוצרים הנכונים, כדי שניתן יהיה לממשה. בהמשך, אנשי הפיתוח של החברה מתרגמים זאת לתכניות עבודה, כאשר כל תכנית ממומשת באמצעות פרויקטים קונקרטיים, לפי דיסציפלינות פיתוח שונות, על מנת שאותם מוצרים יצאו לפועל. ניתן להתבונן בתכניות השונות מזוויות שונות.


"תכניות העבודה נמצאות ומתנהלות ב-Clarity PPM, ומדובר בכמות גדולה מאוד של פרויקטים, אלפי אנשים ותקציבים אדירים, כולל תקציבים לשנים הקרובות", ציין רהב. "הפיתוח, מטבע הדברים, אורך חודשים ואף שנים, משום שמדובר במוצרים, כגון שבבים, שהם בחזית הטכנולוגיה. כדי לממש זאת אנחנו זקוקים ליכולות פיתוח ולקיבולת מתאימה. או, במילים אחרות, להתאמה בין מה שהארגון רוצה או חושב שהוא צריך ליכולות הפיתוח, כולל גיוס אנשי פיתוח חדשים במידת הצורך - דבר שלוקח זמן רב. צריך ליצור הלימה בין מה שרוצים לבין מה שאפשר לממש, וזה קורה במערכת ה-“PPM.


במימוש מפת הדרכים של הארגון, ובטח בארגון גלובלי ומבוזר כמו ווסטרן דיגיטל, מלבד תהליכי עבודה ופרקטיקות סדורים, יש צורך בתקשורת, שיתוף פעולה וסינרגיה מיטביים בין הגורמים השונים המעורבים בתהליך הפיתוח, כולל המהנדסים הזוטרים ורמות הפיתוח העליונות ביותר. "אם אנחנו רוצים לממש מספר רב של תכניות פיתוח, הדבר צריך להתבצע על פי לוחות זמנים מדויקים לכל עובד. לפעמים אפילו יש צורך בשינויים ארגוניים תוך כדי התהליך, כדי להתאים את הארגון לדרישות האסטרטגיות של החברה ולמימוש כל אותן תכניות", הוסיף רהב.


הוא הדגיש כי "יש לתכנן כל תכנית מתחילתה ועד סופה, גם אם היא חוצה מספר שנות עבודה ותקציב. כאשר באים להציג Business Case למוצר חדש, גם אם הוא עדיין נמצא בשלב החשיבה של השיווק - יש להקים אותו במערכת ה-PPM. כל מוצר חייב לעבור תהליך של אישור ולשם כך לעתים נדרשים שלושה-ארבעה חודשים לטובת איסוף והבנה של דרישות המוצר, עיצוב ראשוני, וכן איסוף הערכות כמה יעלה פיתוח המוצר, כמה משאבים יידרשו לטובת מימוש הפיתוח ומאיזו דיסציפלינה מקצועית. אנשי השיווק צופים בנוסף מה יהיו ההכנסות מהמוצר בשנים הקרובות, כך שניתן לדעת, פחות או יותר, מה יהיה הרווח ממנו. לפי זה מחשבים את החזר ההשקעה ומדדים אחרים. לעתים מחליטים שמוצרים מסוימים מביאים ערך גבוה יותר לחברה ומחליטים להשהות פרויקטים מסוימים אחרים".



מאחר שהשורה התחתונה היא תכנית העבודה השנתית והתקציב השנתי, "חותכים" מתכניות הפיתוח את אותם חלקים שמתבצעים בשנת העבודה הספציפית. בעזרת לוחות מחוונים (דשבורדים) ייעודיים שפותחו, המערכת יודעת להראות לכל מנהל אם הוא מתנהל על פי התקציב המקורי שלו לאותה השנה. בנוסף, המערכת מצוידת במערכת בינה עסקית המפיקה דו"חות.


הפוסט מימוש האסטרטגיה ומפת הדרכים בפיתוח בווסטרן דיגיטל עם Clarity PPM; חלק ב' הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.