נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מיקרוסופט תכבד את חוק הגנת הפרטיות של קליפורניה בכל ארה"ב
13/11/2019 6:26

ג'ולי בריל, סמנכ"לית הפרטיות והרגולציה העולמית של מיקרוסופט. צילום: וויקיפדיהhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... l-_chief_priv-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


מיקרוסופט מתכננת להחיל את חוק פרטיות הצרכן של קליפורניה, המכונה CCPA (ר"ת California Consumer Privacy Act), על כל מכלול העסקים ובסיס הלקוחות שלה בארצות הברית.


בפוסט שהעלתה החברה לבלוג שלה השבוע (ב'), מיקרוסופט הודיעה שמשום שבקונגרס האמריקני לא הייתה שום תזוזה רצינית לניסוח חקיקת פרטיות פדרלית דו-מפלגתית, כפי שהיא רצתה שיקרה, החברה נוקטת במהלך משלה בנושא.


"חוסר הפעולה של קונגרס ארצות הברית להעברת חקיקת פרטיות מקיפה ממשיך להיות נושא רציני בעבור אנשים המודאגים מאופן איסוף הנתונים, השימוש בהם והשיתוף שלהם", כתבה ג'ולי בריל, סמנכ"לית הפרטיות והרגולציה העולמית של מיקרוסופט, ומנהלת הפרטיות הראשית של החברה. בריל, אגב, בילתה שש שנים כנציבה ב-FTC, נציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית, לפני שהגיעה למיקרוסופט ב-2017.


[caption id="attachment_303170" align="alignleft" width="300"]חוק פרטיות הצרכן של קליפורניה, ה-CCPA. איור: BigStock חוק פרטיות הצרכן של קליפורניה, ה-CCPA. איור: BigStock[/caption]


התנגדה, השתתפה בקמפיין למיגור ה-CCPA - וכעת מאמצת אותו


ב-2018 עוד עשו חברות טכנולוגיה ידועות ועוצמתיות, ביניהן גוגל, פייסבוק ואמזון, מאמצים רבים לסיכול ה-CCPA. החקיקה זכתה בפייט רציני, כולל בהתארגנות כספית מרשימה לצורך הורדתה מסדר היום. אבל עברה ותיכנס לתוקפה ב-1 בינואר הקרוב.


לפי ה-CCPA נדרשות החברות לחשוף את סוגי המידע שהן אוספות על אנשים, כגון נתוני חיפוש או למשל את הנתונים המשמשים אותן לצורך מיקוד מודעות. כמו כן החברות מחויבות לספק לצרכנים אמצעי לבקש מהן למחוק נתונים שכבר נמצאים בידיהן. החקיקה גם נותנת לצרכנים את היכולת לבקש מעסקים לא לאסוף נתונים כלל, תוך קבלת שירות זהה לזה שמקבלים צרכנים שנתוניהם כן נאספו. מנגד, הצעת החוק הפדרלי להגנת הצרכן, התקועה , פחות דרקונית מעקרונות החוק הקליפורני.


ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות, כאמור, חששו מהחקיקה ומהאופן שבו היא עתידה להשפיע עליהן, והשקיעו מיליוני דולרים בכדי לסכל אותה בשלביה המוקדמים יותר ולהורידה מסדר היום. במסגרת קואליציה ייחודית שהקימו החברות אפילו אספו "תרומות משמעותיות" שהן סיפקו, וששימשו להרצת קמפיין לעצירת החקיקה. מיקרוסופט עצמה השקיעה כסף רב, 195 אלף דולר לפי הפרסומים בזמנו, בקמפיין כנגד יוזמת החקיקה, אך לשווא. זו תצא אל הפועל בקרוב.


החברות, וביניהן מיקרוסופט, שילבו ידיים במצג נדיר במטרה לגבות את המחוקקים ולעודד את העברתו של חוק פרטיות פדרלי, שיחול על כל תושבי ארצות הברית. אבל זה, כאמור, מבושש לבוא, ולפיכך ובשל החובה לפקח על התחום הפרוץ - לפחות ברמת ההצהרה - החליטה הענקית מרדמונד לשנות כיוון.


למעשה זו לא הפעם הראשונה שמיקרוסופט עשתה מהלך דומה ואימצה מרצונה חקיקה בנושא פרטיות נתונים. בשנה שעברה היא הייתה החברה הראשונה שהרחיבה מבחירה את זכויות פרטיות הנתונים המעוגנות בתקנות הגנת המידע הכללית של אירופה, ה-GDPR, לכלל לקוחותיה הגלובליים, ולא רק לאלה שבאיחוד האירופי.


כך או כך, בהחלטתה הנוכחית, מיקרוסופט למעשה מחזקת את הדיון על חוקי הפרטיות במדינה, ואפשר שמתווה דרך פעולה לעמיתותיה. "ה-CCPA", כתבה בריל, "מראה שאנחנו יכולים להתקדם לחיזוק ההגנות על הפרטיות במדינה זו ברמה הממלכתית, גם כאשר הקונגרס לא יכול לפעול או לא יפעל".


בעצם מיקרוסופט מעלה פה תקווה שה-CCPA ישמש כזרז ל"חקיקת פרטיות מקיפה אף יותר בארה"ב", כפי שציינה בריל. ולפיכך היא מאמינה שבהיותה אחת החברות הגדולות בעולם, יש לה משקל רב בהחלטה זו ואימוץ החקיקה הקליפורנית נועד כנראה להדגים את הלך הרוח הזה.


יצוין כי מיקרוסופט טוענת כי היא עסוקה רק בהגנה על הצרכנים - תומכת בייבוא עקרונות דמויי תקנות ה-GDPR האירופיות לארה"ב, כולל הצבת דרישות אחריות מחמירות יותר על חברות, ודורשת צמצום שליטה בנתונים, שאינו קיים במסגרת ה-CCPA. "אנחנו אופטימיים שהקונגרס ינקוט ביוזמה וייפעל בנדון", כתבה בריל. "בינתיים נמשיך לעבוד עם מדינות שמכירות בדחיפות ליישם חוקים חזקים להגנה על פרטיות הכלל", הצהירה.


הפוסט מיקרוסופט תכבד את חוק הגנת הפרטיות של קליפורניה בכל ארה"ב הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.